Araştırma, video oyunlarının Z Kuşağı için en büyük eğlence aracı olmasının yanı sıra gençlerin sosyalleşmek ve kendilerini ifade etmek için de oyundaki avatarlarını kullandığını ortaya koyuyor. Sık sık veya gün içinde ara sıra oyun oynadığını söyleyenlerin oranı İngiltere’de yüzde 75, Almanya’da yüzde 78, Brezilya’da yüzde 89, Japonya’da ise yüzde 63.
Deloitte Türkiye Teknoloji, Medya ve Telekomünikasyon Lideri Metin Aslantaş, Pandemi’nin gençleri sosyal bağlantılar kurmak ve yaşıtlarıyla iletişime geçmek için video oyunlarına yönelttiğine dikkat çekti.
Aslantaş, “Sokağa çıkma kısıtlamaları ve sosyal mesafe zorunlulukları sırasında Pandemi, sadece dijital dünyalarda sosyalleşmenin değerini gösterdi. Z Kuşağı’nın yön verdiği bu trend onların taleplerine göre şekillenmeye devam edecek” dedi.