Page 10 - Dijital KobiEfor-Temmuz 2021
P. 10

CRM



         eğitimleri nedeniyle sadece büyük   yazılımlar. CRM yazılımları, var   CRM çözümleri,
         ölçekli kurumsal şirketlerin kul-  olan müşteriyi korumanın yanı sıra   teknolojileri,
         landığı çözümlerdi ancak bugün;   potansiyel müşteriye de ulaşarak   uygulamaları
         bulut teknolojisinin gelişmesi, daha   yeni müşteriler kazanmak ve tüm
         kolay ve kullanım odaklı yazılımla-  bu müşteri kitlesini elde tutarak;
         rın ortaya çıkmasıyla KOBİ’ler de   markaya ve ürüne bağımlı sadık
         CRM çözümlerinin sağladığı tüm   müşteriler elde etmek amacıyla
         avantajlardan yararlanmaya baş-  yapılan tüm çalışmalar anlamına
         ladı. Bulut tabanlı CRM’ler, altya-  geliyor. CRM yazılımlarıyla müş-
         pı, bakım ve kurulum masraflarını   teri kendini özel olarak hisseder,
         ortadan kaldırırken; internet olan   dolayısıyla firma, marka veya ürün
         her yerden müşteri ve satış veri-  için bağımlılık ve müşteri sadakati
         lerine ulaşılmasını sağladı. Mobil   oluşur. CRM yazılımları, kurumsal
         uygulama desteği sunan bir CRM   bir hafıza oluşturarak var olan ve
         ile; sahada çalışan ekipler, müşte-  potansiyel müşterileri, tedarikçi ve
         rilere toplantıya giden satıcılar, ser-  dağıtım kanallarını gruplandırma-
                                                                             • Yapay Zeka
         vise çıkan servis personeli, ihtiyaç   yı ve detaylandırmayı, dolayısıyla
                                                                             • CRM Yazılımları
         duyduğu tüm bilgilere anında ula-  müşteri ilişkilerini verimli, etkin ve
                                                                             • Bulut Tabanlı CRM
         şabilirken, ofise dönmeden veri gi-  karlılıkla yönetmeyi sağlar. Satış
                                                                             • Mobil CRM
         rişi yapabilir ve ekip arkadaşlarıyla   fırsatlarını, potansiyel müşterileri,
                                                                             • Yapay Zeka Özellikli
         paylaşabilirler.                 borç bakiyelerini ve stok durumunu
                                                                             Müşteri Veri Platformu (CDP)
            TÜBİSAD-Bilişim Sanayicile-   aktaran CRM yazılımları, müşteri
                                                                             • B2B CRM
         ri Derneği’nin, Haziran 2020’de   ile ilgili verileri, yazışmaları, telefon   • Analitik CRM
         açıkladığı; Bilgi ve İletişim Tek-  kayıtları, faturalar ve şikayetleri bir
                                                                             • Sosyal CRM (SCRM)
         nolojileri Sektörü 2019 Pazar    araya toplayarak etkin ve verimli
                                                                             • Sipariş Yönetimi
         Verileri’ne göre; şirketlerin ancak   bir yönetim sağlar.
                                                                             • Pazarlama Otomasyonu
         yüzde 35’i ERP / CRM yazılımları   Müşteriyle ilk temastan, sa-
                                                                             • Satış Otomasyonu
         kullanıyor. Bu da Pandemi ile bir-  tış, faturalama ve tahsilata ka-
                                                                             • İlişki Yönetimi
         likte gelen dijital dönüşüm fırtına-  dar olan tüm süreçleri tek elden
                                                                             • Veritabanı Yönetimi / Veri
         sını yakalamak isteyen şirketlerin   yönetmeyi sağlayan CRM yazı-
                                                                             Ambarı / Veri Madenciliği /
         Müşteri İlişkileri Yönetimi’nde   lımları, yalnızca bir müşteri veri
                                                                             Veri Kümeleme
         ciddi bir yol katetmesi gerektiğine   tabanı olarak değil, pazarlama
                                                                             • Tedarik Zinciri Yönetimi
         işaret ediyor.                   faaliyetlerine yardım eden araç-   • Karar Destek Sistemleri
                                          ları da etkin şekilde çalıştıran   • E-posta
            CRM’in işlevi, kapsamı        platformlardır. CRM yazılımları    • Otomatik Çağrı Dağıtma
            nedir, hangi alanlarda        müşteri takip programı olarak da   • Arka Uç Entegrasyon
            kullanılır?                   şirketlere müşteri ilişkileri yöne-  • Bilgisiyar-Telefon
            Büyük holdinglerden KOBİ’le-  timinde kolaylık sağlar.           Entegrasyonu (CTI)
         re (küçük, orta ve mikro ölçekli
         firmalara) kadar tüm firmaların      CRM’in şirketlere               • Satışı kolaylaştırır: CRM
         satışını ve karlılıklarını artırmak   faydaları nelerdir?        yazılımları ile müşteri klasik an-
         için başvurdukları yöntem; CRM     •  Müşteri odaklı yaklaşımla   lamda genellenmez, analiz yapı-
         yazılımları. Müşteri ilişkilerinde   hareket edilmesini sağlar.   labildiği için detaylara inilir. Satış
         verimlilik ve etkinlik sağlamak    • Karlılığı artırır: CRM yazı-  aşamasında CRM yazılımlarıyla
         için öncelikle müşterinin neye   lımları ile temel amaç; her fir-  müşteri tüm satın alma alışkan-
         ihtiyaç duyduğunu iyi anlamak ve   mada olduğu gibi karlılığı arttır-  lıkları ve detayları  bilindiğinden,
         bu ihtiyaca uygun ürünler geliş-  maktır. CRM yazılımlarıyla firma;   satış işlemi kolaylaşır.
         tirmek, sonrasında ürünü doğru   müşteriyi dinleyen, anlayan ve    •  Mevcut müşterilerle daha
         müşteriye, doğru zamanda, doğ-   isteklerine hızla cevap veren,   iyi iletişim kurmayı sağlar: CRM
         ru fiyatla ve doğru bir yerde sun-  potansiyel müşterilere ulaşarak   çözümleriyle şirketin tüm müşteri
         mak gerekiyor.                   var olan müşterilerine yeni sadık   etkileşimlerini bir araya toplayıp
            CRM, müşteriyi dinleyerek sa-  müşteriler ekleyen, ürünleri ara-  kolayca takip edebilmek mümkün
         tış için yeni stratejiler geliştirmek   sında çapraz satış gerçekleştiren   hale gelir. Böylece müşterilerle
         demek aynı zamanda.  CRM yazı-   ve siparişleri hızla satışa dönüş-  iletişim daha nitelikli hale gelir ve
         lımları da bu amaç için geliştirilen   türen bir kurum haline gelir.   onlara daha iyi hizmet sunulabilir.

         10 KobiEfor Dijital Temmuz 2021
   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15