ÖNEMLİ NOTLAR

Girişimcilik Barometresi 2025: inovasyon, yapay zeka, dijital yatırım, iş gücü yönetimi

EY Girişimcilik Barometresi 2025 sonuçlarına göre Orta, Doğu ve Güneydoğu Avrupa bölgelerindeki girişimciler, dijital dönüşüm ve verimliliğe odaklanıyor, yapay zekâyı benimsiyor; ancak ekonomik belirsizlikler karşısında temkinli hareket etmeyi tercih ediyor.

EY Girişimcilik Barometresi Araştırması, bölge geneline paralel şekilde Türkiye’deki girişimcilerin önümüzdeki yıl için inovasyon, yapay zekâ, dijital yatırım ve iş gücü yönetimi gibi alanlara stratejik şekilde odaklandığını ortaya koyuyor. Türkiye’de strateji ve pazarlama inovasyonuna (%49) yönelik Orta, Doğu ve Güneydoğu Avrupa bölgesine kıyasla (%38) daha güçlü bir eğilim gözlemleniyor. Ancak ürün inovasyonu konusunda bölge genelinin eğilimi %53 olurken, Türkiye’de bu oranın %44 olduğu görülüyor. Bu da Türkiye’deki girişimcilerin yeni ürün veya hizmet geliştirme konusunda daha temkinli davrandığını ortaya koyuyor. Araştırmaya göre; Türkiye’deki girişimcilerin dijital dönüşüm konusunda, son 12 ayda kayda değer bir artış gösterdiği, anket katılımcılarının büyük bir bölümünün dijital araçlara olan yatırımlarını artırdığı ve iş süreçlerine bu teknolojileri entegre ettiği görülüyor. Araştırmada, Türkiye’de AI kullanım oranının %74 ile bölge geneli ortalaması olan %61’in üzerinde yer alması dikkat çekiyor. Türkiye’deki girişimciler, yatırım stratejilerini şekillendirirken önceliklerini dijital dönüşüm ve operasyonel verimlilik üzerine kuruyor; ekonomik belirsizliklere karşı öz kaynaklara dayalı bir finansman modeli benimsiyor. EY Türkiye Vergi Bölümü Şirket Ortağı ve İş Geliştirmeden Sorumlu Sektörler Lideri Ateş Konca, “Türkiye’deki girişimciler için sürdürülebilir başarının, sadece iyi bir fikirle değil, stratejik hazırlık ve güçlü yapı taşlarıyla mümkün olduğu söylenebilir. Şirketlerin operasyonel verimliliği ve müşteri etkileşimini iyileştirmesi için teknolojik altyapılarını güçlendirmesi gerekiyor” dedi.