Page 19 - Dijital-KobiEfor-Aralık-2020
P. 19

'à-à7$/ .$7,/,0 %$1.$&,/,ã,





























            Müşteri dijitale kayıyor

            %DQNDF×O×N VHNW|U GH NDEXN GHæLåWLUL\RU




         Bankaya gitmek istemeyen müşteriler              Artan talep bankaların altyapı
         işlemlerini dijitale kaydırdı. Türkiye’de        yatırımlarına yoğunlaşmasına
         Ocak-Mart 2020 dönemi içinde                     neden oldu. Türk Katılım Bankaları,
         toplam (bireysel ve kurumsal)                    dijital dönüşüme hızlı adapte oldu,
         aktif dijital bankacılık müşteri sayısı          pandemi döneminde büyümesini
         56 milyon 324 bin kişiye ulaştı.                 sürdürdü.

               ijitalleşmenin hız kazandığı   cesinde yürütülen altyapı proje-  dijital bankacılık müşterileri, 37
               bir dönemden geçiyoruz.    lerine dayansa da ‘yeni normal’   milyon 125 bin kişi erkek (yüzde
         DDeğişen ve dönüşen iş yapış     denilen süreç aynı zamanda bu-  69), 16 milyon 857 bin kişi kadın
         modellerine uyum birçok işletme   radaki gelişim ivmesini artırıyor.   (yüzde 31) müşterilerden olu-
         için olmazsa olmaz. Finans sek-    Önce rakamlara bir göz atalım:   şuyor. Ocak-Mart 2020 dönemi
         törü bu değişime ve dönüşüme     Ocak-Mart 2020 dönemi içinde    içinde aktif bireysel dijital banka-
         en hızlı tepki veren sektörlerden   toplam (bireysel ve kurumsal)   cılık müşterilerinin yaş grupları
         biri. Sektörün dijital dönüşüm   aktif dijital bankacılık müşteri sa-  bazında dağılımında ilk sırayı 21
         süreci her ne kadar pandemi ön-  yısı 56 milyon 324 bin kişiye ulaş-  milyon 152 bin kişi ile 36-55 yaş
                                                 tı. Bu sayının yaklaşık 4   grubu alıyor. Bunu, 15 milyon 976
             Türkiye’deki katılım bankaları:     milyonu “sadece inter-   bin kişi ile 26-35 yaş grubu, 11
                                                 net bankacılığı” işlemi   milyon 274 bin kişi ile 18-25 yaş
             • Albaraka Türk Katılım Bankası A.Ş.
                                                 yaparken, 44 milyonu     grubu izliyor. 56-65 yaş grubun-
             • Türkiye Emlak Katılım Bankası A.Ş.
                                                 “sadece mobil bankacı-   daki aktif bireysel dijital banka-
             • Kuveyt Türk Katılım Bankası A.Ş.
                                                 lık” işlemi yapıyor. Hem   cılık müşteri sayısı ise 3 milyon
             • Türkiye Finans Katılım Bankası A.Ş.
                                                 internet hem mobil ban-  896 bin.
             • Vakıf Katılım Bankası A.Ş.
                                                 kacılık işlemi yapan kul-  İnternet bankacılığı yapmak
             • Ziraat Katılım Bankası A.Ş.
                                                 lanıcı sayısı ise 8 milyon   üzere sistemde kayıtlı ve en az bir
                                                 412 bin. Toplam (bireysel   kez giriş işlemi yapmış bireysel
             Türkiye’de Ar-Ge Merkezi olan
                                                 ve kurumsal) aktif dijital   müşteri sayısı Mart 2020 itibariy-
             Katılım Bankaları:
                                                 bankacılık müşteri sayı-  le, 69 milyon 339 bin. Son bir yıl
             • Türkiye Finans Katılım Bankası A.Ş.
                                                 sında bir önceki döneme   içerisinde en az bir kez giriş işle-
             • Kuveyt Türk Katılım Bankası A.Ş.
                                                 göre 3 milyon kişi artışı   mi yapmış bireysel müşteri sayısı
             • Vakıf Katılım Bankası A.Ş.
                                                 gözüküyor. Aktif bireysel   ise 21 milyon 792 bin. Ocak-Mart
         18 KobiEfor Dijital $UDOÜN
   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24