banner565

banner472

banner458

banner457

AdMatic, global oyuncu olmayı hedefliyor

Çok sayıda reklamverenle 3 binden fazla dijital yayıncıyı buluşturan, yerli olarak geliştirdiği, Türkiye’de ilk olan SSP programatik teknolojisiyle öncü şirket AdMatic, hedef büyüttü. AdMatic Group Yönetici Ortağı ve Reklam Grup Başkanı Metin Güleç, sektörün global oyuncuları arasına girmeyi hedeflediklerini açıklıyor.

AJANS 01.12.2021, 00:00 26.12.2021, 21:02
21761
AdMatic, global oyuncu olmayı hedefliyor

AdMatic Group Yönetici Ortağı ve Reklam Grup Başkanı Metin Güleç, “AdMatic 2015’te kuruldu ve spesifik bazı reklam formatlarını reklam verenler için daha verimli hale getirmek ve aynı zamanda dijital yayıncıların bu alanlardaki gelirlerini arttırmaya odaklandı. Bugün geldiğimiz noktada hemen hemen tüm dijital reklam modellerinde, kendi geliştirdiği teknolojileri de kullanarak her sektörden ve yüzlerce reklam verene hizmet veren bir platform haline geldik” diyor.
AdMatic’in endüstrinin sürdürülebilir ve sağlıklı biçimde gelişmesine destek veren sektör derneği IAB’ın (Interactive Advertising Bureau) Üyesi olduğunu belirten Güleç, son 12 yılı dijital medyada olmak üzere 1998’den beri reklam, satış alanında medyada farklı mecralarda, daha öncesinde; Medyanet Reklam Grup Başkanı olarak çalıştığını, 2020 Mart ayında ise AdMatic Group’a katıldığını anlatıyor.
Masaüstü (desktop) ve mobil platformlarda Interstitial, ScrollAd, display reklam modelleri, bannerlar, in-stream ve out-stream video reklamlar, native reklamlar, vb. formatlarla hizmet veren AdMatic, kreatif ekibiyle birlikte özel reklam modelleri, tasarım ve kurgular da sunuyor. Güleç, “Reklamverenler bizimle birlikte; geniş yayıncı ağımızda çok sayıda internet sitesinde, veri temelli çeşitli hedefleme olanaklarımızla birlikte kampanya beklentilerine uygun satın alma modelleriyle hedef kitlelerine ulaşmış oluyor” diye konuşuyor.

SSP programatik reklam teknolojisi Türkiye’de ilk
AdMatic 3 binden fazla dijital yayıncıyı çok sayıda reklam veren ile buluşturduğunu söyleyen Güleç, şu bilgileri veriyor: “Yerli olarak geliştirdiğimiz ve bu yönüyle de Türkiye’de ilk olan SSP (Suply Side Platform) programatik reklam teknolojisiyle öncü bir şirketiz. Bundan sonrası için de dijital reklamcılık ve reklam teknolojileri alanında ürün ve hizmetlerimizin çeşitliliğini arttırmaya yönelik çalışmalar yapıyoruz. Sahip olduğumuz teknolojileri reklamveren ve medya ajanslarına daha fazla fayda sağlayacak, iş akışlarını kolaylaştıracak doğrultuda geliştirmeye devam ediyoruz.”
Metin Güleç, şunları ifade ediyor: “Son bir yıldır büyüme kaydettiğimiz ve önümüzdeki yıl daha da büyümesini öngördüğümüz bir iş modelimiz de Mobile App Affiliate oldu. Özellikle markaların mobil uygulamalarına yönelik; uygulama indirme, üyelik, satış, başvuru gibi kriterlerde reklam yönetimi yapıyoruz. Ajans ve markalarla birlikte belirlediğimiz kullanıcı aksiyonu doğrultusunda maliyet hedeflerini oluşturup reklam bütçelerini bu doğrultuda yönetiyoruz. Reklamverenler bu sayede belirlenen performans bazında ödeme yapmış oluyor.”

Finans, hizmet, e-ticaret, turizm, tekstil, perakende, gıda-içecek, oyun, online bahis gibi çeşitli sektörlerden çok sayıda markayla çalıştıklarını aktaran Güleç, yurtdışında da büyümek için adımlar attıklarını açıklıyor: “Öncelikle; aynı zamanda bir Ad Exchange platformu olarak Grubumuz bünyesinde yer alan AdTarget markamızla ilerliyoruz. Önümüzdeki yılın bu anlamda da kendimizi geliştirip büyüyeceğimiz bir süreç olacağına inanıyoruz. Büyüme hedeflerimiz doğrultusunda yazılım ekibimizi genişlettik. İnsan kaynağımıza; reklam yayın operasyonumuz ve satış ekibimize yatırım yapmaya devam ediyoruz. Pandemi’nin başında kısa bir dönem yaşanan durgunluktan sonra markaların dijital pazarlama yatırımlarının öne çıktığını gözlemledik, 2020 hedeflerimizi revize etmedik, 2021 hedeflerimizi ise büyüttük ve şu an itibariyle yıl sonu hedefimize ulaşacağımızı söyleyebilirim. Yurtdışında da işler yapmaya başladık ve sektörün global oyuncuları arasına girmeyi hedefliyoruz.”

Metin Güleç, AdMatic’i farklılaştıran özelliklerini şöyle özetliyor: “Teknolojimiz, uzman ve kalifiye ekibimiz, dikkat çekici reklam modellerimiz, kreatif destek sunmamız, şirket olarak esnek, hızlı karar alabilen bir yapıya sahip olmamız bizi farklılaştırıyor. Geniş yayıncı ağı ve çeşitli reklam modelleriyle ajans ve reklamverenlerin beklenti ve ihtiyaçlarına yönelik çözümler sunuyoruz. Bilinirlik, yüksek erişim, siteye trafik çekmek, datadan yararlanarak özel hedef kitlelere ulaşmak, form / başvuru, üye kazanımı, satış yapmak gibi kampanya hedeflerine yönelik çözüm ve reklam modelleriyle ilerleyebiliyoruz, gerekli durumlarda özel tasarımlarla kullanıcı etkileşimine yönelik rich media uygulamaları da hazırlıyoruz.”
Metin Güleç’e göre; marka; sürdürülebilir, dönüşen, gelişen dinamik bir olgu: “Biz kendimizi; teknoloji geliştiren, müşterilerini iş ortağı olarak gören ve memnuniyetine değer veren bir ad network olarak tanımlıyoruz. Başarılı bir kampanya veya iletişim planının çoğunlukla birden fazla kriteri var. Bu kriterlerin doğru ve detaylı ölçümlenmesi gerekiyor. Bunun için de çeşitli teknolojiler mevcut. Tabii yetkin bir ekiple bu verileri analiz ederek ilerlemek gerekiyor. Bu detaylı bakış açısının giderek yaygınlaştığını da görüyoruz. Hedef kitleye nasıl ve hangi mecralardan hangi kreatif çalışma ve reklam modelleriyle ulaşıldığı, ilgi gösteren, o an için ilgi göstermeyen, satın alma yapan, yapmayan, üye olan vb. kullanıcıların karşısına bir sonraki adımda nasıl, ne şekilde çıkılacağı gibi oldukça detaylı stratejiler gerekiyor. Sadece reklamla ilgili çalışmalar değil; markanın web sitesinin içeriği, tasarımı, hızı, sosyal medya kanalları gibi kullanıcıyla buluştuğu alanlar da oldukça önemli. Marka bilinirliği, güven, olumlu imaj, dikkat çekme, potansiyel ya da aktif hedef kitleyle kurulan bağ, performans yaklaşımı bir bütün olarak ele alındığında hem daha uzun soluklu bir başarı hem de reklam bütçesinin orta-uzun vadede verimli kullanılabileceğine inanıyorum. Bu da bütünlüklü bir pazarlama yaklaşımı ve data yatırımı anlamına geliyor.”

Pandeminin hızlandırdığı dijital dönüşümün dijital medya ve platform kullanımını, sektörü olumlu yönde etkilediğine ve büyüttüğüne dikkat çeken Güleç, kullanıcıların artan dijital içerik tüketme, online ürün / hizmet satın alma alışkanlıklarının normalleşme sürecinde de devam ettiğini, buna açıkhava, radyo ve televizyon gibi daha önce offline olarak tanımlanan mecraların da giderek dijitalleşmesinin eklendiğini, dijital pazarlama ve reklam faaliyetlerinin 2022 ve 2023’te de artarak devam edeceğini öngörüyor. Güleç, firmaların her anlamda dijital dönüşümü öncelikli iş olarak görmeleri gerektiğini vurguluyor: “Teknik altyapılarını, lojistik ihtiyaçlarını vs. bir an önce iyileştirmeleri, iş akışlarını, pazarlama ve satışla ilgili gerekli teknolojik dönüşümleri gerçekleştirmeleri şart. Dijital pazarlamada uzmanlaşmış insan kaynağına yatırım yapmaları, gerekiyorsa uzman şirketlerden ve ajanslardan destek almaları faydalı olacaktır. Çoğu marka bu doğrultuda hızlı adımlar atmaya başladı. İşin reklam ve pazarlama bütçeleri boyutunda ise; Reklamcılar Derneği’nin açıkladığı Türkiye’de 2021 ilk yarı yılı medya ve reklam yatırımları raporuna göre; dijital reklam harcamalarının payı yüzde 65.6’ya ulaştı.”

Metin Güleç, KOBİ’lerin önceliklerinin dijital dönüşüm süreçlerini tamamlamak olduğuna da dikkat çekiyor: “Kendi içlerinde bu süreçleri yönetecek yetkin insanları bulundurmaları ajans seçiminde de yararlı olabilir. Reklam ve pazarlama faaliyetlerinde hedeflerini, olanaklarını iyi belirlemeleri bu kriterlere uygun ajans seçiminde yardımcı olacaktır. Bizim de AdMatic Group çatısı altında; ayrı bir şirket olarak medya planlama ve satın alma alanında müşterilerine hizmet veren AdFlex markasıyla bir ajansımız bulunuyor. Strateji, planlama, satın alma, sosyal medya yönetimi, arama motoru optimizasyonu ve pazarlaması, programatik reklam yönetimi, raporlama-analiz gibi alanlarda tam hizmet ajansı olarak konumlanıyor. Ajans seçiminde ekip yapısı, müşteri referansları, şeffaflık, hizmet kalitesi, markaya ne kadar emek, zaman ayırabileceği gibi konular özellikle KOBİ’ler için daha önemli hale geliyor. Biz de Adflex’te çalıştığımız müşterilere ihtiyaçlarına yönelik tüm çözümleri sunarken aynı zamanda onları hedeflerine ulaştıracak strateji ve planlamalarla ilerliyoruz.”

Yorumlar (0)