Page 21 - Dijital-KobiEfor-Mayıs-2021
P. 21

becerilerinin eğilimleri, 2021’de   için yapılan çalışmalar ve bu ko-
         İK yönetimini bir işletmeyi güç-  nuda politikaların belirlenmesini   İnsan Kaynakları
         lendirmek için kurumsal strateji-  üstlenen çok yönlü bir disiplin”   Yönetimi Çözümleri ve
         leri formüle etmeye, uygulamaya   olarak tanımlanıyor.              Uygulamaları’nın
         ve çalışan katılımını iyileştirmeye   Şirketin ileri bir seviyeye kendi-  işletmelere faydaları
         yönlendirecek.                   ni taşıyabilmesinde hayati önem-
            İşe alımdan, çıkarmaya, şirket   deki İK, daha çok işe alım ve müş-  • Çalışan, işveren ve müşteri
         kurum kültürünün geliştirilme-   teri ilişkileri olarak algılansa da   memnuniyeti ve mutluluğunu,
         sinden, insan kaynağının verim-  bir işletmenin tüm ilişkilerini kap-  iş, işletme, çalışan verimlili-
         li kullanılmasına kadar birçok   sayan önemli bir iletişim birimi.   ğini artırır. Yetenek ve perfor-
         alanda çözüm üreten yazılım-     İK’nın görev ve sorumluluğunda   mans yönetimi ile çalışanlar-
         lardan oluşan İnsan Kaynakla-    çalışanların işe başladıktan sonra   dan maksimum verimlilik elde
         rı Yönetimi Çözümleri, özellikle   da çalışma ortamlarının uygun-
                                                                           edilmesini sağlar.
         Pandemide hızlanan dijital dönü-  luğunun sağlanması ve verimi
         şüme şirketleri entegre etmekte   arttırıcı aksiyonların alınması da   • Çalışanların sağlığının ta-
         ve şirketlerin varlığını sürdür-  yer alıyor. Küresel marka olmak   kibini, işletme ürün ve hizmet-
         mekte ve onları geleceğe taşıma-  için de önemli bir yere sahip İK,   lerinin güvenliğini sağlamaya
         da öncü rol oynuyor.             daha nitelikli personel çalıştır-  yardımcı olur.
            Pandemi ile birlikte en dikkat   mak, ürün ve hizmet üretiminde   • İşletmeye rekabet avantajı,
         çeken trendlerden biri; şirketle-  daha fazla verim almak için büyük   hız, verimlilik, maliyet ve za-
         rin, çalışanlarının Covid geçmi-  önem taşıyor.                   man tasarrufu sağlar.
         şini takip etmek için bilgi sahibi   Çalışanların özlük ilişkilerin-  • Dijital beceriler kazandıra-
         olmak ve bunun kayıtlarını tut-  den sorumlu İK’nın görev ve so-  rak işletmeyi geleceğe hazırlar.
         mak istemesi. ‘Çalışan en son    rumlulukları arasında şunlar da    •  Markalaşma yolundaki iş-
         ne zaman Covid geçirdi, şu an ki   bulunuyor:                     letmeyi hedeflerine yakınlaştırır.
         durumu nedir? v.s. gibi bilgileri   • Yetenek yönetimi:  Çalışan-   •  İşletme sürdürülebilirliği
         sağlayan İnsan Kaynakları Yöne-  ların hangi alanlarda verimli ça-  ve kurum kültürünün gelişimi-
         timi Çözümleri ile kurum içindeki   lışma elde edebileceklerini analiz   ne katkıda bulunur.
         diğer çalışanlara karşı tedbirler   etmek, işletmeye fayda sağlaya-  • Müşteri sadakatini, çalışan
         almak mümkün olacak.             cak niteliklerini inceleyerek ça-  bağlılığını artırır.
                                          lışanın özelliklerine uygun po-
                                          zisyonlarda görevlerin verilmesi,
                                          işgücünün daha etkin kullanımı    • Şirketin uyarı, disiplin cezası
                                          konusunda çalışmalar yürütmek,   gibi yaptırımlarının düzenlenme-
                                            • Eşitlik, adalet, şeffaflık: Ça-  si ve doğru bir ilerleyiş sağlan-
                                          lışanlar arasında eşitliğin sağlan-  ması,
                                          ması, iş veriminin artırılması için   •  Çalışan ve yöneticiler ara-
                                          ücret ve diğer yan haklarda adil   sında sağlıklı iletişimi sağlamak,
                                          düzenlemeler yapmak ve bu ko-   çalışanların iş ortamındaki refah
                                          nularda şeffaflığın sağlanması,  düzeylerinin artırılmasını sağla-
            İnsan Kaynakları (İK)           • İşe alımların yasalara uygun   yarak işe motive etmek,
            nedir, hangi görevleri        yapılmasını sağlamak,             • Müşterilerle şirket arasında-
            yürütür?                        •  Eğitim ve etkinlikler: Çalı-  ki iletişimin daha sağlıklı yapıl-
            Kurum, kuruluş ve işletmenin   şanlar için mesleki eğitim, kişisel   masını sağlamak, müşteri iletişi-
         ürün  veya  hizmet üretebilmesi   gelişim, psikolojik ve sosyal ihti-  miyle bağlı şirketin gelir düzeyini
         için ihtiyaç duyulan kaynakların   yaçlarına ve iş alanlarının uygun   artırıcı çalışmalar yapmak,
         başında gelen ‘İnsan Kaynakla-   hale getirilmesine yönelik çeşitli   •  Şirketin hedeflerine yönelik
         rı (İK / Human Resources-HR)’;   etkinlik ve eğitimler düzenlemek,   planlama yapmak, şirket çıkarla-
         “Kurum, kuruluş ve işletmeler-     • Performans değerlendirme-   rının önde tutulması, finansal ko-
         de gereken verimli işgücünün     si ve ölçümlemesi, çalışanlar ve   nular ve pazar payının artırılması
         (insan kaynağı) sağlanması, or-  çalışma süreci hakkında farklı   için iletişim çalışmaları ve farklı
         ganizasyondaki yeri ve görevle-  raporlar, maaş bordrolarını ha-  iletişim stratejileri geliştirmek,
         rinin planlanması, örgütlenmesi,   zırlamak, çalışma süreleri ve ta-  •  İşletme, müşteri veya çalı-
         yönetilmesi, eğitilmesi, yüksek   tilleri planlamak,             şanlar arasında sorunların çö-
         performansla işlev görebilmesi-    • Kişi veya kişilerin işten çıka-  zülebilmesi için aracılık yapmak
         nin sağlanması, elde tutulması   rılma sürecini de takip etmek,   gibi birçok çalışma.

                                                                                 0D\ÜV      KobiEfor Dijital
   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26