Page 21 - KobiEfor-Aralık-2020
P. 21

doğrultusunda sürdürülebilirlik raporlarını yayınla-
         dıklarını anlattı:  “Karbon ayak izinde 2020 için yüzde
         6 iyileşme sağladık. Sürdürebilirlik Raporu’nda 10
         şirketimiz yer alıyor.”Organik Kimya CEO’su Stefa-
         no Kaslowski, kimya sektöründe Hollanda’nın Rot-
         terdam modelini Türkiye’de canlandırmak istedikle-
         rini anlattı: “Denize yakın bir konumlamayla kimya
         sektörü ekosistemi yaratılabilir. Doğu Akdeniz’de
         kimya kümelenmesi yok. Kimya sektörünü küme-
         lersek yeşil ekonomiye uyumu daha doğru olur.”
                                                          jide Kadın Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Zehra
                                                          Öney, bilgi ekonomisinin, insana ve altyapıya yatı-
                                                          rımın çok önemli olduğunu söyledi: “Altın yakalılar
                                                          dediğimiz insan kaynağına ciddi ihtiyaç var. Değerli
                                                          ürünler üretmek için çok daha değerli bilgilere sa-
                                                          hip olmalıyız.” Cisco Türkiye Genel Müdürü Didem
                                                          Duru, Network Akademi ile geleceğin işgücünü
                                                          oluşturmayı amaçladıklarını, verdikleri eğitimler
                                                          sonucunda katılımcıların uluslararası sertifikalar
                                                          almasını sağladıklarını, verdikleri eğitimlerin bu
                                                          dönemde yüzde 150 arttığını anlattı.
            Kriz Zamanlarında Bilimsel Temelli              SRP Legal Kurucusu Av.Dr. Çiğdem Ayözger
            Üretim ve Verimlilik                          Öngün, 20. yüzyılda Türkiye’de bilgi ekonomisine
            Kriz Zamanlarında Bilimsel Temelli Üretim ve   geçişin tamamlanması için sanayide emek yoğun
         Verimlilik oturumunun moderatörlüğünü TPM Uz-    yerine teknoloji yoğun üretim tarzına geçilmesinin
         manı-Eğitmen ve Danışman Türker Bozunoğul-       beklendiğini söyledi. Dijital verilerin korunması,
         ları, sert rekabet şartlarında karlılığı ve büyümeyi   veri temelli ekonomiye geçilmesi gerektiğine işa-
         sürdürebilmek için üretim verimliliğini artırmak ve   ret eden Öngün, KOBİ’ler ve büyük ölçekli şirketler
         ürün maliyetlerini düşürmek gerektiğine değindi.    arasındaki rekabetin, ticaretteki sınırların ortadan
         Tat Gıda, Üretim ve Satınalma Genel Müdür Yar-   kalkmasını sağlayan bu dönemde verinin en değerli
         dımcısı Hakan Turan,  sürdürülebilir bir rekabet   para birimi olarak konuşulduğunu ifade etti.
         avantajı elde etmek amacıyla TPM çalışmalarına     Deloitte Digital Ortağı Özlem Yanmaz, “veri yeni
         başladıklarını, yönetim tarafından TPM’nin vazge-  petroldür” dendiğini anımsatarak, paradigmanın
         çilmez olduğunun vurgulandığını kaydetti.        değiştiğini, geleneksel iş modellerinin yerini dijital
            Girişimci ve Stratejik Danışman Oğuzhan Gür-  platformların almaya başladığını, salgının dijital
         soy, TPM’yi kurumiçi ve kurumdışı rekabette başarı   teknolojileri takdir seviyesini artırdığını, tüketicile-
         için çalışmalara başladıklarını, organizasyonun en   rin yüzde 80’inin dijital deneyimlerinin en az birini
         tepesinden başlayarak, sahanın her yerinde işin pe-  ilk kez pandemi döneminde yaşadığını bildirdi.
         şini kovalayarak kültürün sahiplenmeyle değişece-
         ğini ve kazan kazan oluşacağını söyledi.
            Penti Çorap COO’su Mehmet Karacalı, maliyetle-
         ri düşürmek, verimliliğin artırmak, kaliteyi yükselt-
         mek gibi amaçlarla TPM kullanmaya başladıklarını,
         geldikleri noktada kayıplardan ciddi kazanımlar, ka-
         zançlar sağladıklarını, çok ciddi iyileşmeler bulun-
         duğunu anlattı. Ajinomoto Türkiye, Üretim, Planla-
         ma ve Lojistikten Sorumlu İcra Kurulu Üyesi Berna
         Portakal, Ajinomoto satın alınmasının ardından yö-
         netimin ilk 100 gün ajandasında TPM çalışmalarına
         başlamak olduğunu, bir kültür değişimi yaratarak   Türkiye’de Enerji Sektöründe
         verimliliği artırmayı ve tasarrufu hedeflediklerini,   Gelişmeler
         üst yönetimlerinin desteğiyle de çok büyük başarı-  “Türkiye’de Enerji Sektöründe Gelişmeler” otu-
         lar elde ettiklerini paylaştı.                   rumunun moderatörlüğünü KalDer Yönetim Kurulu
                                                          Üyesi ve Limak Uludağ Elektrik Genel Müdürü Ali
            Türkiye’de Bilgi Ekonomisinin Gelişimi        Erman Aytac yürüttü. T.C. Enerji ve Tabii Kaynak-
            “Türkiye’de Bilgi Ekonomisinin Gelişimi” oturu-  lar Bakan Yardımcısı Alparslan Bayraktar, Kara-
         munun moderatörlüğünü yürüten Wtech Teknolo-     deniz’deki doğalgaz keşfinin Türkiye’nin uzun vadeli

                                                                                     $UDOÜN      KobiEfor
   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26