banner565

banner472

banner458

banner457

SabancıDx Satış ve Ürün Yönetimi Genel Müdür Yardımcısı Özlem Kalkan:

“Firmalara verimli ve güvenli bir dijital dönüşüm yolculuğu sunuyoruz”

FİRMA TANITIM 02.12.2020, 12:09 30.12.2020, 09:38
27715
SabancıDx Satış ve Ürün Yönetimi Genel Müdür Yardımcısı Özlem Kalkan:

SabancıDx, tüm sektörlerdeki firmalara, yapay zeka, ileri veri analitiği, robotik iş gücü ve siber güvenlik gibi yeni nesil teknolojileri temel alan, verimlilik ve güvenlik odaklı dijital dönüşüm imkanı sunuyor. SabancıDx Satış ve Ürün Yönetimi Genel Müdür Yardımcısı Özlem Kalkan, “Ürün bazında dijital B2B satın alma platformumuz “Pratis”, e-Dönüşüm platformumuz “Edoksis”, dijital insan kaynakları ve bordrolama platformumuz “HR Web” ile hizmet veriyoruz. Önümüzdeki dönemde de kurumları çok hızlı gelen bir geleceğe karşı hazır hale getirecek çözümler ile buluşturmayı hedefliyoruz” dedi.
SabancıDx’in kuruluş öyküsünden yola çıkarak, hangi sektör kuruluşlarına hangi ürün, hizmet ve çözümleri sunuyorsunuz?
SabancıDx olarak, 45 yıllık bilgi teknolojileri deneyimimiz ile pek çok ilke, başarılı projeye imza attık ve geniş bir yelpazede dijital dönüşüm faaliyetleri yürütüyoruz. Sektör ayırt etmeksizin tüm firmalara verimlilik ve güvenlik odaklı bir dijital dönüşüm sunarken, yapay zeka, ileri veri analitiği, robotik iş gücü ve siber güvenlik gibi dijital alanda çığır açan yeni nesil teknolojileri temel alıyoruz.
Şu anda ürün bazında dijital B2B satın alma platformumuz “Pratis”, e-Dönüşüm platformumuz “Edoksis”, dijital insan kaynakları ve bordrolama platformumuz “HR Web” ile hizmet veriyoruz. Ürünleştirme stratejimiz doğrultusunda yeni nesil teknolojilerden ve veriden güç alarak portföyümüze yeni çözümler eklemeye ve farklı alanlarda firmalara verimlilik sunmaya devam ediyoruz. Kısa süre önce yeni nesil performans yönetim uygulamamızı insan kaynakları ürün grubumuza ekledik. Bunun yanı sıra ileri veri analitiği alanındaki ilk ürünümüzü de hem Türkiye pazarına hem de global pazara sunmaya hazırlanıyoruz.
SabancıDx’in ‘dijital dönüşüm’ tanımı nedir, ‘Dijital Dönüşümde Liderlik’ konusunda iddianız ve bu alanda hedefleriniz hakkında bilgi verir misiniz?
Dijital dönüşümü, yeni dünyanın olmazsa olmazı olarak tanımlıyoruz. Sabancı Holding’in “Yeni Neslin Sabancı’sı” vizyonu doğrultusunda kurulan SabancıDx’in hedefinde Türkiye’nin dijital dönüşümüne liderlik etmek ve yazılımın gücüyle dünyaya açılmak var.
Sabancı Topluluğu’ndan aldığımız büyük güç ile Türkiye’nin dijital dönüşümüne liderlik etmeyi ve yeni nesil teknolojilerle katma değerli yazılım ürünlerini tüm dünyaya ihraç eden bir şirket haline gelmeyi hedefliyoruz. Bu anlayışla hizmet portföyümüz Büyük Veri, İleri Veri Analitiği, Siber Güvenlik, Endüstriyel IoT, Robotik İş gücü, Yapay Zeka gibi yeni nesil teknolojilerle giderek büyütüyoruz.
Uzun süredir üzerine konuştuğumuz ve gerçekleşmesini beklediğimiz dijital dönüşüm, yaşanan küresel salgınla beraber hayatımızın merkezinde yerini aldı. Başta uzaktan çalışma modelinin yaygınlaşması olmak üzere, ev ihtiyaçlarını karşılamak için mobil ve e-ticaret uygulamalarının daha fazla kullanılır hale gelmesiyle, dönüşüm inanılmaz bir ivme kazandı. 2030’da ulaşılması beklenen noktaya iki-üç ay içinde gelindiğini söyleyebiliriz. Bu hızlandırılmış süreç içinde şirketlerin gelecekte var olabilmeleri için gerekli teknolojik yetkinliklere sahip olmaları, dijitalleşmenin sunduğu rekabet gücü, tasarruf ve verimlilik gibi avantajlardan faydalanmaları için çalışıyor, onlar için yeni değerler üretiyoruz.
Müşterilerinizin farklı beklentilerini nasıl karşılıyorsunuz?
Firmaların dijital dönüşüm ihtiyaçları ve hedefleri, sektör ve ölçek bağımsız olarak geniş bir kapsamda değişiyor. SabancıDx olarak, müşterilerimizi dinlemeye, talep ve ihtiyaçlarını analiz etmeye büyük önem veriyoruz. Sonrasında yeni teknolojileri ve trendleri odağımıza alarak ürünleştirme stratejimiz doğrultusunda çözümler sunuyoruz. Elbette ihtiyaçları önceden öngörmeyi hedeflemek de bu stratejinin önemli bir parçası. Özellikle pandemi dönemi bize, doğru öngörülere sahip olmanın ne kadar hayati olduğunu gösterdi. Firmaların değişen ihtiyaçlarına hiç vakit kaybetmeden başarılı bir şekilde cevap verebildik. Önümüzdeki dönemde de bu çalışmalarımızı sürdürerek, sektördeki rekabette fark yaratmayı, kurumları çok hızlı gelen bir geleceğe karşı hazır hale getirecek çözümler ile buluşturmayı hedefliyoruz.
Pratis’in sunduğu çözümleri kısaca anlatır mısınız?
Geleneksel dönemde, satın alma süreçleri çok sayıdaki tedarikçi ile yürütülmesi gereken iletişim ve ihale süreçleri nedeniyle zaman ve kaynak açısından kurumlara ciddi yükler oluşturuyordu. Dijital B2B satın alma platformumuz Pratis, dijital ekonomi çağında kurumların satın alma süreçlerini verimli hale getirmek için geliştirildi. Şeffaflık, hız, esneklik ve kolaylığı tek çatı altında satın alma dünyasına sunduğumuzu söyleyebiliriz. Sektörlerine göre ayrılmış binlerce referanslı tedarikçiyle Pratis platformunda buluşan alıcı firmalar, en optimum maliyetle stratejik satın alma ve e-ihale süreçlerini gerçekleştirebiliyor.
Geçtiğimiz yıl rakamlarıyla değerlendirirsek Pratis, alıcı firmalara ortalama yüzde 14 fiyat avantajı sağlayarak e-ihalelerde yüzde 60’a varan tasarruf imkanı sundu.
Pratis’in KOBİ’lere yönelik çalışmalarında hedefleri nelerdir?
Tedarikçilerimizin büyük bir çoğunluğunu KOBİ’lerin oluşturduğunu rahatlıkla söyleyebilirim. Bugün Anadolu’daki bir çok KOBİ, büyük şirketlerin tedarikçisi konumunda. Dijitalleşmeyi, yeni müşteri kazanımı, yeni satış olanakları olarak görmeleri çok değerli. Bunun yanı sıra özellikle belirli bir düzeyin üzerinde ürün ve hizmet satın alan KOBİ’ler için Pratis, hem ihale düzenleyebildikleri, hem de ihalelere katıldıkları gerçek bir kazan-kazan platformuna dönüşüyor.
Pratis, KOBİ’lere güçlü alıcı firmalar ile buluşabilecekleri ticari bir network sağlıyor, işlerini büyütmek ve satışlarını artırmak için önemli fırsatlar sunuyor.
Pratis’in en önemli özelliklerinden biri de güçlü kategori yapısı. Bu yapı, doğru tedarikçi ve ihale eşleşmesi ile KOBİ’lere ürün ve hizmetlerini arayan doğru alıcı firmaların ulaşmasını sağlayarak sadece doğru fırsatlara odaklanmalarına imkan tanıyor.
Özetle Pratis’in KOBİ’ler için yeni pazarlara ulaşmaları ve satış için önemli avantajlar sunduğunu söyleyebilirim. Dijital satın alma trendi geleceğin değil, bugünün konusu ve KOBİ’lerin kendi satın alma süreçlerini de dijitale taşıması gerekiyor.
KOBİ’ler Pratis’te tedarikçi olarak nasıl yer alabiliyorlar?
Pratis’te tedarikçi firmalara Bronz üyelik ve Silver üyelik olarak 2 tip üyelik sunuyoruz. Tedarikçi firma çalışacağı alıcı firma tarafından Pratis’e davet edilirse ücretsiz olarak Bronz üye olabiliyor. Bu sayede sadece davet eden alıcı firma ile çalışma fırsatını yakalıyor.
Genele açılan tüm ihalelere katılabilmek ve diğer alıcı firmalar ile çalışmak istenirse Silver üye olmak gerekiyor. Silver üyeliğin 1 yıllık ücreti KDV dahil 1090 TL. Aslında yeni satış fırsatlarını keşfetmek için oldukça uygun bir üyelik modeli, ama KOBİ’lere taksit ve avantajlı fiyatlar sunmak için bankalar ile kampanyalar da düzenliyoruz.
KOBİ’ler www.pratis.net adresinden kolayca Silver üye olabilirler.
Pratis’in robotik süreç otomasyonuyla yarattığı faydalar ve önümüzdeki süreçte hedefleri neler?
RPA teknolojisi, 24 saat kesintisiz çalışma prensibiyle departman performansını ortalama 7 ila 15 kat arasında yükseltiyor. Alıcı firmalar Pratis kullanırken aynı zamanda Robotik Süreç Otomasyonu hizmetlerimizden faydalanarak satın alma süreçlerinde tedarikçi yönetiminden teklif yönetimine, ihale oluşturmadan kontrat uyumluluğu kontrolüne kadar geniş bir yelpazede verimlilik artışı sağlayabiliyorlar. Örneğin; Pratis ve RPA ile gerçekleştirdiğimiz bir projede e-ihale sürecini 15 dakikadan 2 dakikaya indirmeyi başardık.
Covid-19 süreci satın almayı dolayısıyla da Pratis’i nasıl etkiledi?
Pratis ile firmalar iş güvenliği ekipmanlarından mekanik, hırdavat ve tesisat malzemelerine, ambalaj malzemelerinden elektrik ve elektronik malzemelerine, kırtasiye malzemelerinden kimyasallara, hammaddeden sarf malzemeye kadar geniş bir yelpazede satın almalarını online ortamda gerçekleştirebiliyor. Bugüne kadar on binlerce ürünün ihale ve satın almasının dijital ortamda yapılmasına imkan sağlayan Pratis’te, Covid-19 sürecinde dijitalleşmenin hızlanması ve fiziksel temasın azalmasıyla birlikte işlem hacminde ciddi bir yükseliş gözlemledik. Sadece işlem hacminde değil, tedarikçi sayısı ve e-ihale sayılarında da önemli artışlar oldu. Örneğin; eldiven, sterilizasyon ürünleri ve dezenfektan gibi ürünlerin e-ihalelerinin sayısında bir önceki yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 176 oranında artışlar gözlemledik. En önemlisi Pratis’te yeni tedarikçi temininde gözlemlediğimiz artış oldu. Belli ürünlerin e-ihalelerinde çalışılan yeni tedarikçi sayılarında yüzde 113’e varan artışlar gerçekleşti.

Ürün portföyünüzde yer alan e-Dönüşüm uygulamanız Edoksis’e ilişkin bilgi verir misiniz?

Firmaların ihtiyaçları doğrultusunda elektronik belge akışlarını yönetebildikleri uygulama ve hizmetler geliştiren Edoksis, e-Fatura, e-Defter, e-Arşiv ve e-İrsaliye gibi uygulamaları “Özel Entegratör” lisansı ile hem ürün hem de hizmet olarak sunuyor. Yasal uygulamalara kolayca uyum sağlayan Edoksis, bunların yanı sıra e-Mutabakat ile firmaların mutabakat süreçlerini dijitalleştirirken, e-Analiz ile e-Defter’i GİB’e göndermeden önce finansal ve muhasebesel kontrolleri yapmalarına olanak sağlayarak risklerini ortadan kaldırıyor. Edoksis,  sürdürülebilir yapısı, kolay kullanımı, gelişmiş analiz yetkinliği ve mobil desteği ile firmaların operasyonel verimliliğini artırıyor.
Edoksis, rekabette nasıl farklılaşıyor?
Verdiğimiz hizmetin mevzuata uyumlu ve kesintisiz olması çok önemli. 7/24 hizmet ile süreçlerde hız, kontrol edilebilirlik, iş gücü tasarrufu, güvenlik ve çalışan verimliliği sağlayan Edoksis, farklı sektör ve ölçekteki firmalara SabancıDx güvencesiyle sunduğu kesintisiz ve hatasız hizmeti ile öne çıkıyor. ISO Standartları ile de müşterilerimize güvenli bir platform sunuyoruz.
Edoksis’in veri güvenliği konusundaki uzmanlığı, SabancıDx Datacenter ile yedekleme imkanı, işletim, yazılım ve operasyonun tek sahibi olması, sektörel gelişmeleri ve vizyoner yaklaşımını kullanıcılarına yansıtması firmalara güçlü ve güvenilir bir iş ortağı ile e-Dönüşüm sürecini yaşama imkanı sağlıyor. Kolay ve esnek yapısıyla karmaşık süreçleri “akıllı” hale getirerek finansal kontrollerin güvenliğini sağlayan Edoksis, gelişmiş analiz özelliği ile verilerin kontrol altına alınabilmesini de sağlıyor.

İnsan kaynakları uygulamalarınızdan bahsedebilir misiniz?

İki sene önce Avrupa’daki en iyi 10 İK Teknoloji Sağlayıcısından biri olarak seçilen HR Web uygulamamız ile SaaS modeliyle bordrolama ve tüm insan kaynakları süreçleri yönetimi için “all-in one” çözüm sunuyoruz. Farklı sektördeki ISO 500 şirketlerinden KOBİ’lere kadar geniş bir yelpazeye hizmet sunuyoruz.
HR Web modüler ve esnek yapısı sayesinde yalnızca kurumsal şirketler için değil insan kaynakları süreçlerini dijitale taşımak isteyen KOBİ’ler için de oldukça uygun bir ürün. Çalışanlarının tüm süreçlerini web ve mobil ortamdan kolay ve hızlıca takip etmek isteyen,  yasal mevzuat değişiklikleri, bordrolama, teşvik gibi konularda bir uzmana ihtiyaç duyan KOBİ’ler için çözüm sunuyoruz.
İnovasyon ve çevik olmanın sektördeki rekabette belirleyiciliğini göz önüne alarak, maliyetleri düşürmek ve operasyonel verimliliği artırmak için yine robotik süreç otomasyonunu ön plana çıkartıyoruz. İnsan kaynakları süreçlerinde RPA ile işe alım-işten çıkış, eğitim ve sağlık kayıtları düzenleme, SGK teşvik hesaplamaları gibi daha pek çok süreçte insan kaynakları çalışanlarına destek verebiliyoruz.
Yeni ürünler ve hizmetler ile insan kaynakları ürün ailemizde önemli bir gelişim sürecindeyiz. Çok kısa süre önce  yeni nesil performans yönetim uygulamamızı kullanıcılarımızla buluşturmaya başladık. Yenilikçi ve sürekli gelişimi hedefleyen bir şirket olarak insan kaynakları dünyasında tüm alanlarda en iyiyi yapabilmek amacıyla kısa vadede ürün potföyümüze yeni ürünler de ekleyeceğiz.

Yorumlar (0)