Page 23 - KobiEfor Mayıs 2022
P. 23

Önder
                                         Erdem



            ‘Filo Kiralama Mali Yapınızı                  ve Euro’nun yükselişine dikkat çeken Erdem, Pan-
            Nasıl Destekler?’                             demi ve çip krizi nedeniyle üretim eksikliği ve bi-
            Hedef Filo Yönetici Direktörü Önder Erdem,    reysel taşımacılıkta talep artışı yaşandığını ancak
         Türkiye’nin en büyük operasyonel araç kiralama şir-  bunun istisnai bir durum olduğunu ve böyle devam
         ketlerinden birisi olduklarını belirterek, “Tiktak’ın   edemeyeceğini kaydetti: “Buradan para kazandınız
         sahibiyiz. Şu anda 3500 otomobille Türkiye’nin en bü-  ama bundan sonra böyle gitmeyebilir. Reel faizlerin
         yük araç paylaşım platformuyuz” dedi. Kiralamanın   negatif olması nedeniyle varlık fonu oluşuyor. İkin-
         bir finansman modeli olduğunu kaydeden Erdem,     ci el bazen kazandırır ama bunun bir garantisi yok
         operasyonel kiralamanın işletme kaynaklarının daha   ve devam etmeyebilir. Biz yılda 10-15 bin arasında
         etkin kullanılmasını, kurumların araç sahipliğini   otomobil satın alıyoruz, dolayısıyla sizin görmedi-
         ucuzlattığını ve işletmenin daha karlı olmasını sağla-  ğiniz ticari avantajlarımız oluyor, bizim maliyetimiz
         dığını söyledi: “Operasyonel kiralama, leasinge göre   sizden daha ucuz. Bizim filomuz günde 250 kaza ya-
         daha ucuzdur, ancak sonunda mal sizin mülkiyetinize   pıyor, yılda 40 bin kaza yapıyor, dolayısıyla biz 2022
         geçmez. Otomobil iş hayatının önemli parçası. İşlet-  yılı içerisinde kaç ürün değişimi olacağını biliyor ve
         me kaynaklarını etkin kullanın, daha karlı daha fazla   daha ucuza tamir ettirebiliyoruz. Bu faydanın hepsi-
         büyüyün. Varlık sebebimiz bu.”                   ni kendimize tutmuyoruz, rekabetçi olabilmeniz için
            Nasıl fiyatlama yaptıklarını örneklerle açıklayan   bu faydaları sizlerle paylaşıyoruz. Sizin işiniz sanayi.
         Erdem, nakit araç satın alımı, kredili araç satın alı-  Bizim sektör kar kaybı veya müşteri gitti diye almaz.
         mı ve araç kiralamanın maliyetlerini karşılaştırdığı   Otomobilin değer kaybı eğrisi; terstir. 100 liraya al-
         tabloyla şirketlerin kazandıklarını ve kaybettiklerini   dık, 80 liraya düşer. Fakat biz kirayı sizden eşit mik-
         anlattı: “Amaç sizin sermayenizi doğru kullanma-  tarda alırız. Araba sizin olsa değer kaybedecek, al-
         nız. Bu tabloda işletme sermayesi 500 bin TL. Oto-  dığınız fiyata satamayacaksınız.”
         mobilin satın alma bedeli
         de 500 bin TL. Bir şirket,
         tüm işletme sermayesi-
         ni kullanıyor. Diğeri tak-
         sitle alıyor, diğeri de araç
         kiralama yapıyor. Nakit
         araç satın alımının sonun-
         da enflasyonla beraber 3
         sene sonunda -100 bin lira
         maliyet oluştu. Kredili alan
         3 yıl sonunda -15.454 lira
         maliyet oluştu. Araç kira-
         lamada, peşinat yok, kredi
         yok, işletme sermayesini
         işletebiliyor, getiri sağla-
         yabiliyorsunuz ve 3 yılın
         sonunda 45 bin TL kara
         geçtiniz.”
            İkinci el araçlardan enf-
         lasyon nedeniyle para ka-
         zanılmış gibi görünse de TL

                                                                                     0D\ÜV      KobiEfor
   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28