Page 17 - Dijital-KobiEfor-Subat-2021
P. 17

İş İşten Geçmeden Değişim


             Güçlü ve dijital bir KOBİ ekosistemi, Türkiye’nin üretkenliğini hızlandıracak
           ve ihracatı arttıracaktır. Bugün hızla dijitale evrilen dünyada, gerek kurumlar
             gerek ülkeler için rekabetin kozu artık teknolojidir. Ülkemizin dünyanın en
              büyük 10 ekonomisinden biri olması için sanayimizin dijitalleşmesini hep
          birlikte sağlamamız gerekiyor. Hep daha iyi olmaya çalışmalıyız. Unutmayalım;
                         “Daha iyi olmaya çalışmayan, iyi olarak da kalamaz.”
             Neredeyse bir yıldır dünyanın                               yapma maliyetinden çok daha
           gündeminde yer alan Covid-19                                  yüksek.
           pandemisi hayatlarımızın he-                                     İş dünyası olarak bizim ha-
           men her alanında hissettirdiği                                yalimizde, teknolojiyi sadece
           sarsıcı etkileriyle, dijitalleşme                             kullanan ve izleyen değil; tek-
           kavramını ajandalarımızın ilk                                 noloji üreten ve rekabet eden
           sırasına yerleştirdi.                                         bir Türkiye var. Tam da burada
             “Kötü komşu, insanı ev sa-                                  KOBİ’lerimizin kritik rolü ortaya
           hibi yapar” misali, pandemi ile                               çıkıyor. KOBİ’ler, Türkiye’deki
           gelen zorunlu bir dijitalleşme                                istihdamın yarısını ve toplam
           sürecinin içindeyiz. Bugün ar-                                girişimlerin neredeyse yüzde
           tık kimse, güçlü bir gelecek için                             95’ini oluşturuyor. Dolayısıyla,
           teknolojinin önemini inkâr et-                                ülke ekonomisinin can dama-
           miyor, getirdiği avantajları göz                              rı KOBİ’lerimizin dijitalleşmesi
           ardı edemiyor.                                                demek, Türkiye’nin dijitalleş-
             Dijital dönüşüm bugüne ka-                                  mesi demektir. KOBİ’lerimizde
           dar yatırım planlarında hep baş                               dijitalleşme ile üretim ve hizmet
           köşeye konulan ama maalesef                                   süreçlerinden yeni pazarlara
           uygulamada yeteri kadar net                                   erişim ve markalaşma alanları-
           adımların atılmadığı bir başlık-      Erol Bilecik            na kadar çok geniş bir yelpaze-
           tı. Pandemi sürecinde gördük ki                               de dönüşümden bahsetmemiz
           dijital altyapılarını zamanında          Index Grup           mümkün. KOBİ’lerimizin diji-
           sağlam şekilde kurmuş olan          zƂŶĞƟŵ <ƵƌƵůƵ  ĂƔŬĂŶŦ     talleşmeye ilgilerinin artması
           şirketler, salgınla beraber or-                               durumunda, üretimde ciddi bir
           taya çıkan yeni şartlara hızla   Pandemi, teknolojiyi dün-    verimlilik artışı sağlayacağı-
           uyum sağladılar ve hizmetlerini   ya çapında “varlığı ile rahatlık   mıza ve beraberinde e-ticaret
           aksatmadan sürdürdüler.        sağlayan” bir hizmetten, “yok-  ile e-ihracatımızın da önemli
             Ülkemizde özellikle finans    luğu düşünülemeyen” bir hiz-   ölçüde yükseleceğine inanıyo-
           sektörünün kuvvetli bir dijital   mete dönüştürdü. Kısa vadede   rum. Güçlü ve dijital bir KOBİ
           altyapıya sahip olması sayesinde   çok daha fazla işletmenin ya-  ekosistemi, Türkiye’nin üret-
           bu konuda dünyaya örnek ola-   pay zeka, nesnelerin interneti,   kenliğini hızlandıracak ve ihra-
           cak şekilde hızlı bir adaptasyon   asistan robotlar, bulut teknolo-  catı arttıracaktır.
           süreci ortaya koyduğunu gör-   jiler, 5G gibi teknolojik dönüşüm   Bugün hızla dijitale evrilen
           mek bizleri memnun etti. Elbet-  araçlarından faydalanmaya baş-  dünyada, gerek kurumlar gerek
           te sadece finans sektörünün de-  layacağına tanık olacağız.    ülkeler için rekabetin kozu artık
           ğil; bugün artık sektör bağımsız   IDC’nin açıkladığı verilere   teknolojidir. Ülkemizin dünyanın
           bütün kurumların dijitalleşmeye   göre 2019 yılında 1.25 trilyon   en büyük 10 ekonomisinden biri
           öncelik vermesi gerekiyor. İş   dolar olan dijital dönüşüm har-  olması için sanayimizin dijital-
           dünyasında giden zaman, kaçan   camaları, 2022 yılına kadar 2   leşmesini hep birlikte sağla-
           fırsat geri gelmez. Dolayısıyla   trilyon dolara ulaşacak. Çün-  mamız gerekiyor. Hep daha iyi
           bugün bizim için mesele sadece   kü dünya, pandemi sürecinde   olmaya çalışmalıyız. Unutmaya-
           değişim değil; “iş işten geçme-  anladı ki dijitalleşmeye yatırım   lım; “Daha iyi olmaya çalışma-
           den değişim” olmalıdır.        yapmamanın maliyeti, yatırım   yan, iyi olarak da kalamaz.”


                                                                                 ìXEDW      KobiEfor Dijital
   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22