banner565

banner472

banner458

banner457

Türkiye’nin markalaşma hamlesindeki yerini aldı: İstinye Üniversitesi, TURQUALITY ile ivmeleniyor

İstinye Üniversitesi (İSÜ), akademik başarıları ve kurumsal marka gücüyle TURQUALITY programının eğitim kategorisinde marka desteği almaya hak kazandı. İSÜ Rektörü Prof.Dr. Erkan İbiş, “Üniversitemiz, bu süreçle, önemli kazanımlar elde etmiş, değişim sürecini, yenilikçi ve nitelikli bir yönde ivme kazanacak şekilde ilerletmiştir” dedi.

ÜNİVERSİTE 01.10.2023, 00:01 25.10.2023, 09:35
20689
Türkiye’nin markalaşma hamlesindeki yerini aldı: İstinye Üniversitesi, TURQUALITY ile ivmeleniyor

İstinye Üniversitesi (İSÜ), akademik kimliğinin marka gücüyle kurumsallaşma ve büyüme hedeflerini birleştirmek amacıyla, eğitim kategorisinde TURQUALITY programına marka desteği başvurusunun kabul edildiğini duyurdu. Türkiye’nin uluslararası düzeyde tanınmış markalar yaratma hedefine destek sunan ve T.C. Ticaret Bakanlığı tarafından yürütülen TURQUALITY programı kapsamına dâhil edilen İSÜ, Türkiye’nin geleceğine önemli katkı sunmak amacıyla, nitelikli bireylerin yetişmesine, araştırma ve inovasyonun desteklenmesine ve ülke ekonomisinin sürdürülebilir büyümesine önemli katkılarda bulunma vizyonuyla akademik hamlelerine devam ediyor.
Dünyanın ilk ve tek devlet destekli markalaşma programı olan TURQUALITY, Türk markalarının küresel arenada öne çıkabilmesini amaçlıyor. Bu önemli adımla İSÜ, markalaşma sürecine güçlü bir destek sağlamak ve Türkiye’nin de marka değerini artırmak için atılım yapıyor. Bu gelişme, İSÜ’nün bir araştırma üniversitesi olarak global arenada daha görünür hâle gelmesini sağlamanın yanı sıra aynı zamanda Türkiye’nin markalaşma yolculuğuna da değerli katkılar sunacak.

“TURQUALITY ile ortak hedef dâhilinde bütünleştik”
İSÜ Rektörü Prof.Dr. Erkan İbiş, TURQUALITY sürecinde İstinye Üniversitesi’nin marka gücü ve gelecek projeksiyonunu paylaştı: “Üniversitemiz, henüz genç bir eğitim kurumu olmasına rağmen, kalite bağlamındaki tüm hedefleri ‘kendi hedefleri’ olarak içselleştirmiş ve TURQUALITY sürecine kendi arzusuyla dâhil olmuştur. Bu süreçte iki amacımızdan ikisini de gerçekleştirmiş bulunuyoruz; bunlardan ilki; ‘TURQUALITY’ markasıyla ortak hedef dâhilinde bütünleşmekti ve İSÜ olarak bunu başardık. İkincisi; TURQUALITY’nin kalite süreçlerini iç paydaşlarımızla beraber sürdürülebilir kılmak ve bu nitelikleri üniversitemizin standartları hâline getirebilmekti. Üniversitemiz, bu süreçle, önemli kazanımlar elde etmiş, değişim sürecini, yenilikçi ve nitelikli bir yönde ivme kazanacak şekilde ilerletmiştir.”

“Uluslararası öğrenci sayısını artırmayı hedefliyoruz”
İSÜ’de 3 bin 200’den fazla yabancı öğrencinin eğitim gördüğünü belirten Prof. Dr. İbiş, bu sayıyı artırmayı hedeflediklerini açıkladı. Türkiye’nin XI. Kalkınma Plânı’nda özellikle sağlık turizmi ve eğitim turizminin önemsendiğine değinen İbiş, eğitim turizmini domine eden ABD ve İngiltere’nin artık eski ağırlıklarına sahip olmadıklarının gözlendiğini, ABD ile İngiltere’ye rakip olarak beliren, Macaristan, Polonya, Mısır, Türkiye gibi yeni ‘eğitimci’ ülkelerin kendilerini ispatladıklarını, Türkiye’nin bu aşamada başarı sağlayan en önemli ülkeler arasında yer aldığını vurguladı: “Hedeflerimizden biri de vizyonumuza uygun şekilde, uluslararasılaşma, uluslararası işbirlikleri, uluslararası öğrenci sayısının artırılması ve bu mezunlarımızın ülkelerine döndükleri zaman, ülkemizin birer elçileri olmalarının sağlanması fikrine dayanmakta. İSÜ olarak bizim için Ar-Ge, bilim, eğitim, proje, yayın; kültür ve sanat çok önemli.”
Ancak bunlar için temel unsurun, ‘olmazsa olmaz’ın, öğrenci çeşitliliği olduğunu, uluslararası öğrenci sayısının artması yönündeki politikaları doğrultusunda sistemlerinde bugün 3 bin 200’den fazla yabancı öğrencileri bulunduğunu, önümüzdeki yıl 4 bin 500, bir sonraki yıl ise 6 bin bandına ulaşmayı hedeflediklerini aktaran İbiş, İSÜ’de her 4 öğrenciden 1’inin uluslararası öğrenci olmasını istediklerini, kültürlerarası kaynaşmayı, çeşitliliği ve globalleşen dünyanın ortak kültürünün oluşturulmasını önemsediklerini söyledi: “Biz üniversiteler içerisinde eğitim turizminde ilk 4’te yer alıyoruz ve daha yüksek hedeflerimiz var. TURQUALITY, bizim politikalarımızı, hedeflerimizi ve bizi motive eden, sinerjik etki yaratan önemli bir adım. TURQUALITY markasını gururla taşıyacağız; o markayla Türkiye’yi temsil ederken, Türkiye markasına da gururla hizmet edeceğiz.”

Yorumlar (0)