banner565

banner472

banner458

banner457

Fibabanka dijital dönüşümde vizyonunu belirledi: ‘Ekosistem ve Platform Bankacılığı’ ile  rekabet avantajı sağladı

Özgün modellerle dijital dönüşüm sürecini sürdüren Fibabanka, ‘Ekosistem ve Platform Bankacılığı’ ile sektöre rol model oldu. Fibabanka Ekosistem ve Platform Bankacılığından Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Gökhan Ertürk, “Fibabanka olarak bankacılığın geleceğinin dijital dünyada olacağına inandığımızdan hem dijital kanallarımıza hem de iş ortaklarımızla oluşturduğumuz iş birliklerimize yatırım yapmaya devam ediyoruz. Platform bankacılığı uygulamalarıyla 4 milyon müşteriye ulaştık. Büyüme stratejimizi aynı vizyonla sürdüreceğiz” dedi.

FİNANS 01.08.2022, 00:00 22.08.2022, 00:38
29152
Fibabanka dijital dönüşümde vizyonunu belirledi: ‘Ekosistem ve Platform Bankacılığı’ ile  rekabet avantajı sağladı

Finans sektöründe taşlar yerinden oynuyor. Dijitalleşme, alışılmışın dışında iş yapış modellerini hayata geçirirken bu dönüşüme çevik uyum sağlayan finans kurumları ise rekabette bir adım öne geçmeyi başarıyor. Bu süreci iyi yöneten kurumlardan biri de Fibabanka. Kuruluş yılı itibariyle genç banka olarak tanımlanan Fibabanka, kısa sürede hayata geçirdiği ürün ve hizmetlerle bu dönüşümü artıya geçirmiş durumda. Fibabanka’nın dönüşüm öyküsünü ve yürütülen çalışmaları Fibabanka Ekosistem ve Platform Bankacılığından Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Gökhan Ertürk ile konuştuk.
Dönüşümü anlamak için sadece ülkemize değil tüm dünyaya bakmak gerektiğini dile getiren Ertürk, ana teknolojilerdeki gelişmelerin bu dönüşümü hızlandırarak hem tüketici hem de üreticinin hayatını kolaylaştıran bir sürece geçildiğini söyledi. Teknolojinin işe bakış açısını değiştirdiğini ve nüfusun yüzde 60’ının dijitale uygun bir hale geldiğini paylaşan Ertürk, bu oranın 10 yıl içinde yüzde 80’e çıkacağını öngörüyor. Dijitalin vazgeçilmez oluşuyla finans sektörünün bu dönüşüme uyum sağladığını; hem iş yapış şeklini hem de ürünleri bu yönde revize ettiğini açıklayan Ertürk, “Teknoloji bankacılığa eviriliyor. Dijital bankacılık eski internet bankacılığı, mobil bankacılık, online bankacılık gibi değil ilk defa tüm finans çözümlerinin dijitalleşme ile sunulduğu ve kullanıldığı bir noktaya gidiyor. Dolayısıyla da sektöre FİNTEK adını verdiğimiz yeni oyuncular giriyor. Neobank denilen bu yapılar şubesiz bankalar olarak hayatımızda ve bankalara rakip olacak çözümler geliştiriyor” diye konuştu.

Fibabanka Alışveriş Kredisi çözümleriyle binlerce müşteriye ulaşıyor
Bill Gates’in ‘Bankalar hiçbir zaman yok olmayacak ama görülmez olacak’ sözüne inandığının altını çizen Ertürk, görüşlerini şöyle aktardı: “Banka olarak ATM, internet veya mobil uygulamalarımıza alternatif dağıtım kanalları derdik, şu anda onlar bizim ana kanalımız olmaya başladı. E-ticaretin payı yüzde 25 pay alıyor. Bu dönüşümü en iyi sağlayan ve sektöre rol model olan bir banka olduk. Türkiye’nin en büyük teknomarketlerinden biriyle 5-6 yıl önce başladığımız iş birliğini bugün binlerce kuruma taşıdık. Hem üretici hem tüketicinin kazandığı iş birliğinde özellikle mağazalarımızın cirosuna yüzde 20-30 oranında katkı sağlıyoruz.”
Perakende uygulamaları için “Banka olarak ihtiyaç kredisi değil alışveriş kredisi veriyoruz” diyen Ertürk, şunları kaydetti: “Artık e-ticaret bizim ayrılmaz parçamız haline geldi. Eskiden bir alışveriş yaptığımızda bunu kredi ile almak aklımıza gelmiyordu ama artık birçok ürünün kredili alınması mümkün. Mağaza tarafında 5 dakikada, online tarafta 5 dakikada kredimi verip krediyi kullandırabiliyorum.” Binlerce mağaza ve onlarca e-ticaret platformundan kredi ile alışveriş imkanının hem tüketiciye hem üreticiye avantaj sağladığını dile getiren Ertürk, şu bilgileri verdi: “Müşteri kredi kartı limitini kullanmıyor. İkincisi daha uzun vadede borçlanabiliyor. Bütçesine uygun taksitlendirme imkanı var. Satıcı tarafına bakınca ise bir risk yok ortada. Satışı yapıyorsunuz kredi otomatik hesaba geçiyor ve kredi ödenmez ise banka ile tüketici karşı karşıya geliyor.”

Büyüme vizyonu ekosistem ve platform bankacılığı
Ertürk, platform bankacılığı ile Fibabanka’nın müşteri adedinin 4 milyonu geçtiğini açıkladı: “Şube sayımız çok az, o şubeler de kurumsal bankacılık yapıyor. Bizim müşteri kazanım kanalımız bu platformlar. Müşterilerimizin diğer ürünlerden faydalanması için sürekli iletişim kuruyor, yeni ürün ve hizmetlerimizle tanıştırıyoruz. Fibanka’nın büyüme vizyonu; ekosistem ve platform bankacılığı çözümleri üzerine oturuyor. Perakendeciler ile yaptığımız her anlaşma bir platform. Her mağaza bizim bir platformumuz. Bu platformların tamamı da ekosistemimizi oluşturuyor.” Platform bankacılığı üzerinden verilen kredilerin bankanın toplam kredilere oranı ise yüzde 25’e ulaşmış durumda. TL cinsinden bakılınca da oran yüzde 35’lere ulaşmış durumda.
Gökhan Ertürk, ekosistem bankacılığı kapsamında; fiziksel mağazalardan online platformlara kadar uzanan yelpazede, müşterinin bütün alışveriş yolculuğunda, müşterinin finansmana ihtiyaç duyduğu andan itibaren yanında olduklarının altını çizerek, müşterinin kullanıcı deneyimini maksimize edecek ürün ve servisleri hızla devreye almaya devam etmeyi amaçladıklarını söyledi.

Fibabanka, 15 farklı sektörde 55 kurumsal marka ve binlerce mağazada
Kredi kartı limitlerinin ve yasal düzenlemelerin tüketiciyi sınırlandırdığı bir sistemde alışveriş kredisi uygulamasının sektörde önemli bir kaldıraç rolü üstlendiğini hatırlatan Ertürk, “Önceliğimiz değişen müşteri davranışlarına odaklanarak, doğru zamanda, doğru planlamayla müşterimize istediği hizmeti ulaştırmak” dedi. Dijital bankacılık denilince sadece müşteriye sunulan mobil bankacılığın anlaşılmamasını da isteyen Ertürk, şunları kaydetti: “Fibabanka olarak biz de, ‘Anlarız hızla, çözeriz hızla’ yaklaşımımız ve ‘Bankayı müşterilerin ayağına götürme’ anlayışıyla hareket ederek, dijital teknolojileri çok yakından takip ediyor, müşterilerimizin ihtiyaç duyduğu her an ve her yerde yanlarında olmayı hedefliyoruz.” Fibabanka’nın alışveriş kredisi olarak elektronik sektöründe başladığı çözümler bugün perakende, giyim, dayanıklı tüketim ürünleri, küçük ev aletleri, bisiklet, çeyiz, klima ve e-ticaret sitelerini de kapsayacak şekilde toplamda 15 farklı sektörde 55 kurumsal markayı, on binlerce mağazayı içeriyor. Ertürk, “Kredili müşteri adedi ve kredi limiti olan müşteri sayısı olarak baktığımızda 4 milyon müşteri, 1.5 milyon TL kredi limiti ile alışveriş kredisi alanında büyürken Türkiye’nin en geniş ekosistemine sahip banka konumuna ulaşıyoruz” diye konuştu. KOBİ’lere yönelik çözümlere de değinen Ertürk, şu bilgileri verdi: “Ekosistem ve platform bankacılığında ağırlıklı bireysele odaklandık devamında ise KOBİ’lere odaklandığımız strateji geliştirdik. Bireysel gibi KOBİ’ler de görüntülü bankacılık ile müşteri olabilecek noktaya geldi. Benzer çalışmaları KOBİ’lerde yapmak için ekipler oluşturduk.”

Servis bankacılığı büyümeye devam edecek
Servis bankacılığı kavramının sektörü farklılaştırdığını kaydeden Ertürk, şu noktalara değindi: “Ülkemiz ekosisteminde faaliyet gösteren elektronik para şirketleri, ödeme şirketleri gibi fintek girişimlerine, pazaryeri olarak veya perakende ürün satışları yapan e-ticaret platformlarına ve kendi uygulamaları üzerinden müşterilerine finansal hizmet vermek isteyen kuruluşlara sunduğumuz Servis Modeli Bankacılığı ile yeni bir dünyanın kapısını açıyoruz. Servis Bankacılığı ile tüketicinin bir bankadan alabileceği kredi, döviz alım satımı, borsa işlemleri, fatura ödemeleri gibi tüm temel finansal hizmetleri geleneksel bankaların herhangi bir nedenle erişemediği daha geniş kitlelere ulaştırmayı hedefliyoruz. Uyguladığımız iş modelleriyle finansal kapsayıcılığın alanını da genişletmiş olacağız.” Ertürk, servis bankacılığında birçok önemli projeyi yakında duyuracaklarını açıkladı. Banka içinde Ar-Ge’yi teşvik ettiklerini ve belirli dönemlerde proje ekipleriyle fikirleri hayata geçirmeye çalıştıklarını söyleyen Ertürk, “Startup’lara destek olmak amacıyla kurduğumuz Finberg şirketimizle belirli bir fon ile onlarca şirkete destek oluyoruz. Bu alanda her türlü fikre ve çözüme açığız. Gerekli desteği veriyoruz” dedi.

Rakamlarla Fibabanka
2022 1. çeyrek finansal sonuçlarına göre Fibabanka 343 milyon TL net kâr ve 405.8 milyon TL vergi öncesi kâr elde etti.
• Bankanın aynı dönemde vergi sonrası net kârı, geçen yılın yüzde 316 üzerinde 343 milyon TL oldu.
• Aktif toplam; 2022 yılı Mart ayı sonu itibarıyla 52.5 milyar TL.
• Fibabanka’nın net kredi portföy büyüklüğü 25.9 milyar TL, kredilerin toplam aktifler içindeki payı yüzde 49 oldu. Aynı dönemde, toplam pasiflerin yüzde 56’sını oluşturan müşteri mevduatı ise yüzde 20 artışla 29.6 milyar TL seviyesine yükseldi.

Yorumlar (0)