Page 24 - KobiEfor-Şubat-2021
P. 24

$<,1 .218ã8



                                          rafi yakınlığı, planlı
                                          OSB’lerinin  varlığı,
                                          modern altyapısı, lo-
                                          jistik imkânları, in-
                                          san kaynağına erişim
                                          olanakları,  Osmanlı
                                          İmparatorluğu ve ön-
                                          cesine dayanan kök-
                                          lü sanayi geleneğine
                                          borçlu olduğunu söy-
                                          lüyor: “Kocaeli’deki
               yerleşik sanayi kültürü, OSB’ler mevzuatına esas
               teşkil etmiş ve 4562 sayılı kanun kabul edilmeden
               on yılı aşan bir süre önce ilimizde OSB’ler faaliyete
               geçmiştir. Bugün, Kocaeli’nin 12’si aktif ve 2’si ku-
               ruluş aşamasında olan toplam 14 OSB’si mevcuttur.
               Kocaeli, İstanbul’dan ayrılarak yeni destinasyonlar
               arayan işletmelerin en başta değerlendirdiği alter-
               natiflerden biridir.”

                  Yeni OSB’ler yolda
                  Vali Yavuz, ülke sanayisinin yoğunlaştığı illerden
               Kocaeli’nin yatırım yeri maliyetlerinde İstanbul ile
               birlikte başı çektiğini kaydediyor: “Kocaeli’de bir
               OSB’de tahsis bedeli 1.600- 2.000 TL civarında iken
               Kayseri’de 180 TL dolaylarındadır. Bu da küçük öl-
               çekli işletmelerin yatırım yeri bulmakta sıkıntı yaşa-
               masına neden olmaktadır. Bu yaşanan sorun talep
               yönlü bir fiyat enflasyonu kaynaklı olup yeni planlı
               sanayi bölgeleri oluşturulması ile bu sorunun etkisi-
               nin azaltılabileceği düşünülmektedir. Kocaeli Sanayi
               ve Teknoloji İl Müdürlüğü, Valiliğimiz şemsiyesi altın-
               da yeni OSB  ve sanayi sitesi projelerinin değerlendi-
               rilerek Bakanlığa iletilmesi sürecinde önemli bir rol
               üstlenmektedir. Her halükarda yatırım yeri maliyet-
               leri ile ilgili sorunun en sağlıklı çözümü, sanayi ya-  “TOSB Otomotiv Yan Sanayi İhtisas OSB önünden ge-
               tırımlarının ülke sathına yayılması ile mümkündür.”   çen yan yoldan TEM İstanbul yönüne bağlantı sağlan-
                  OSB’lerin yol sorunlarına çözüm: Vali Yavuz, yü-  dı, Kuzey Marmara Otoyolu tamamlanarak TEM’e ve
               zölçümüne göre yüksek sınai yığınlaşmasına sahip   D-100’e bir alternatif oluşturdu. Kuzey Marmara Oto-
               ilin ulaşım arterlerine ciddi yük geldiğini, Valiliğin     yolu, Dilovası’nın kuzeyindeki OSB’lere, İstanbul ile
               organize ettiği İl Planlama ve Koordinasyon Toplantı-  civar illere erişimi çok kolaylaştırmıştır. Gebze bağ-
               larında sorunu ele aldıklarını bildiriyor. Vali Yavuz,  en   lantısının da tamamlanmasıyla Gebze’deki OSB’ler
               çok Gebze, Şekerpınar ve Orhanlı arasındaki kara-  için de ulaşımda önemli bir alternatif sağlanmış
               yollarında görülen sorunun tamamen çözülemese de   olacaktır. Gebze ve Darıca’dan Gebze’deki OSB’lere
               Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, Kocaeli Büyükşehir   kadar uzanacak olan ve yapımı devam eden metro
               Belediyesi ve ilçe belediyelerinin önemli yatırımla-  projesi,  bu OSB’lerde çalışanlar için Marmaray’la
               rıyla trafikte rahatlama sağladıklarını dile getiriyor:   entegre bir çözüm sağlamış olacaktır. ”














               24 KobiEfor ìXEDW
   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29