Page 17 - Dijital-KobiEfor-Mayıs-2021
P. 17

‘Müşteri Takıntılılık’ farklılaştıracak


               Tüm iş yapış modelinin merkezine müşteriyi alan Mikro Yazılım, tüm şirket
              fonksiyonlarını buna göre yapılandırdı ve Müşteri Takıntılılığı ürün geliştirme
              sürecine de dâhil etti. Mikro Yazılım Genel Müdürü Alpaslan Tomuş: “Müşteri
            beklentilerini karşılayan geleceğin çözümlerini geliştirmek ve kusursuz müşteri
                    deneyimi sunmak için hiç bitmeyecek bir yola çıkmış olduk” dedi.

            Müşteri Takıntılılık konusuna                                 geliştirme sürecine de dâhil ettik
            odaklandığını biliyoruz.                                      ve bu konuda iç görü otobanları
            Kısaca anlatırmısınız?                                        kurduk. İç görüyü üretim emirle-
            Müşteri Takıntılılık için kısaca                              rine dönüştürdüğümüz mekaniz-
          tüm iş yapış modelimizin merke-                                 malar kurguladık, bu sayede de
          zine müşterilerimizi alıp, bizim                                müşteri beklentilerini karşılayan
          müşterimizin ekosisteminin bir                                  geleceğin çözümlerini geliştirmek
          parçası haline geldiğimiz bir yapı                              ve kusursuz müşteri deneyimi
          diyebiliriz. Tüm şirket fonksiyon-                              sunmak için hiç bitmeyecek bir
          larını, müşterilerimizi merkeze                                 yola çıkmış olduk.
          alarak yeniden yapılandırıyoruz.
          Bildiğiniz gibi normalde şirketler                                Bu projelere bir örnek
                                           Alpaslan
          KPI’lar ile yönetilirler. Bir şirke-  Tomuş                       verebilir misiniz?
          tin başarısını cirosundaki artış,                                 Esas dönüşümü sağlayacak
          müşteri sayısındaki artışla ölçü-  şirket içerisinde demokratikleş-  projemiz olan Müşteri Odaklı
          yorlar. Biz bunu bir kenara bırak-  tirerek, herkesin sürecin paydası   Mikro’ya 2019’da başladık. Müş-
          tık. Başarımızı şirket KPI’larıyla   olduğu ve katma değer sağlayan   teri takıntılı bir şirket haline gel-
          değil de müşterimizin bizim per-  bir yapıya kavuşturduk. Mikro Ya-  mek aynı zamanda 360 derecelik
          formansımızı nasıl ölçtüğünü be-  zılım ürün ve servislerine ilişkin   kurumsal ve kültürel bir değişim
          lirleyen CPI’larla tanımlıyoruz.   her tür bilgiye istenilen gün ve   anlamına geliyor. Sadece bir pro-
          Müşteri mutlu mu, verilen hiz-  saatte, ücretsiz bir şekilde ulaşa-  je ekibi değil kurumdaki tüm ça-
          meti iyi bir dereceyle skorluyor   bilecek arama motoru ‘Buluo’yu   lışanların değişimini gerektiriyor.
          mu bizim için bu önemli. Amacı-  hayata geçirdik.               Tüm şirket olarak yer aldığımız
          mız müşterilerimizle temas kur-                                 projeyi, Müşteriyi Tanıma, Müşteri
          duğumuz tüm kanallardan en iyi    Müşteri Takıntılı olarak ürün   Odaklı İyileştirme, Müşteri Odak-
          müşteri deneyimini sunmak.        geliştirme nedir?             lı İnovasyon ve Müşteri Takıntılı
                                            Esas ‘Müşteri Takıntılı’ değişi-  Mikro olmak üzere dört kulvarda
            Bunun için ne gibi çalışmalar   mi ise ürün geliştirme süreçlerin-  ele aldık. İlk hedefimiz müşteri-
            yaptınız ve yapıyorsunuz?     de yaşadığımız ihtiyaçlar doğurdu.   yi tanımaktı. Müşterimiz kimdir,
            Bu süreçte Destek Kanalları-  2018’de çıkarttığımız Run, Jump   günlük dertleri nedir, ne ister, ne
          mızı, eğitim ve sertifikasyon sü-  ve Fly ürün ailelerimizle birlikte   bekler konularında çok sayıda
          reçlerimizi baştan ele aldık ve   Türkiye’de gerçek anlamda SaaS   parametreye yoğunlaştık. Sonra-
          yeni bir müfredat oluşturduk. Eği-  modelli yazılım servislerini müş-  sında müşteri ile iç görü paylaşım
          tim içeriklerini dijitalleştirdik ve   terilerimize sunmaya başladık.   ağlarımızı kurduk. İç görülerin
          Akademikro’yu hem iş ortakları-  Kiralama ve abonelik modeline   ürün emirlerine dönüştüğü me-
          mıza hem de kariyerini Mikro Ya-  geçiş ile birlikte geliştirdiğimiz   kanizmaları tasarladık. IK politi-
          zılım ürünleri üzerine kurmak is-  yazılım servislerini nasıl daha iyi   kalarımızda önemli değişiklikler
          teyen başta üniversite öğrencileri   yapabiliriz, daha iyi bir deneyim   yaptık. Organizasyon yapımızı da
          olmak üzere herkese ücretsiz aç-  sunabiliriz diye düşündük. Müş-  bu doğrultuda yeniden ele alıyo-
          tık. Call Center altyapımızda yeni   terilerimizin onaylayıcı değil, tüm   ruz. Müşteri Takıntılı dönüşüm hiç
          yatırımlar yaptık. Müşterilerimizi   süreçlerin merkezinde yer alan,   bitmeyen bir süreç. Mikro Yazılım
          tanımak, bizimle kurdukları de-  ürünlerimize iç görüleriyle yön   olarak Yıkıcı İnovasyon prensiple-
          neyimi şeffaf ve takip edilebilir bir   veren kişiler haline gelmesi, bizim   riyle çalışan bir şirket olduğumuz
          hale getirmek için tüm süreçleri-  de müşterimizin ekosisteminin   için bu uzun yolda Müşteri Takın-
          mizi ‘Salesforce’ platformuna ta-  bir parçası haline gelmemiz gere-  tılı yaklaşımın en başarılı örneği
          şıdık. Bu sayede müşteri verilerini   kiyordu. Müşteri Takıntılılığı ürün   olacağımızı düşünüyoruz.
   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22