Page 20 - KobiEfor_Mart_2020
P. 20
KAPAK
flüm evresinin püf nok- geri bildirim sa¤l›yor. ‹flin püf noktas› bu. Türki-
tas›n›n katmanlar ara- ye’de benzer çal›flmalar yap›yoruz. Japonya çok ro-
s›ndaki kültürün birbi- bot çal›flt›ran ülkelerden biri olmas›na ra¤men ifl-
rine entegre edilmesi sizli¤in az oldu¤u ülkelerden. ‹kisi aras›nda bir ilifl-
oldu¤unu ifade etti. Bi- ki yok. Aradaki iliflki ne kadar inovatif ürün yapabil-
zel, flu uyar›da bulundu: di¤inizle ilgili. Ne kadar büyütürsek iflletmemizin
“KOB‹ ülkesiyiz. Ülke yat›r›mlar›m›z›n gücünü insan kayna¤›na o kadar ifl
olarak eksiklerimiz var. bulma imkan›m›z ço¤al›yor.”
Pergeli Ankara’ya ko-
yup 3 saatlik uçufl me-
Erdem Ayd›nl›
safesi dairesi çizersek
bu daire içinde en güçlü
üretim gücüne bizim
sahip oldu¤umuzu gö-
rürsünüz. Dolay›s›yla
dünyada yaflanan endüstriyel dönüflüm evresi asl›n-
da en çok bizi etkileyecek. Çünkü birçok ülke üretim
kabiliyetlerini bu flekilde gelifltirerek maliyetlerini
optimize etmeye çal›flacak. Biz Çin’den pahal›y›z
ama Avrupa’dan ucuzuz. Biz dönüflümden sonra bu
dengeyi sa¤layamazsak flu anda mevcut olan fabri-
kalar›n bu co¤rafyada olmas›na gerek kalmayacak.”
Mitsubishi Electric’in dijital dönüflüm evresine
nas›l yan›t verdi¤inin önemli oldu¤unun alt›n› çizen Sigorta Cini’nden
Bizel, flu bilgileri verdi: “Bu dönüflümü 4 evrede in- KOB‹’lere özel çözümler
celiyoruz. ‘Geliflen Üretim Teknolojileri’ni kullan›- Sigorta Cini Genel Müdürü Erdem Ayd›nl›, “KO-
yoruz. Fabrikan›n içinde ne de¤ifliyor; en çok para- B‹’lere Sigorta Çözümleri” bafll›kl› bir sunum ger-
y› ak›ll› sensörlere harc›yoruz. Sensörler de¤iflince çeklefltirdi. Sigorta Cini’nin Türkiye’de NN Gru-
üretilen bilginin bilgi merkezlerine getirilmesi için bu’nun bir flirketi oldu¤unu belirten Ayd›nl›, sektör-
çok h›zl› endüstriyel haberleflme altyap›s› ortaya de 175 y›ll›k deneyimiyle dünyada 18 ülkede 17 mil-
ç›kacak. CLPA burada devreye giriyor. 1 gigabit h›- yon müflteriye hizmet veren, Japonya ve Hollan-
z›nda dünyan›n en h›zl› haberleflme standartlar›n- da’da KOB‹’lerde lider olan bir yap›n›n parças› ol-
dan biriyle bu sensörler içindeki datay› fabrikalar duklar›n› söyledi. Ayd›nl›, Sigorta Cini olarak sigor-
içinden toplay›p bilgi merkezlerine aktar›yor. ‹kin- ta ma¤azac›l›¤› konseptini benimsediklerini, Türki-
cisi yani endüstriyel haberleflme sistemleri. Üçün- ye’de 24 tane sigorta flirketinin her türlü ürününü
cüsü çok popüler; bulut sistemleri. Bulut sistemle- 18 ildeki 36 sigorta ma¤azas›nda 120 uzmanla bi-
ri Japonya’da bu kadar popüler de¤il. Veri güvenli- reylere ve kurumlara sunduklar›n› dile getirdi. Tür-
¤i ile ilgili sorun var. Fabrikadaki tüm bilgileri to- kiye’nin en fazla karfl›laflt›r›lan 3. sigorta karfl›lafl-
parlay›p buluta göndermek çok parlak fikir de¤il. t›rma sitesinin de kendileri oldu¤unu duyuran Ay-
E¤er internete girip 2 dakika içinde kaç kiflinin ban- d›nl›, ihtiyaç yelpazesi ve fiziksel varl›k ile Türki-
ka hesaplar›n›n arakland›¤›na bakarsan›z 20 oldu- ye’deki KOB‹’lerin yüzde 65’ine yerinde sigortac›l›k
¤unu göreceksiniz. Dördüncü konu ise; analitik. Di- hizmeti verecek yetkinlikte olduklar›n›n alt›n› çizdi.
jital dönüflümde 4 ana evrenin sensörler ve analitik “Neden sigorta?” sorusunu yan›tlayan Ayd›nl›, ko-
k›sm› en çok para harcanmas› gere-
ken konu.”
Asl›nda ticaretin yani paran›n yer
hareketlerinin de¤iflti¤ine dikkat çe-
ken Bizel, 1 dakikada Amazon’da 200
bin dolarl›k para ve mal›n yer de¤ifl-
tirdi¤ini söyledi. Bizel, ticaretle birlik-
te fabrikalar›n anl›k karar verme sü-
recinin de¤iflti¤ini kaydetti: “Dijital
ikiz dünyadaki ticarete senkron çal›-
fl›yor. Alabilece¤i siparifllere bak›yor,
ihtiyaçlara bak›yor. Ürün hakk›nda
20 KobiEfor Mart 2020