Page 30 - KobiEfor Aralık 2021
P. 30

KAPAK



                                                                               sey ve Kip markalarıyla üretim
                                                                               yaptıklarını, 2500 kişiye istih-
                                                                               dam sağladıklarını, 32 ülkeye
                                                                               ihracat yaptıklarını, tekstil, zey-
                                                                               tincilik, süt çiftliği, yenilenebilir
                                                                               enerji alanlarında faaliyet gös-
                                                                               terdiklerini, sıfır atık prensibini
                                                                               benimsediklerini, örneğin; süt
                                                                               çiftliğinde bütün gübrelerden
                                                                               çıkan biyogazla çiftliğin ener-
                                                                               jisini elde ettiklerini, jeotermal
           Yeşil Mutabakat’a uyumu kolaylaştıracağını düşündü-                 enerji ürettiklerini, tedarik zin-
           ğünü, izolasyonu çok kötü birçok bina bulunduğunu,   cirinin hepsini yeşil enerjiden karşıladıklarını, karbon
           yalnızca yenilemeyle 10 kömür santrali yapmış kadar   ayak izini kayıt altına aldıklarını, bu çalışmalarda hedef
           enerji tasarrufu sağlayabileceğimizi, Türkiye’nin kar-  koymak ve cesaret gerektiğini, sadece biraz çalışmak,
           bon sıfır hedefine daha hızlı ulaşacağına inandığını,   çabalamak ve dünyayı takip etmek gerektiğini anlattı:
           termik santrallerin kapatılmasına ilişkin hedeflerimiz   “İnsan-para-kaynak 3’lüsü düzgün ve orantılı kullanıl-
           olması gerektiğini söyledi.                     mazsa sürdürülebilir olmak mümkün değil. Hakikaten
             Sürdürülebilir Ekonomi ve Finans Araştırmaları   cesaret etmek, adım atmak, şirket liderleri olarak ör-
           Derneği Kurucu Direktörü Bengisu Özenç, aslında   nek olmak, dünyayı iyi izlemek, stratejilerimizi ona göre
           bir ölüm-kalım meselesi olduğunu belirterek, iklim   iyi hizalamak, gezegene bakmak zorundayız.”
           değişikliğinin geri dönülemez etkilerinden kurtulmak
           için 1.5 derecenin altında tutmaya çalışmanın önemli   Rekabetçilik İçin Verimlilik Yönetimi
           olduğunu, Covid-19 ortamında net sıfır hedeflerinin   Rekabetçilik İçin Verimlilik Yönetimi oturumu-
           artarak ilerlediğini gördüklerini, 113 ülkenin yeni be-  nu yöneten  TPM Danışmanı Türker Bozunoğulları,
           yanlarda bulunduğunu, 70 ülkenin net sıfır hedeflerini   Japonlar’ın “Her çalışan beyin, her hafta bir öneri ver-
           ortaya koyduğunu, Hindistan’ın 2070’te net sıfır ola-  meli, her ay bir fikir verebilmeli” sözüne değinerek,
           cağını açıkladığını kaydetti: “2040’ta küresel olarak   “Mutlu çalışanlar olması lazım, içeriği zenginleştirip,
           kömürden çıkma hedefini başarabilirsek 2050’de nötr   felsefesini anlayarak devam edin” dedi.
           0 hedefine ulaşılabilir. Türkiye buna katılmadı. Bir kü-  Maxion İnci Alüminyum Genel Müdürü Ali Altınka-
           resel metan taahhüdü ortaya çıktı, 100’den fazla ülke   ya, 3 tesiste faaliyet gösterdiklerini, TPM’e 2007’de ilk
           2030’a kadar yüzde 30 azaltım sözü verdi, Türkiye   adımı attıklarını, 2008 krizi başladığında ise çok etki-
           buna taraf olmadı, kömürü tarihe gömmek için bir it-  li projelere imza attıklarını, hurda oranları, enerji gibi
           tifak oluşturuldu, Türkiye buna ortak olmadı.” Özenç,   alanlarda önemli sıçramalar sağladıklarını, 2010’da
           Türkiye’nin Paris İklim Anlaşması’na onay verdiğini,   alüminyum fabrikası yatırımını sağladıklarını, erken
           2053’te net 0 hedefini koyduğunu, Yeşil Mutabakat Ey-  ekipman sistemini çok iyi oturtturduklarını, bunun işi
           lem Planı’nı, halihazırda iyi yaptığı yenilenebilir enerji   hızlandırdığını, hatasızlaştırdığını, çalışanlarının ve
           hedeflerinin çok daha iyi olabileceğini, zor adımlarda   ustalarının sektörlerinde sözü dinlenir, referans alınır
           biraz daha geride kaldığımızı, verilmiş sözleri olduğu   hale geldiğini, TPM’in çalışanların ve kendisinin kariyer
           gibi uygulamanın çok önemli olduğunu, 1.8 dereceye   yolculuklarına ciddi katkısı olduğunu paylaştı.
           doğru gidiyoruz gibi göründüğünü, bu verilen sözle-  Gates EMEA Bölgesi Kalite Müdürü Bertan Öğüt,
           rin hemen uygulanmasına ihtiyacımız bulunduğunu,   şirketin ilk Türkiye yatırımını 2009’da yaptığını, ope-
           kömürün ve fosil yakıtların hedef alınmasının önemli   rasyonel verimlilik ve maliyet daha önemli hale ge-
           kazanımlar olduğunu, Türkiye’nin bu sürece ürkek-  lince TPM’i devreye aldıklarını, üretim adetlerini
           çe değil, cesaretle adım atması gerektiğini paylaştı:   yükselttiklerini, üretim maliyetlerini düşürdüklerini,
           “Eğitimin en başından itibaren farkındalık yaratmak   siparişlerinin yüzde 30 ve verimlilik iyileştirmeleriyle
           önemli. Bu bir kalkınma me-
           selesi, onun için katılımcılık
           çok önemli.”
             Gürmen Group Yönetim
           Kurulu Üyesi Yasemin Gür
           Solmaz, İSO İkinci 500 Büyük
           Şirket listesinde yer aldıklarını,
           1970’lerde İngiltere’de kurulan,
           1980’lerde Türkiye’ye taşınan
           bir aile şirketi olduklarını, Ram-

              KobiEfor $UDOÜN
   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35