banner565

banner472

banner458

banner457

Trafikte tutanak dijital olacak, süreç hızlanacak

Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezi, ALO KTT’yi hayata geçirdi: Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezi (SBM),  ALO KTT (Kaza Tespit Tutanağı) Çağrı Merkezi hizmetini devreye aldığını duyurdu.

REEL SEKTÖR 01.11.2023, 00:01 27.11.2023, 09:06
24612
Trafikte tutanak dijital olacak, süreç hızlanacak

SBM tarafından hayata geçirilen ALO KTT Çağrı Merkezi hattı ile sürücüler, kâğıt form olarak düzenledikleri Kaza Tespit Tutanağı ve evrak işlemlerinin anında dijital sisteme aktaracak. Zaman kaybı yaşamadan kaza anında doğru bilgi girişi yapılarak tutanaklar ilgili sigorta şirketlerine ulaştırılacak. Böylece Sigortacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu (SEDDK) tarafından yürütülen gözetim ve denetim faaliyetlerine de yardımcı olması hedefleniyor.
Sektörün sağlıklı fiyatlama yapabilmesi için istatistik sunarak hem suiistimallerin önüne geçen hem de sigorta sistemine olan güvenin arttırılmasına katkı sunan SBM, yeni hizmeti ALO KTT Çağrı Merkezi ile Türkiye’de meydana gelen maddi hasarlı trafik kazalarında, kâğıt forma ihtiyaç duyulmaksızın hızlıca tutanak oluşturulmasını sağlıyor.
Bir telefonla kaza tespit tutanağı oluşturulabilecek: Tarafların karşılıklı anlaştığı maddi hasarlı trafik kazasına karışan araç sürücüsü, 0850 222 0 588 telefon numarasını arayarak çağrı merkezi müşteri temsilcileri eşliğinde kaza tespit tutanağını oluşturabiliyor. İşlemlerin daha hızlı ve doğru bir şekilde yapılması adına ALO KTT Çağrı Merkezi müşteri temsilcisiyle yapılacak görüşmede kazaya karışan sürücülerin, telefon numarası, T.C. kimlik numarası, plaka ve ruhsat bilgilerini hazır bulundurması önem taşıyor. Kaza yapan taraflara ait telefon numaralarına çağrı merkezi tarafından SMS ile bir link gönderilerek arayan kişinin kimlik doğrulaması yapılıyor. Ardından ALO KTT Çağrı Merkezi müşteri temsilcileri çağrıyı yapan ilk araç sürücüsüyle tekrar iletişime geçerek tutanak doldurma süreçlerine devam ediyor, tamamlandıktan sonra dijital hazırlanan kaza tespit tutanağı, çağrı merkezi müşteri temsilcisi aracılığıyla ilgili sigorta şirketlerine yönlendiriliyor.
Kaza kaynaklı trafik yoğunluğu minimuma inecek: Bu sayede karayollarında trafik kazalarından kaynaklı oluşabilecek trafik yoğunluğunun ve bekleme sürelerinin minimum seviyede tutulması sağlanırken kamu hizmetlerinin dijitalleşmesi kapsamında tüm süreçlerin elektronik ortama taşınması ve doğru bilgi girişi sayesinde olası ek maliyetlerin önüne geçilerek sürdürülebilir fiyatlamaya katkı hedefleniyor.  

Yorumlar (0)