Yerli ve milli fikir üreten ajans; Enüstkat

Yürüttüğü sanal gerçeklik projeleriyle dijital ajanslar arasında öne çıkan Enüstkat, yerli ve milli bir ajans. Enüstkat Ajans Başkanı Orkun Altınbayrak ve Enüstkat Ajans Ortağı Değer Dündar Altınbayrak, yerli ve milli fikirler üreten global bir dijital ajans olmayı hedeflediklerini açıklıyor. 

Yerli ve milli fikir üreten ajans; Enüstkat

Enüstkat Ajans Başkanı Orkun Altınbayrak, “Enüstkat; 2006 yılından bu yana teknolojiyi öğrenerek ve geliştirerek takip eden, dijital pazarlamanın her alanında hizmet veren başarı, yaratıcılık ve verimli proje yönetimine odaklanmış tutkulu bir ajans” diyor.
Enüstkat; UI & UX tasarımı (marka deneyimi değerlendirmesi, bilgi mimari inşası, arayüz tasarımı, yazılım ve uygulama geliştirme, konsept ve içerik geliştirme, analiz ve raporlama), dijital etkileşim tasarımı (teknoloji geliştirme, ürün geliştirme, VR & AR deneyim projeleri, audiovisual mapping projeleri, interaktif sahne tasarımı, interaktif oyunlar, interaktif saha reklamları), sanal gerçeklik (stratejik planlama, 3D çevre tasarım & geliştirme, konsept ve içerik geliştirme, 360 video prodüksiyonları), marka ve pazarlama danışmanlığı (marka kimliği, marka ve tüketici yolculuğu, dijital pazarlama danışmanlığı), sosyal medya (kreatif strateji, konsept ve içerik geliştirme, topluluk yönetimi, kampanya yönetimi, kullanıcı ilişkileri yönetimi, analiz ve raporlama), prodüksiyon (fotoğraf ve video çekimi, aerial video çekimi, post prodüksiyon & SFX, 3D modelleme & compositing, 2D & 3D animasyon tasarımı, 360 video çekimi & stitching) hizmetleri sunuyor.
Orkun Altınbayrak, 2019-2020’de sanal gerçeklik projelerini çoğaltmayı ve bu konudaki bilirkişi konumlarını derinleştirerek çeşitli projeleri, hiç kullanılmadığı alanlarda da hayata geçirmeyi ve müşteri sayısını artırmayı hedeflediklerini açıklıyor. Enüstkat’ın uzun vadede Türk Cumhuriyetleri ve Avrupa’ya açılma hedefine değinen Altınbayrak, yerli ve milli bir ajans olarak kuruldukları günden bu yana yerli ve milli fikir ürettiklerini vurguluyor.
Çok uzun yıllar bilişim teknolojileri sektöründe çalışan, elektronik müzik alanında da başarılı projelere imza atan Enüstkat’ın Kurucusu Orkun Altınbayrak, 2006’da bir binanın en üst katında dijital işlerin yapılabileceği bir ajans kurma fikriyle yola çıktığını anlatıyor: “Enüstkat Interactive, kurulduğu günden bu yana çok düşük bir ‘turn over’ (çalışan devri) ile çalışıyor. Bizim kırmızı çizgilerimiz var; doğru bildiğimizi, işe yarayacağını düşündüğümüzü hayata geçiriyoruz. Kendi verilerimize, bilgiye, know how’ımıza dayanmayan hiçbir işte yokuz. Başarı ve verimliliğin peşinde koşan çok tutkulu bir ajansız. Ekibimizdeki sürdürülebilir hal, müşteri ilişkilerimize de yansıyor. Ajanslar insanlardan ibarettir, çok çalışkan ve çok emek veren bir ekibimiz var, tüm projeleri Enüstkat, hep birlikte yaptı, yapıyor. Biz yeni teknolojilerle haşır neşir bir ajansız. Gelenekselleşmişin dışında, Enüstkat kendi iş yapış süreçlerini yaratan bir ajans. Herkesin daha önceden gittiği patikadan gitmedik, bunun da bir zararını görmedik, kendi proseslerimizi geliştiriyoruz. Bu bize, işi, özenli bir şekilde ele alma şansı tanıyor. Sektörde ve müşterilerimizde de ‘bir Enüstkat’a soralım’ deniyor. Tasarımdan yazılıma, içerik geliştirmeye kadar, dijital mecralarda markaların ihtiyaç duyabileceği tüm iletişim araçlarını kullanarak 360 derece hizmet sunuyoruz.”
“KOBİ’lerle zihin anlaşması yapıyoruz”: Konu ne olursa olsun, teknoloji geliştirebildiklerini aktaran Orkun Altınbayrak, özellikle sanal gerçeklik projelerinde KOBİ’ler ve kurumsal firmalarla çalıştıklarını söylüyor: “KOBİ’lerle zihin anlaşması yapıyoruz. O zihni güzel anlaştırdığınız zaman karşılıklı saygı ile çok güzel işler ortaya çıkıyor. 2017,  Türkiye Ekonomi Bankası’nın (TEB) 90. yılıydı. Bizde TEB’e, içerisinde 90 yıllık geçmişini barındıran bir sanal gerçeklik müzesi yaptık. Normal bir müze gezer gibi farklı işitsel anlatım ve görselle karşılaşılabilen bir projeydi. Bir müşterimizle böyle bir proje örneği paylaştığımızda ışık yakan bir ajans oluyoruz. Bu projeler KOBİ’ler için kendini amorti edebilecek bir yatırıma dönüşüyor. Örneğin; bir fuarda, sanal gerçeklik projesiyle KOBİ, standına gelen herkese tüm fabrikasını sanal olarak gezdirebilir, tüm ürünlerini gösterebilir ve bu çalışmayı rahatlıkla dünyanın her yerine taşıyabilir. Sanal gerçeklik uygulamaları, size, deneyimi istediğiniz yerde yaşatabilme özgürlüğü sunuyor. Sanal gerçeklik, TV, radyo gibi tek taraflı değil, deneyime katılabildiğiniz bir mecra. Örneğin; TİM İnovasyon Haftası etkinliğinde WAVE (Tutumlu İnovasyon) sergisinin Türkiye’de 360 derece iletişimini yaptık. Biz bu alanı sanal gerçeklik platformuna taşıdık. Sanal gerçeklik uzun vadede işi daha ekonomikleştiriyor. Normalde bulunmanın tehlikeli olduğu bir ortama sanal dünyada rahatlıkla gidilebilir. Bir bankanın farklı şube deneyimini tanıtmak için de bir sanal gerçeklik projesi oluşturduk. Sanal gerçeklik projeleriyle kullanıcı, müşteri deneyimi sağlanabilir veya insan kaynakları eğitimi yapılabilir. Eğitim proseslerinin daha dijital olabilmesi için çeşitli testler, ara yüzler, sanal gerçeklik projeleri hayata geçiriyoruz. Özellikle KOBİ’ler insan kaynaklarına teknik ve güvenlik eğitimleri için çok fazla para harcıyor, sanal gerçeklik projeleriyle daha ekonomik, verimli, akılda kalıcı çalışmalar yürütmek mümkün. Bu nedenle sanal gerçekliğin yükselişi sanayi tarafında olacak. Sanal gerçeklikle paradan tasarruf edilebilir  ve projenin başarısı çok arttırılabilir. Örneğin; eğitimi defalarca kez tekrarlayabilirsiniz.”
Kurumsal taraftan gelen 13 yıllık tecrübesiyle müşteri ilişkileri ekibinin başına geçen ve ekibe 9 yıl önce katılan Enüstkat Ajans Ortağı Değer Dündar Altınbayrak, “Sanal gerçeklik konusunda işin uzmanlarıyla çalışmanız çok önemli. Sanal dünyadaki hareketlerle siz, vücut bütünlüğü içerisinde olmalısınız. Sanal dünyada yaşanılanları beyin gerçek olarak algılıyor, bu nedenle dünya genelinde 12 yaş altının kullanımına uygun değil” uyarısını yapıyor.
Değer Dündar Altınbayrak, Zorlu Enerji Grubu, Alarko Holding, Atakaş Şirketler Grubu, Zurich Sigorta gibi birçok kurumsal şirkete hizmet verdiklerini belirterek, “Masanın üstüne dijital yatırım planını koyuyoruz. Bizce başarı, gerçekten işi yapmaktan, o projenin çalışmasından geçiyor. Müşterimizin tatmin hissini 2 ile çarpabildiysek başarılı olmuşuzdur” diyor. YouTube kanallarında rap ve hip hop tarzı müzik yapan müzisyenlerle de çalıştıklarını söyleyen Altınbayrak,  “MediaCat Felis Ödülleri, The Communicator Awards, Kristal Elma, W3 Altın Örümcek” gibi birçok ödül aldıklarını da belirtiyor.
“Dijital yatırım planınızı belirleyin”: Değer Dündar Altınbayrak, dijital bir ajansla çalışmak isteyen KOBİ’lere ve markalaşma sürecindekilere ise şunları öneriyor: “Önce neden bir ajansa ve neye ihtiyaçları olduğunu değerlendirsinler. Görüştükleri ajanslardan gerçek hikayeler dinlemeye dikkat etsinler. Ajansla özellikle doğru ve ortak dili paylaşabiliyorlar mu? Çünkü birlikte düşünmeyi başarabilenler, birlikte iş yapabilirler. Bu hizmetler sanıldığı gibi çok pahalı değil, korkmasınlar. Stratejik yaklaşımının doğru olduğuna inandığınız, kreatif özelliklerini iyi bulduğunuz, referanslarını size sunabilen, danışmanlık da alabileceğiniz bir ajansla çalışın. Bir markanın veya bir KOBİ’nin dijital iletişimi bir web sitesinden ibaret değildir, bunu 360 derece planlayıp masanın üzerine koyabilen, kriz dönemlerinde 7/24 ulaşılabilen bir ajansla çalışmalısınız.” 

Güncelleme Tarihi: 26 Mart 2019, 09:42
YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER

banner216

banner269

banner256