Page 8 - Dijital KobiEfor-Ağustos 2021
P. 8

MAKALE




                                        Zamansız Sanal Ortam


              Bilimsel araştırmanın dahi duraksamadan gerçekleştiği sanal ortamların
             artık tüketim dışında da yaygınlaşması, çepeçevre kapsayıcılığı bilincinde
              olmalıyız. Değişimi benimsemek ile başlamak, kalıcılığını telaşlanmadan
              planlamak… Sonuç olarak aslında değişimin bir teknoloji projesi olarak
                algılanması ikileminden kurtulmak, bütün boyutları ile ele alınmasını
                          anlamak ve önceliklendirmek görevini üstlenmeliyiz.

                zun bir süredir yaşamak-
                ta olduğumuz salgının
          Uyaşama, iş, eğlenme ve
           öğrenme alışkanlıklarımızı de-
           ğiştirme yönünde zorlayıcı bir
           etkisi oldu. Aslında teknolojinin
           sağladığı imkânların hiperbolik
           yükselişi çanları çoktan çalma-
           ya başlamıştı. Nasıl olsa zamanı
           gelince kullanırız anlayışı bir-
           çoğumuzu hazırlıksız yakaladı.
           Keyfi yaklaşım yerini sanal or-
           tamların stratejik araç olarak
                                                   Suat Baysan                    Aykut Seyrek
           da uygulanacağı gerçeği çarpıcı
                                             Acmena Teknoloji, Yönetim,      Acmena Teknoloji, Yönetim,
           olarak gündeme taşındı.            Yatırım, Danışmanlık A.Ş.      Yatırım, Danışmanlık A.Ş.
             Şimdi çok daha rahat bir              Kurucu, CEO             LBOT/PICS Danışman, Eğitmen
           şekilde iletişimimizden ödün
                                          bakıldığında ise tedarik edilen   Bilişim sektöründe sanal
           vermeden bağlılığımızı sürdü-
                                          ürünlerin yatırım olarak, ve-  ikizler, kolay ödeme sistemleri,
           rüyoruz. Sanal ortamlara dö-
                                          rimlilik olarak ve pazar etkinli-  blok zincir, yapay zekâ gibi plat-
           nüşmenin kolaylığını daha önce-
                                          ği olarak ticarete yansımasında   form çözümleri duymaya devam
           ki tanıdıklarla deneyimlemenin
                                          aynı düzenliliği yakalayıp, yaka-  edeceğiz. Daha hızlı öğrenme-
           zahmetsizliği özgüvenimizi art-
                                          lamadığımız sorusudur.         nin sırlarını keşfetmek, reka-
           tırmış görünüyor. Ancak sanal
                                            E-ticarete  nispeten  daha   betçilik için sanal ortamlarda
           ortamlarda yeni iş arkadaşları
                                          mesafeli olan KOBİ’lerimiz için   sıkılmadan planlama yapabil-
           ve dostlukların tesis edilmesine
                                          farklı sistemlerin düşünülmesi   menin koşullarını uygulamak
           de alışacağımız kuşkusuzdur.
                                          gerekliliği önemsenmelidir.    zorundayız. Küçük işletmele-
           Uluslararası iş birlikteliğinin za-  Dikkatimizi çeken bir diğer   rimiz için can suyu sağlamak
           mansız anlık saatten bağımsız   konunun da sanal ortamlar-    kadar iş modellerinin yeniden
           hareket kabiliyetini yarar olarak   da çabucak işleyen günlük sü-  tasarımı da kayda değer bir
           konumlandırmalıyız.            reçlerin uzun vadeli planlama,   yaklaşımdır.
             Süregelen gelişmeler çerçe-  üretim, araştırma geliştirme      Bilimsel araştırmanın dahi
           vesinde neyi daha iyi uyguladığı-  faaliyetlerinin  yürütülmesinin  duraksamadan  gerçekleştiği
           mıza göz atacak olursak sanırım   aynı hıza erişememiş olmasıdır.   sanal ortamların artık tüketim
           resmi daha net görebiliriz. Ön-  Küresel firmaların odaklarını   dışında da yaygınlaşması, çepe-
           celikli olarak tüketimin çevrim   dikkatlice bu alanlara kaydırmış   çevre kapsayıcılığı bilincinde ol-
           içi yönetilmesinde üstün başarı   olmaları tesadüf olarak açık-  malıyız. Değişimi benimsemek
           sağladığımız gerçeği oldukça   lanamamaktadır. Yenilikçiliğin,   ile başlamak, kalıcılığını telaş-
           çarpıcıdır. E-ticaret özelinde   ‘İnovasyon’ yeni ürünler tasar-  lanmadan planlamak… Sonuç
           büyük servis sağlayıcılarının   lama ve üretmenin teknoloji   olarak aslında değişimin bir
           vermiş oldukları emek ve gay-  ile desteklenmesinde önemli    teknoloji projesi olarak algılan-
           ret yadsınamaz. Küresel temelli   aşamalar kaydedilmiştir. Salgın   ması ikileminden kurtulmak,
           şirketlerin bu aşamada ortaya   süresi boyunca hiç olmadığı ka-  bütün boyutları ile ele alınma-
           çıkmış olması haklı ulusal gu-  dar farklı ürün ve çevik yönetim   sını anlamak ve önceliklendir-
           rurdur. Resmin diğer yanından   sistemleri ile karşılaşmadık mı?  mek görevini üstlenmeliyiz.


          8 KobiEfor Dijital 0D\ÜV
   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13