Page 13 - Dijital-KobiEfor-Aralık-2020
P. 13

da, blockchain ve kripto paralarla
         çözülmek zorunda olması. Böyle     Ufuk Tarhan hakkında;
         bakınca dijitalleşmenin dışın-
                                             Fütürist, Ekonomist, Yazar
         da kalan hiçbir şey olamayacağı
                                           Ufuk Tarhan, ODTÜ Ekonomi
         için lider tanımın başına ‘dijital’
                                           mezunu. 1982-2005 arasında
         eklenmesine, ‘dijital lider’ den-
                                           çoğunluğu teknoloji olmak üze-
         mesine gerek yok. Çünkü zaten     re çeşitli sektörlerde üst düzey
         başka bir ortam, gerçeklik ya da   yöneticilik yaptı. 2006’da M-GEN
         seçenek mevcut değil… Bundan      Gelecek Planlama Merkezi’ni,
         böyle her ne yapılacaksa ‘dijital,   2011’de M-GEN Yazılım ve Dijital
         dijitalde, dijitalce’ yapılmak zo-  İletişim Hizmetleri Ltd.’yi kurdu.
         runda… O yüzden yalnızca ‘lider’    2002 yılında Dünya Gazetesi-
         demek yeterli. Güçlü lider her    Bilişim Sektörünün En Başarılı İş
         zamankinden daha acil ve fazla    Kadını Ödülü’nün sahibi olan Tar-
         gerekli…”                         han; 2009-2012 yıllarında Fütü-
                                           ristler Derneği Başkanlığı yaptı. 1
                                           Mart Gelecek Günü’nün yaratıcısı   hir Üniversitesi’nde “İnovasyon
                                           ve küratörüdür. Halen Türkiye’nin   ve Girişimcilik” alanında tez ko-
                                           ilk ve tek fütürist kadın konuşma-  nusu da kitabıyla aynı adı taşı-
                                           cısı olan Ufuk Tarhan, gelecekçi,   yan “T-İnsan” yüksek lisansını
                                           sürdürülebilir iş modelleri, dijital   tamamladı ve doktoraya hazır-
                                           iş stratejileri tasarlar, uygular, İş   lanmayı planlıyor.
                                           Avatarlığı yapar. Blogger, iş dün-  World Future Society, Asso-
                                           yasına odaklı çeşitli dergi, gazete   ciation of Professional Futurists
                                           ve online mecralarda köşe yazar-  gibi çeşitli sivil toplum dernek-
            Dijital Dönüşümde                                             lerinde aktif görevler üstlenmiş,
                                           lığı yapıyor.
            Liderlik konusunda               Dünyanın En Etkileyici Fütü-  Kagider Yönetim Kurulu Üyeliği
            fütürist tembihler             ristleri arasında, “All Futurists”   yapmış olan Ufuk Tarhan, Fü-
            Ufuk Tarhan, yakın gelecek     Google aramasında ilk sıralarda,   türist Dr. Verne Wheelwright’ın
         için dijital dönüşümde liderlik   Forbes’ın “En etkin 50 kadın Fü-  “O  Senin Geleceğin-It’s your
         konusunda fütürist tembihlerini   türist” ve Dünyanın en iyi 100 Ka-  Future kitabının önsözünü yaz-
         de açıklıyor:                     dın Fütüristi listelerinde (tek Türk   dı, Türkçe’ye tercümesine katkı
            • Fütürist bakış açısına sa-   olarak) yer alan Tarhan, defalarca   verdi. Lise çağındaki gençlere
         hip, T’leşmiş Uzgörülü Yönder     “Social Influencer” ve Twitter’da   gelecek planlamasını anlatan
         (Yönetici+Lider) olması.          mutlaka takip edilmesi gereken-  “Düşlediğin Gelecek” ve herkes
            • “Veri, insan ve çevre” odaklı   ler listelerinde gösterildi.   için geleceğin başarılı insan mo-
         vizyoner ve aksiyoner liderliği be-  ODTÜ’de ve çeşitli üniversite-  delini anlatan, En Başarılı İnova-
         nimsemesi.                        lerde “Gelecek” dersleri veren   tif İş Kitabı Ödülü Kazanan (2017)
            • Her ölçekte, her konuda, her   Fütürist Ufuk Tarhan, Bahçeşe-  “T-İnsan” kitaplarının yazarıdır.
         kararda ve stratejide teknolojiden
         maksimumda yararlanacak bilgi-
         ye, beceriye sahip olması.         “Veri, her şey demektir”      omurgası, kök hücresidir…” diyor
            • Algoritmik tasarım yapabil-   Ufuk Tarhan, özellikle yapay   ve ekliyor: “Şirketinin, işinin her
         mesi.                            zeka ve büyük verinin dijital lider-  bir zerresini, hücresini, unsuru-
            • Sıra dışı, cesur, bozguncu,   ler ve dijital dönüşümünü hızlan-  nu (ürünleri, işyerleri, çalışan-
         paylaşımcı, takım oyuncusu ol-   dıran işletmeler için önemine de   ları, müşterileri, tedarikçileri,
         ması.                            değiniyor.                      çalışanları, paydaşları, iletişim,
            • Rekabet değil rekaber (reka-  Ufuk Tarhan, “Dijital liderler   satış, pazarlama, finans vb. tüm
         bet + beraber) yapabilmesi.      ve dijital dönüşümünü hızlandı-  hareket ve faaliyetleri) dijital ola-
            • Holistik bakış açısına sahip   ran işletmeler için (ki bunu ya-  rak ifade edemeyen, yani veriye
         olması.                          pamayanlar zaten bireysel ya da   dönüştüremeyenlerin geleceğin
            • Teknolojik alt yapı ve yete-  kurumsal olarak otomatikman   iş dünyasında hiçbir formda ya-
         nekli insan yatırımlarında asla   oyun dışı kalacak, batacaklar)   şama şansı yoktur… Yukarıdaki-
         cimrilik yapmaması, fazlası ile   veri her şey demektir. ‘Veri’ ne iş   leri yapanlara ise her halükarda
         bonkör olması.                   yapılıyorsa yapılsın, o işin temeli,   #GelecekGüzelGelecek.”
                                                                                $UDOÜN      KobiEfor Dijital 13
   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18