Page 20 - KobiEfor_Mart_2020
P. 20

KAPAK




                                  flüm evresinin püf nok-  geri bildirim sa¤l›yor. ‹flin püf noktas› bu. Türki-
                                  tas›n›n katmanlar ara-  ye’de benzer çal›flmalar yap›yoruz. Japonya çok ro-
                                  s›ndaki kültürün birbi-  bot çal›flt›ran ülkelerden biri olmas›na ra¤men ifl-
                                  rine entegre edilmesi   sizli¤in az oldu¤u ülkelerden. ‹kisi aras›nda bir ilifl-
                                  oldu¤unu ifade etti. Bi-  ki yok. Aradaki iliflki ne kadar inovatif ürün yapabil-
                                  zel, flu uyar›da bulundu:  di¤inizle ilgili. Ne kadar büyütürsek iflletmemizin
                                  “KOB‹ ülkesiyiz. Ülke   yat›r›mlar›m›z›n gücünü insan kayna¤›na o kadar ifl
                                  olarak eksiklerimiz var.  bulma imkan›m›z ço¤al›yor.”
                                  Pergeli Ankara’ya ko-
                                  yup 3 saatlik uçufl me-
                                                                                          Erdem Ayd›nl›
                                  safesi dairesi çizersek
                                  bu daire içinde en güçlü
                                  üretim gücüne bizim
                                  sahip oldu¤umuzu gö-
                                  rürsünüz. Dolay›s›yla
          dünyada yaflanan endüstriyel dönüflüm evresi asl›n-
          da en çok bizi etkileyecek. Çünkü birçok ülke üretim
          kabiliyetlerini bu flekilde gelifltirerek maliyetlerini
          optimize etmeye çal›flacak. Biz Çin’den pahal›y›z
          ama Avrupa’dan ucuzuz. Biz dönüflümden sonra bu
          dengeyi sa¤layamazsak flu anda mevcut olan fabri-
          kalar›n bu co¤rafyada olmas›na gerek kalmayacak.”
            Mitsubishi Electric’in dijital dönüflüm evresine
          nas›l yan›t verdi¤inin önemli oldu¤unun alt›n› çizen  Sigorta Cini’nden
          Bizel, flu bilgileri verdi: “Bu dönüflümü 4 evrede in-  KOB‹’lere özel çözümler
          celiyoruz. ‘Geliflen Üretim Teknolojileri’ni kullan›-  Sigorta Cini Genel Müdürü Erdem Ayd›nl›, “KO-
          yoruz. Fabrikan›n içinde ne de¤ifliyor; en çok para-  B‹’lere Sigorta Çözümleri” bafll›kl› bir sunum ger-
          y› ak›ll› sensörlere harc›yoruz. Sensörler de¤iflince  çeklefltirdi. Sigorta Cini’nin Türkiye’de NN Gru-
          üretilen bilginin bilgi merkezlerine getirilmesi için  bu’nun bir flirketi oldu¤unu belirten Ayd›nl›, sektör-
          çok h›zl› endüstriyel haberleflme altyap›s› ortaya  de 175 y›ll›k deneyimiyle dünyada 18 ülkede 17 mil-
          ç›kacak. CLPA burada devreye giriyor. 1 gigabit h›-  yon müflteriye hizmet veren, Japonya ve Hollan-
          z›nda dünyan›n en h›zl› haberleflme standartlar›n-  da’da KOB‹’lerde lider olan bir yap›n›n parças› ol-
          dan biriyle bu sensörler içindeki datay› fabrikalar  duklar›n› söyledi. Ayd›nl›, Sigorta Cini olarak sigor-
          içinden toplay›p bilgi merkezlerine aktar›yor. ‹kin-  ta ma¤azac›l›¤› konseptini benimsediklerini, Türki-
          cisi yani endüstriyel haberleflme sistemleri. Üçün-  ye’de 24 tane sigorta flirketinin her türlü ürününü
          cüsü çok popüler; bulut sistemleri. Bulut sistemle-  18 ildeki 36 sigorta ma¤azas›nda 120 uzmanla bi-
          ri Japonya’da bu kadar popüler de¤il. Veri güvenli-  reylere ve kurumlara sunduklar›n› dile getirdi. Tür-
          ¤i ile ilgili sorun var. Fabrikadaki tüm bilgileri to-  kiye’nin en fazla karfl›laflt›r›lan 3. sigorta karfl›lafl-
          parlay›p buluta göndermek çok parlak fikir de¤il.  t›rma sitesinin de kendileri oldu¤unu duyuran Ay-
          E¤er internete girip 2 dakika içinde kaç kiflinin ban-  d›nl›, ihtiyaç yelpazesi ve fiziksel varl›k ile Türki-
          ka hesaplar›n›n arakland›¤›na bakarsan›z 20 oldu-  ye’deki KOB‹’lerin yüzde 65’ine yerinde sigortac›l›k
          ¤unu göreceksiniz. Dördüncü konu ise; analitik. Di-  hizmeti verecek yetkinlikte olduklar›n›n alt›n› çizdi.
          jital dönüflümde 4 ana evrenin sensörler ve analitik  “Neden sigorta?” sorusunu yan›tlayan Ayd›nl›, ko-
          k›sm› en çok para harcanmas› gere-
          ken konu.”
            Asl›nda ticaretin yani paran›n yer
          hareketlerinin de¤iflti¤ine dikkat çe-
          ken Bizel, 1 dakikada Amazon’da 200
          bin dolarl›k para ve mal›n yer de¤ifl-
          tirdi¤ini söyledi. Bizel, ticaretle birlik-
          te fabrikalar›n anl›k karar verme sü-
          recinin de¤iflti¤ini kaydetti: “Dijital
          ikiz dünyadaki ticarete senkron çal›-
          fl›yor. Alabilece¤i siparifllere bak›yor,
          ihtiyaçlara bak›yor. Ürün hakk›nda

          20 KobiEfor Mart 2020
   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25