TEB, KOBİ’yi ikiye ayırdı; KOBİ ve KOBİ Plus’a özel çözümlerle iddialı büyüyecek

KOBİ ve KOBİ Plus’a özel çözümlerle iddialı büyüyecek Türk Ekonomi Bankası (TEB), KOBİ yapılanmasında değişikliğe gitti. TEB KOBİ Bankacılığı’ndan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Ali Gökhan Cengiz, yeni bir servis modeliyle işletmeleri; KOBİ ve KOBİ Plus olarak ikiye ayırdıklarını ve yeni ürün ve hizmetlerle özellikle ihracatçı KOBİ’lerde agresif büyüyeceklerini açıkladı.

TEB, KOBİ’yi ikiye ayırdı; KOBİ ve KOBİ Plus’a özel çözümlerle iddialı büyüyecek

Türk Ekonomi Bankası’nın KOBİ Bankacılığı bölümünde değişim ve dönüşüm var. TEB KOBİ Bankacılığı’ndan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı olarak atanan Ali Gökhan Cengiz, servis modellerini değiştirdiklerini ve KOBİ’leri ciro büyüklüğüne göre KOBİ ve KOBİ Plus olarak ikiye ayırdıklarını söyledi.
Ali Gökhan Cengiz, “KOBİ tanımını değiştiriyoruz. 2018’in yıl sonunda KOBİ tanımı 2.5-50 milyon TL’ye göre tanımlanırken artık 3 milyon TL ile 125 milyon TL cirosu olan işletmeleri KOBİ kategorisine aldık. Yeni tanıma göre 120 bin işletmeyle aktif olarak çalışıyoruz. Değişim aynı zamanda ihtiyaçların farklılaşması nedeniyle bir segmentasyon ihtiyacını da getirdi. 3 milyon ile 40 milyon TL aralığında cirosu olan işletmeler bizde KOBİ olarak tanımlanıyor. 40 milyon TL’nin üstündeki ciroya sahip işletmeleri ise KOBİ Plus olarak ayırdık” dedi.
TEB, KOBİ Plus müşterilerine daha geniş ölçüde; hazine, dış ticaret, nakit yönetimi gibi ürünlerinden faydalanması için uzmanlığın önem kazandığı portföy yöneticileri oluşturduklarını, KOBİ’lerde ise daha çok dijitalizasyona önem verdiklerini aktaran Cengiz, “Doğru müşterinin doğru müşteri temsilcisiyle buluşturulması önemli. Yeni portföy yöneticileri için mevcut çalışan yapımızı kullandık. Eğitimlerle uzmanlık alanlarını genişlettik. 2020 itibariyle yeni servis modelimiz artık oturmuş olacak. Bu gelişmenin önemli bir fark yaratacağına inanıyorum” diye konuştu.

İhracat yapan KOBİ’lerde agresif büyüyecek
Ali Gökhan Cengiz, ekonomik konjonktürden kaynaklı olarak önümüzdeki dönem ihracat yapan KOBİ’lerde agresif bir büyüme hedeflediklerini de belirtti: “İhracat yapan sektörlerde her banka gibi biz de agresif olacağız. İhracatın ağırlıklı olarak büyük ölçekli KOBİ’ler tarafından yapıldığını görüyoruz. TEB olarak rekabet avantajımız; stratejik ortağımız BNP Paribas’dır. Bankanın ana hissedarı olan BNP Paribas, 70 ülkede faaliyet gösteriyor. Avrupa’nın en büyük, dünyanın ise 5. büyük bankası. Dış pazarlara açılmak isteyen KOBİ’lerimize BNP Paribas’ın  ilgili ülkedeki network ağından faydalanma imkanı sağlıyoruz. Dolayısıyla KOBİ Plus’ta biraz daha hızlı büyüyeceğimize inanıyoruz.”
Cengiz, KOBİ Bankacılığı altında yeniden yapılanan ‘Dış Ticaret’ bölümü ile KOBİ ve KOBİ Plus müşterileri için BNP müşteri veya BNP organizasyonlarıyla işbirliği üzerine çalıştıklarını şu ifadelerle açıkladı: “Bu çok yeni bir çalışma. Bölgelerde ‘Dış Ticaret’ uzmanları üzerinden bu yapıyı geliştirmeye çalışıyoruz. Avrupa ile dış ticaret işlemi yapacak KOBİ’lerimize doğru bilgiyi sunmada BNP Paribas üzerinden daha kolay ulaşma avantajımız bulunuyor.” Banka bilançolarındaki kredi büyüklüğünde KOBİ, Bireysel ve Kurumsal işkollarının eşit paylarda yer almasını hedeflediklerini kaydeden Cengiz, “Bu bizim 2023 hedefimizdir. KOBİ bölümü olarak bu hedefe yakın mıyız? Evet” açıklamasını yaptı.

“TEB KOBİ’lerin Danışman Banka’sıdır”
TEB’in KOBİ’de ‘Danışman’ banka vizyonunu sürdüreceğini kaydeden Ali Gökhan Cengiz, “Danışman banka olarak KOBİ’lerin A’dan Z’ye ihtiyacına odaklanmaya devam ediyoruz. KOBİ Danışmanları yapılanmasını da sürdürüyoruz. Şu ana kadar 600’ü aşkın KOBİ Danışmanı yetiştirdik. Eğitimlerimiz KOBİ’lerde fark yaratıyor” dedi.

‘Girişim Bankacılığı’ iddiası sürüyor
TEB, TİM iş ortaklığı ile Girişim Evi faaliyetlerini 10 ilde yürütüyor. Bugüne kadar yaklaşık 800 girişimciye eğitimler vererek mezun ettiklerini paylaşan Cengiz, ODTÜ işbirliği ile ABD’de Silikon Vadisi’nde açtıkları yönetim ofisiyle girişimcilere uluslararası yatırımcılarla tanışma fırsatı oluşturduklarını duyurdu: “Bu alanda ciddi bir rekabet sözkonusu. Kaynakların fayda sağlaması için verimlilik büyük önem taşıyor. TEB olarak üniversite ve başlangıç aşaması girişimcilerden biraz daha ileri seviye olgunlaşmış girişimcilerin  desteklenmesine yoğunlaşmayı planlıyoruz. BNP Paribas’ın Plug and Play’i, ABD’deki BNP iştirakimiz Bank of the West’in Girişimcilik Bankacılığı ile geliştirilecek işbirliğiyle belirli aşama kaydetmiş statuplara global vizyon verme misyonumuz var. Kasım 2019’da TEB Girişim Bankacılığı olarak Business France iş ortaklığı ile Fransız yatırımcılara ve kurumlara girişimcilerimizin sunum yapmasını sağlayacağız. Bu alanda potansiyel düşündüğümüz girişimcileri kurumsal firmalarla biraraya getirme misyonumuz var.”

TEB Teknoloji Bankacılığı büyüyecek
Girişim Bankacılığı’ndaki olumlu gelişmelerin kendilerine Teknoloji Bankacılığı yapılanmasını kazandırdığını ifade eden Cengiz, şu bilgileri verdi: “2018’de yapılanmamız olgunlaştı. Şu anda Ankara, İzmir ve İstanbul’da toplam 9 şubede yaklaşık 12 tane müşteri temsilcimiz var. Tekno müşterilerin sayısı banka genelinde 6 bin. Teknoloji porftöy yöneticilerimizin yönettiği şirket sayısı ise  3 bin civarında. Buradaki amaç TÜBİTAK destekli projelere kredi sağlamak. İlk aşamada 50-100 bin TL limitlerle başlayıp belli ölçeğe gelenlerle yoğunlaşıyoruz. Teknoloji portföyü için özel bir teknoloji kredi politikası yazılı. Teknoloji portföyündeki ekibe eğitimler verildi. Bunlar için kredi programı çerçevesinde kredi verilebiliyor. Bizim farklılığımız can suyu olacak nitelikte kaynak sunuyoruz.”  Cengiz, TÜBİTAK ile işbirliği yapan tek banka olduklarının ve teknoparklara öncelik veren bir yapı kurduklarının da altını çizdi.

Dijitalleşmeden kaçış yok
Finans sektöründe hızlı bir dijitalleşme süreci yaşanıyor. Birçok finans kuruluşu bu alanda ciddi yatırımlar gerçekleştiriyor. Ancak dijitalleşmede halen daha gidilecek çok yol var. TEB’in de yaklaşık 2 yıldır dijital uygulamalar üzerinde çalıştığını hatırlatan Cengiz, “300 KOBİ ile biraraya gelerek, ihtiyaçları somut görerek örnek bir uygulama hayata geçiriyoruz. Eylül ayında kısıtlı erişimle kullanıma açtık. Kasım 2019’da uygulamanın duyurusunu yaparak tüm müşterilerimizin hizmetine sunacağız. Yaklaşık 250 fonksiyonuyla piyasanın en iyi uygulaması olacaktır” açıklamasını yaptı.

Çarklar dönmeye başlıyor
KOBİ’lerde büyüme için kredilerdeki sorunlu kredilerin temizlenmesinin önemli olduğuna dikkat çeken Cengiz, “KOBi’lerde büyümeye devam edeceğiz. Şu anda biz ekonominin daha iyiye gideceğini düşünüyoruz. En kötünün geçtiğine inanıyoruz. 2018’in ortasından başlayan faizlerin çok yükselmesiyle fonlama maliyetleri yükselmeye başlamıştı. KOBİ’ler ise küçülen ekonomide maliyetlerini ürünlere yansıtamıyordu. Faizlerin düşmesiyle çalışan bir modele doğru gidiyor. Bizim müşteriye ihtiyacımız müşterinin de bize ihtiyacı var. Fonlama maliyetlerinin aşağıya gelmesiyle çarkların dönmeye başladığı bir döneme giriyoruz” diye konuştu.
Cengiz, konjonktürde TEB olarak pazar payı almaya çalışacaklarına dikkat çekti: “Hükümet’in 2020 büyüme rakamları yüzde 5’ler seviyesinde. Öyle olmasa bile biz 3.5-4 seviyesinde büyüme olacağını düşünüyoruz. Çok hızlı değil ama kademeli bir büyüme olarak öngörüyoruz. Özellikle de lojistik ve üretim tarafında KOBİ’lerin en yakın finans kuruluşu olmaya devam edeceğiz.”

Güncelleme Tarihi: 25 Ekim 2019, 09:15
YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER

banner269

index

Advertisement