Page 25 - KobiEfor-Haziran-2021
P. 25
HABER
‘TÜSİAD Çok Kanallı Perakende ve COVID-19 Araştırması’ tanıtıldı
Çok kanallı parekende yükselişte
TÜSİAD Perakende Çalışma Grubu
faaliyetleri kapsamında, COVID-19’un çok
kanallı perakendenin dönüşümündeki
etkisini ortaya koymak için hazırlanan
‘Çok Kanallı Perakende ve COVID-19
Araştırması’nın tanıtımı, çevrimiçi
toplantı ile gerçekleşti.
ÜSİAD Perakende Çalışma Grubu faaliyetleri sına ağırlık vermesi, daha ileri yaştaki tüketicilerin
kapsamında yürütülen ‘TÜSİAD Çok Kanal- ise özellikle gıda tarafında mağazalara daha hızlı
Tlı Perakende ve COVID-19 Araştırması’nın dönüş yapması bekleniyor.
tanıtımı, çevrimiçi toplantı ile yapıldı. Araştırma, • Tüketicilerin pandemi sonrasında yerel ekono-
Türkiye’de çoklu kanal ve e-ticaret ilişkisi, tüketici- miyi güçlendirmek için alışveriş tercihlerini daha da
lerin gıda ve gıda dışı kategorilerde kanal seçimleri, yerelleştirecekleri çıktısı, Türkiye ekonomisi açısın-
salgın dönemi ve sonrasında online alışverişin de- dan önemli bulgulardan biri olarak göze çarpıyor.
ğişimi, salgın sürecinde online harcamaların coğ- “Perakende sektörü, daha fazla değer yaratabile-
rafi analizi konularını ele alıyor. Araştırmada Ocak ceğimiz bir dönüşüm geçiriyor”: Toplantının açılışını
2021’de 2.000 tüketiciyle yürütülen anketin sonuçla- yapan TÜSİAD Perakende Çalışma Grubu Eş Başkanı
rından, perakende sektörü temsilcilerinden alınan Atilla Yerlikaya, şunları söyledi: “Perakendenin hem
sektörel verilerden ve diğer verilerden faydalanıldı. ekonomik hem de toplumsal olarak ne kadar kritik bir
sektör olduğu pandemi döneminde daha belirgin hale
geldi. Temel ihtiyaç maddelerinin kesintisiz bir şekilde
temin edilmesi tedarikçisinden lojistikçisine, peraken-
decisinden teslimat elemanına kadar ancak geniş bir
ekosistemin eşgüdümlü olarak çalışmasıyla mümkün
olabilirdi. Zaman zaman aksaklıklar yaşanmış olsa da
perakende sektörü bu dönemde başarılı bir sınav verdi.
Perakende sektörü gerek ülkemiz ekonomisi gerekse
sektör paydaşları için daha fazla değer yaratabileceği-
miz bir dönüşüm geçiriyor.”
Etkinlik, araştırmayı hazırlayan Corpera Danışmanlık’ın
Yönetici Ortağı Dr. Ceyhun Emre Doğru’nun moderasyo-
Araştırmada şu sonuçlar öne çıkıyor: nunda devam etti. Sektörel verileriyle çalışmaya katkı
• Araştırma çok kanallı perakendenin yükselişte sağlayan Global Data’nın Perakende Sektörü Yönetici
olduğunu gösteriyor. Direktörü Neil Saunders ve Perakende Sektörü Danış-
• Pandemide sağlık ve hijyen endişeleri nedeniy- manlığı Direktörü Joseph Robinson araştırmanın bul-
le online ticaretin rolü artmış olsa da fiziksel pera- gularını katılımcılarla paylaştı. “Çok Kanallı Perakende
kende önemini hala korudu ve pandemiden sonra İyi Uygulama Örnekleri” panelinde, Boyner Holding
da fiziksel perakendenin önemi giderek artacak. Strateji ve İş Geliştirme Başkan Yardımcısı Elif Ateşok
• Gerek gıda gerekse gıda dışı perakendede tü- Şatıroğlu, ebebek Genel Müdürü Halil Erdoğmuş, Mig-
keticilerin önemli bir kısmının mağazaları kullan- ros Ticaret A.Ş. Perakende Operasyonları İcra Kurulu
maya devam etmesi bekleniyor. Tüketicilerin büyük Üyesi Mustafa Murat Bartın, Arçelik Alternatif Kanallar
çoğunluğu alışverişi sosyal bir faaliyet olarak görü- Satış Direktörü Erhan Akdoğan konuştu. TÜSİAD Pe-
yor ve mağazalarda ürünleri incelemenin ne kadar rakende Çalışma Grubu Eş Başkanı Yenal Gökyıldırım,
önemli olduğunu ifade ediyor. çeşitli etkinliklerle salgının sektör üzerindeki olumsuz
• 25-44 arası yaş grubundaki tüketicilerin ve ani etkilerini derinlemesine incelediklerini, çok ka-
e-ticaret kullanımı artarken fiyattan ve paranın kar- nallı perakende araştırmasını takiben sektörü ileriye
şılığını almaktan ziyade rahatlığa, müşteri hizmet- taşıyacak adımları tartışmaya açmak üzere sektör pay-
lerine ve Çevre, Sosyal, Yönetişim (ÇSY) performan- daşlarının içgörülerini aldıklarını söyledi.
Haziran 2021 KobiEfor 25