En büyük 10 perakende şirketinin ilk 250 listesinin toplam geliri içindeki payı yüzde 34.6’ya ulaştı. Bu oran bir önceki yıl yüzde 32.7 seviyesindeydi. Rapora göre Pandemi sürecinin de etkisiyle tüketicilerin perakende şirketlerine yönelik sürdürülebilirlik beklentisi de artış gösterdi.
Deloitte Türkiye Perakende Lideri Tolga Sirkecioğlu, Pandemi’nin tüketici davranışlarını ve alışveriş alışkanlıklarını geri dönülmez şekilde değiştirdiğini vurguladı: “Bu değişim geleceğin alışveriş modellerini de şekillendirecek. Tüketicilerin yanı sıra hissedarlardan ve yatırımcılardan da şirketlere sürdürülebilirlik yönünde dönüşüm talebi var. Bu nedenle perakende şirketlerinin, daha iyi ve sürdürülebilir bir gelecek isteyen tüketicilerin değişen ve gelişen ihtiyaçları doğrultusunda stratejilerini geliştirmeleri son derece kritik.”