banner472

banner458

banner457

banner505

01.06.2022, 00:00 13618

İşe Alımlarda Yapılan Hatalar!

İşletmeniz için yeni çalışanlar işe almanın püf noktası, söz konusu pozisyon için gereken beceriler, özellikler ve deneyim hakkında net bir fikre sahip olmaktır. En iyi katılımcıların en iyilerini değerlendirmek ve çekmek için makul bir plan, etkili işe alımın temel bir bileşenidir. Ne yazık ki çok fazla işletme aynı yanlışları tekrar tekrar yapıyor ve bu süreçte kendilerine para ve zamana mal oluyor. Bu hatalardan kaçınmanın en iyi yolu onlardan ders almaktır.
Kuşkusuz, yeni çalışanları işe almak karmaşık bir süreçtir. Kanunları bilmeli, işe alım kriterlerini erkenden belirlemeli, bir iş sözleşmesi hazırlamalı ve her şeyden önce doğru kişiyi işe aldığınızdan emin olmalısınız. Kontrol listenizdeki tüm kutuları doğru işaretlemezseniz kolayca hata yapabilirsiniz. Sonuçta, yanlış kişiyi bulmak, hiç kimseyi bulmamaktan daha kötüdür-baştan başlamak zorunda kalmak anlamına gelir.
İşletmeniz için yeni çalışanlar işe almanın püf noktası, söz konusu pozisyon için gereken beceriler, özellikler ve deneyim hakkında net bir fikre sahip olmaktır. En iyi katılımcıların en iyilerini değerlendirmek ve çekmek için makul bir plan, etkili işe alımın temel bir bileşenidir. Ne yazık ki çok fazla işletme aynı yanlışları tekrar tekrar yapıyor ve bu süreçte kendilerine para ve zamana mal oluyor. Bu hatalardan kaçınmanın en iyi yolu onlardan ders almaktır.
Yeni çalışanların işe alınmasında dikkat edilecekleri ve yanlışlıkların ana başlıklar halinde listesini aşağıda bulabilirsiniz.

Birini İşe Almak İçin Acele Etmek
Birini iki kez düşünmeden veya deneyimlerini / iş profillerini incelemeden işe almak işe alım sürecini aşırı derecede uzatmak kadar kötü olabilir. Tabii ki bir çalışanı işe almak için aciliyet durumu olabilir, özellikle de pozisyonun boş olduğu durumlarda hızlı doldurulması gerekebilir. İş teklifini göndermek ve işe alım sürecinden geçmek için gerçekçi bir zaman dilimi belirlenerek süreç yürütülmelidir.

İçgüdüsel Duygulara Dayalı Kararlar Almak
İnsanlar önyargılıdır-burada hiçbir argüman yoktur. Bununla birlikte, bir şirketteki işe alımların çoğu içgüdüsel duygulara dayandığında bu bir sorun haline gelir! Öznel ve düşüncesiz kararlar, çeşitli organizasyonlarda birincil bir sorundur. Özellikle “hamili kart yakınımdır” en istenmeyen durumların ortaya çıkmasına sebebiyet oluşturabilir. Dahası, içgüdüsel hislere dayanarak birini işe almaya karar vermek şirkete zarar verebilir.

Teknolojiyi Kullanmamak
İşe alım sürecine teknolojiyi ve belirli araçları dahil etmek, tüm önemli ayrıntıları izlemenin uygun bir yoludur. Aynı şey potansiyel adayların taranması için de geçerlidir. Bir özgeçmiş yığını üzerinden eleme yapmak ve her e-postayı yazdırmak sıkıcı bir süreçtir. Zaman ve enerji harcar ve başvuru sahibinin bilgilerinin izini kaybetmek, işe alım sürecini yavaşlatmak gibi verimsiz sonuçlara yol açar.

Diğer Personel Üyelerini Dahil Etmemek
Bu hata genellikle işe alım uzmanları ve İK izole bir şekilde çalıştıklarında, ekibe danışmadıklarında, gerçek iş tercihleri ve görevleri hakkında yöneticileri işe almadıklarında ortaya çıkar. Bu, işe alım sürecini beklenenden daha kaotik ve uzun hale getirir. Tüm personel üyelerinizi işe alım sürecine dahil edin.

Uygun Teklif Vermemek
Yeni çalışanları işe almak söz konusu olduğunda, bütçeniz dahilinde kalmak sonsuza dek önemli bir husus olarak kalacaktır. Ancak şimdi her zamankinden daha fazla, iş başvurusunda bulunanlar kendi değerlerini biliyorlar. Konfor alanlarını en iyi sağlayacakları ve maaş açısından kendileri için en gerçekçi olacak bir iş arıyorlar. Bu nedenle, daha fazlasını hak eden bir iş için daha azını teklif etmek, kesin bir hatadır.
Tüm işe alım uzmanlarının, etkili ve sorunsuz bir işe alım süreci sağlamak için yukarıda belirtilen işaretçileri göz önünde bulundurmaları gerekir. Hata elbette yapılabilir, ancak tüm süreci kolaylaştırabilir, biraz çaba ve teknolojiyle sorunsuz bir şekilde süreci yönetebilirsiniz. Sadece zaman ayırdığınızdan ve potansiyel adayları keskin bir gözle değerlendirdiğinizden emin olun.

Yorumlar (0)