banner565

banner472

banner458

banner457

Yük sahipleri ve lojistik firmalarını dijitale taşıyor; TIRPORT ile yükCEP’te

TIRPORT yükCEPte aplikasyonu ile kamyoncuları, TIRPORT Kurumsal Aplikasyonu ve TIRPORT WEB Tabanlı Dashboard ile yük sahipleri ve lojistik firmalarını dijitale taşıyor. TIRPORT Kurucu Ortağı ve CMO’su Burcu Kale, günde 4.000’ün üzerinde FTL taşımanın canlı olarak izlenmesi ve yönetilmesine imkan sağladıklarını belirtiyor.

HABER 01.05.2022, 00:01 25.05.2022, 09:09
23354
Yük sahipleri ve lojistik firmalarını dijitale taşıyor; TIRPORT ile yükCEP’te

İstanbul merkezli olarak 2016’da lojistik teknoloji girişimi olarak kurulan TIRPORT, Türkiye’deki karayolu taşımacılığı süreçlerini uçtan uca izlenebilir, tüm platformlardan yönetilebilir bir yapıya dönüştürüyor. 2018’de Dünya’nın en büyük startup yarışmalarından Create@Alibaba’da, 7.000’e yakın startup arasından ‘Unicorn’ olacak 20 startup’tan biri seçilen TIRPORT, Türkiye’nin önde gelen üretici ve lojistik firmalarının kritik nakliye operasyonlarına uçtan-uca izlenebilirlik, mobilite ve dijital evrak yönetimi hizmetleri veriyor. Günde 4.000’ün üzerinde FTL taşımanın canlı olarak izlenmesi ve yönetilmesine imkan sağlayan şirketin, 85 binin üzerinde üye kamyon ve 2 binin üzerinde üye KOBİ müşterisi bulunuyor.
Türkiye dahil 7 ülkede ve 6 farklı dilde tüm dijital platformlarda (iOS, Android, web, iPAD) faaliyet gösterdiklerini söyleyen TIRPORT Kurucu Ortağı ve CMO’su Burcu Kale, “TIRPORT yükCEPte aplikasyonu ile kamyoncuları, TIRPORT Kurumsal Aplikasyonu ve TIRPORT WEB Tabanlı Dashboard ile yük sahipleri ve lojistik firmalarını dijitale taşıdıklarını belirtiyor.
Lojistik sektöründe, lojistik firmalarına, yük sahiplerine, üreticilere, ithalatçılara, toptancılara, KOBİ’lere, Kamyoncu Kooperatifleri ve bireysel kamyonculara teknolojik çözümler sunduklarını ifade eden Kale, “TIRPORT’la yük sahipleri ve lojistik firmaları tüm lojistik operasyonlarını CEPten yönetebiliyor, herhangi bir sorun yaşandığında anında müdahale edebiliyorlar. Yapay zeka ile güçlendirilmiş smart matching&booking teknolojileri ile kamyonlardaki atıl kapasiteleri yönetebiliyor, boş dönme oranlarını hissedilir bir şekilde azaltabiliyorlar. Taşıma süreçlerindeki güvenlik risklerini en aza indirme gücüne kavuşuyorlar. Arttırılmış zeka destekli dijital kamyoncu veritabanı yönetme ve POD (Proof Of Delivery) teknolojileri ile konum-tabanlı, gerçek-zamanlı canlı teslimat raporlamaları yapabiliyorlar.
Kamyoncular da nerede olurlarsa olsunlar araçlarının özelliklerine uygun yüklere erişebiliyor, dönüş için planlı yükleri yoksa daha yolda giderken uygun dönüş yükleri konusunda anlık bildirimler alabiliyor, diledikleri yüklere teklif verebiliyorlar. Navlun ödemelerini güvenli ödeme sistemimizle desteklenen TIRPORT Kartlarına alabiliyorlar” diye konuşuyor.
Aynı zamanda U-ETDS regülasyonuna Türkiye’de altyapı olarak yüzde 100 hazır tek platform olduklarının altını çizen Kale, TIRPORT App’ten tek tık ile U-ETDS raporlama altyapısının da hazır olduğunu aktarıyor: “Ulaştırma Bakanlığı’na müracaatı yaptık. Sistemin devreye girmesini bekliyoruz.  Ayrıca, kamyoncunun e-fatura, e-irsaliye vb. alanlardaki çözüm ortağı olma arzusundayız. Kamyoncu cep telefonundan irsaliye ve fatura kesebilecek.”
Crunchbase’de dünyada lojistik sektöründe ilk 10 teknoloji arasında yer aldıklarını da vurgulayan Kale, “Dünya’da 100’ün üzerinde rakibimiz arasında tüm operasyonları CEPten uçtan uca yönetme kabiliyetine sahip 3 teknolojiden birisiyiz. 85 binin üzerindeki kamyoncu, 2 binin üzerinde KOBİ, 20’nin üzerinde büyük lojistik firması ve yük sahibi müşterimizle sektörde açık ara en büyük operasyon yapan lider firma konumundayız. 2024’e unicorn olarak girmeyi hedefliyoruz” açıklamasını yapıyor.
2023’te Avrupa-Türkiye arasında günlük 5 bin kamyonu bulan nakliye trafiğinde, akıllı sistemleri ve dijital platformlarıyla parsiyel taşıma yapabilecek seviyeye gelebilmeyi planladıklarını aktaran Kale, sözlerine şöyle devam ediyor: “Monitoring ve visibility alanlarında Doğu Avrupa, Afrika, Orta Doğu ve Türk Cumhuriyetlerde iş hacmimizi büyütmeyi hedefliyoruz. Amacımız, 2025 sonuna kadar Avrupa’dan Çin’e ve Afrika’ya uzanan lojistik aksta bölgenin bir numaralı dijital platformu ve lojistik pazaryeri olmak, 1.5 milyon global kamyon üyeye ulaşmak. Yeşil gümrük teknolojileriyle gümrüklerden hızlı geçişi sağlatmak, beklemeleri en aza indirmek de hedeflerimiz arasında.”

Yorumlar (0)
banner557