Page 25 - KobiEfor-Şubat-2021
P. 25

Kocaeli-İstanbul birbirine raylı hatla           Dünden bugüne
                  bağlanıyor                                       Kocaeli sanayisi ve ulaşımının öyküsü
                  Vali Seddar Yavuz, Kocaeli’nin sanayi üretiminden
               kazandırdığı katmadeğerle Türkiye’nin öncü şehir-
                                                                   Vali Seddar Yavuz, Kocaeli’de imalat ve üretim
               lerinden birisi olduğunu vurguluyor. Vali Yavuz, 35
                                                                 alanında nesilden nesile aktarılan yerleşmiş bir
               limanı ile deniz ticaretinde, İstanbul, Bursa, Ankara
                                                                 kültür ve deneyimin bulunduğunu, sanayileşme
               ve nispeten İzmir’e yakınlığıyla de kara ticaretinin
                                                                 ve taşımacılığın ilk adımlarının Osmanlı döne-
               merkezi konumundaki Kocaeli’yi öne çıkartan lojistik
                                                                 minde atıldığını dile getiriyor: “Orhan Gazi za-
               avantajlarına ve yeni ulaşım yatırımlarına değiniyor:   manında kurulan tersane, sonra Kanuni Sultan
                                          “İzmit Körfezi, kuze-  Süleyman tarafından geliştirildi, Karamürsel’de
                                          yi ve güneyini saran,   kurulan tersanelerle birlikte Osmanlı donanma-
                                          üçünde inşa ve kapa-   sına hizmet etmeye başladı. 1833’te Üsküdar’dan
                                          site artırımı devam    İzmit’e ilk düzenli
                                          eden toplam 35 liman   posta seferi başla-
                                          tesisiyle Türkiye’nin   tıldı ve bu ilk posta
                                          deniz trafiğinin yak-   yolu oldu. 1855’te
               laşık yüzde 16’sının gerçekleştiği en büyük liman böl-  İstanbul-İzmit ara-
               gesidir. Geçtiğimiz yıllarda yapılan ve faal olarak işlev   sında haftada 3 kez
               gören ilimiz sınırları içinden geçen İstanbul-İzmir   yapılan vapur se-
               Otoyolu ve Osman Gazi Köprüsü ile İzmir ve İstan-  ferleri kentin deniz ulaşımını düzenli hale getirdi.
               bul arası 3.5 saate kadar düşmüştür. İlimiz sınırları   1873’te 89 km’lik İzmit-Haydarpaşa demiryolu
               içinden geçen ve Türkiye’yi geleceğe bağlayan proje   ulaşıma açıldı. 1843’te Hereke’de yeni yapılan sa-
               olarak gördüğümüz ve 2020 yılı sonu itibarıyla ta-  rayların döşemelik ve perdelik ihtiyacını karşıla-
               mamlanan Kuzey Marmara Otoyolu, ülkemizin, ili-   mak üzere Hereke Fabrika-i Hümâyûnu üretime
               mizin ulaşımında ve ticaretinde önemli rol oynaya-  geçti. Cumhuriyet döneminde ise 1934’te kurulan
               caktır. Şile-Ağva-Kandıra yolu projesi ile Kandıra   SEKA Kâğıt Fabrikası ve 1960’ta kurulan İPRAŞ
               ilçemizi İstanbul ile buluşturmayı hedefliyoruz.   önemli yatırımlar olarak kayda geçti. 1960’lı yıl-
               Yapımı planlanan  Güney Marmara Otoyolu ve ya-    larda Dilovası’nda, 1980’lerde Gebze’de sanayi-
                                                                 leşme büyük bir ivme gösterdi. 2000’li yıllara ge-
               pımı devam eden İzmit-Kandıra-Kaynarca Yolu da
                                                                 lindiğinde İstanbul’da sanayinin il dışına kayması
               ilimize artı değer katacak önemli projelerdir. Ulaşım
                                                                 (desantralizasyonu), Kocaeli’nin sanayi yatırımla-
               sektöründe yapılan ve devam eden bu projeler ile
                                                                 rı açısından tercihli konumunu güçlendirdi.”
               toplam 5 mavi bayraklı plajı bulunan Kandıra’nın tu-
               ristik bir cazibe merkezi olmasını hedeflemekteyiz.   projelerin başında Türkiye’yi bilişim alanında bir üst
               Kocaeli’de Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı ve Kocaeli   lige taşımasını bek-
               Büyükşehir Belediyesi koordinesinde yapımı devam   lediğimiz  Bilişim Va-
               eden  Gebze OSB-Darıca Sahil Raylı Sistem Hattı   disi projesi gelmek-
               tamamlandığında Marmaray ile entegrasyon sağ-    tedir.  Bilişim Vadisi,
               lanıp İstanbul’un Avrupa yakasına da geçiş kolayla-  tam olarak faaliyete
               şacak ve Kocaeli-İstanbul kara trafiğinde oluşacak   geçtiğinde bir tekno-
               yoğunluğu da azaltacaktır.”                      parktan öte ülkemizin
                                                                yerli ve millî bilişim ve yazılım gündeminin belirlen-
                  Türkiye’nin en önemli milli ekonomik          diği bir kampüs niteliği kazanacaktır. Bilişim Vadisi,
                  atılım projelerinin ev sahibi; Kocaeli        bu alanda üzerine düşen vazife dairesinde TÜSSİ-
                  Kocaeli’nin Türkiye’nin en önemli milli ekonomik   DE ile birlikte bilgi güvenliği ve yerli yazılım kültürü
               atılım projelerine de ev sahipliği yapan bir il oldu-  için hayati önem taşıyan  ‘Açık Kaynak Platformu’
               ğunu vurgulayan Vali Seddar Yavuz, anlatıyor: “Bu   adlı projenin yürütücülerindendir. Bilişim Vadisi’nde













                                                                                           ìXEDW      KobiEfor 25
   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30