
Bütün Yazıları
Kadri Demir
Liderlik
Liderlik insanların davranışlarını değiştirebilme yeteneği ve kapasitesidir. Liderlik, iyi bir stratejist olmanın, cazip bir karizma ve iletişim becerisine ve gerektiğinde risk alabilecek kararlılığa sahip olmanın ötesinde insanları motive...
01 Mart 2021
Çalışma Ortamında Stres ve Yönetimi
Stresle başa çıkma veya bir diğer deyişle stres yönetimi, ruh ve beden sağlığını korumak, üretici ve verimli bir yaşam sürdürmek için gereklidir. Stres yönetiminin amacı, stresin bütününden kaçınmak değildir ki bu zaten olanaksızdır....
31 Ocak 2021
Covid ile Birlikte İş Dünyasında Alınan Önlemler
Hızla gelişen teknoloji, ortaya çıkan yeni iş süreçleri ve iş girişimleri, beraberinde iş süreçlerini kesintiye uğratabilecek riskleri doğurmaktadır. Bugünün iş dünyasında; organizasyonların uzun süreli kesintilere, yavaş tepki sürelerine,...
01 Ocak 2021
Covid Döneminde Uzaktan Eğitim
Covid-19'un yaşamımıza girmesi ve eğitim şeklinin değişmesi ile birlikte 'Uzaktan Eğitim” kavramı tüm aileleri ilgilendirir oldu. Bu ayki yazımda uzaktan eğitim ilgili bilgileri sizlerle paylaşmak istiyorum. Uzaktan eğitim, öğrenci...
01 Aralık 2020
Pandemi Sonrası Başarı İçin Yapılması Gereken Hazırlıklar
Mart 2020'den beri yaşadığımız bu krizin daha ne kadar süreceğini maalesef öngöremiyoruz. Bu derinliği, yaygınlığı ve süresi belirsiz bir kriz! Genellikle yöneticiler olarak bizler kriz yönetimi konusunda daha çok kısa vadeli bakış...
01 Kasım 2020
İnsan Kaynakları ve KVKK Uygulamaları
Önemsiz gibi gözüken hususların zaman içerisinde ciddi yaptırımları olarak karşımıza geleceğini düşünerek bu sayı ki yazımda Kişisel Verilerin Korunması Kanunu'nun (KVKK) hayatımıza girmesiyle ‘İnsan Kaynakları' uygulamalarında...
01 Ekim 2020
E-Beyan Uygulamaları
Sizlere bu ayki yazımda ‘Muhasebe' ve ‘İnsan Kaynakları' bölümlerini yakından ilgilendiren bir uygulamadan bahsetmek istiyorum. Bildiğiniz gibi pilot uygulama olarak bazı illerimizde halihazırda uygulanan ve testleri yapılan program,...
01 Eylül 2020
Pandemi Döneminde Çalışan İletişimi
Şirketler çalışanlarına ekonomik faydalar, kariyer ve gelişim olanakları sunmanın haricinde aynı zamanda çalışanlarının sağlık ve zindeliklerinden de sorumlular. Sağlık deyince sadece bedensel değil, zihinsel ve ruhsal boyutları da önemlidir....
01 Ağustos 2020
Normalleşmede Çalışma Hayatı ve Etkileri
İş dünyasında normalleşme adımlarının atılmaya başladığı bugünlerde şirketlerin dijital dönüşüm konusundaki çalışmalarını hızlandırdıklarını görüyoruz. Yapılan araştırmalar ile salgın sonrası krizle başbaşa kalacak şirketlerin...
01 Temmuz 2020
Kariyer Koçluğu
Dünyada devam eden COVID-19 salgını bizleri birey olarak yalnızlaştırmıştır. Her bireyin normalleşme sürecine kendini hazırlaması için bu ay ki yazımda kariyer koçluğundan bahsetmek istiyorum. Kariyer koçluğu kişinin, iş hayatına ilişkin...
01 Haziran 2020
Covid-19 ve İş Hayatına Etkileri
Bilindiği üzere, (Covid-19) salgını tüm dünyanın odak noktası haline geldi ve 10 Mart günü Türkiye'deki ilk koronavirüs vakası teyit edildi. Koronavirüs salgını, tüm dünyada ve TÜİK verilerine göre yaklaşık 28 milyon istihdamın...
01 Mayıs 2020
Kriz Anlarında Şirketlerde Uzaktan Çalışma
COVID-19'un dünya ve ülkemizdeki yayılım haberlerini dikkatle takip etmeye devam ediyoruz. Hızlı gelişen süreçte toplum ve ekip arkadaşlarımızın sağlığı en büyük önceliğimizdir. Bu kapsamda şirketlerde uzaktan veya evden çalışma...
01 Nisan 2020
Şirketlerde Maliyetleri Düşürme Modelleri
Sizlerle bu ay 6 Sigma ve 5S kuralı yaklaşımlarının şirketlerde uygulama şekillerini paylaşmak istiyorum. İlk olarak Japonya'da kullanılmaya başlanmış olan 5S; işyerinde tertip, düzen, temizlik ve disiplini sağlamak için kullanılan...
01 Mart 2020
Kaizen Yöntemi ile Sürekli İyileştirme
Kelime anlamı olarak 'kai”; değişim, 'zen” ise daha iyi anlamına gelmektedir. Japonların kaizen felsefesi sürekli iyileştirme, sürekli geliştirmeyi amaçlar. Mükemmele ulaşma arzusuyla sürekli daha iyisini yapmak için çalışma...
01 Şubat 2020
İnsan Kaynaklarında Yapay Zekâ Uygulamaları
İnsan Kaynakları fonksiyonunun pek çok alanında yapay zekâ uygulamaları yerini almaya başladı. Yapay zekâ ile; işe alım-çıkarımlar, performans değerlendirmeleri, eğitimler ve oryantasyon süreçleri, kariyer yönetimi ve koçluk gibi İK uygulamaları...
01 Ocak 2020
İşgücü Devamının Fotoğrafını Nasıl Çekersiniz?
Günümüzde her ne kadar birçok şirket esnek çalışma modeline geçmiş ya da geçmeyi planlıyor olsa da; özellikle mavi yakalı çalışanların işe devamı, işyerlerinde geçirdikleri zamanın takibi ve ölçülmesi, mevcut kaynakların değerlendirilmesi...
01 Aralık 2019
KobiEfor 20. Yıl ve Kurumlarda Otomasyonun Etkileri
KobiEfor, KOBİ'lere 20 yıldır bir dergiden çok kutup yıldızı misali yollarında rehberlik yapmaktadır. Ülkemizdeki ekonomik, güncel ve sosyal olayların gündemindeki konuları okuyucularına aktarmaktadır. Yalnızca basılı bir dergi olarak...
01 Kasım 2019
Yeni Kuşaklar İş Hayatına Yeni Bir Güç ile Geliyorlar!
X, Y kuşağı derken ‘Z Kuşağı' geldi. Günümüzde, Z kuşağı çalışanı gittikçe daha fazla sayıda iş hayatına girmektedir. Stratejik öneme sahip olan bu kuşak kendilerini ön plana çıkarma eğilimi ile kendilerini var ediyorlar....
01 Ekim 2019
Çalışanların Mali Stresinden Dolayı Kaybeden İşletmeler
Yeni araştırmalar, iyi çalışan beyaz yakalı çalışanların finansal stresinden dolayı şirketlerin her yıl ciddi paralar kaybettiğini göstermektedir. Araştırmalar finansal strese maruz kalan çalışanların endişelerini şirket dışında...
01 Eylül 2019
Dijital Dönüşümde İnsan Temasını Koruma
Bir insan kaynakları lideri olarak, iletişim ortamının 20 yıl öncekinden çok farklı olduğunu görüyorum. Ve bu değişiklikler -otomasyon, sosyal mesajlaşma ve uzaktan çalışma- işinizi yapma biçiminizi büyük ölçüde değiştirmektedir....
01 Ağustos 2019
İK İçeriğinde Yapay Zeka Temelleri
Yapay Zeka Nedir? Yapay zeka, genellikle insan zekası ile ilişkili bilişsel problemleri çözmeyi amaçlayan bir bilgisayar bilimi alanıdır. Başka bir deyişle, 'yapay zeka”, makinelerin 'insanlar gibi düşünmesini” sağlar ve öğrenme,...
01 Temmuz 2019
5 Adımda Kurumlarda Performans Kültürü Nasıl Oluşturulur?
Artık başarılı ve yüksek performanslı bir şirket için performans kültürü oluşturmanın zamanı geldi. Bunun için ayrıntılara bakmanın tam zamanı. Kuruluşunuzda yüksek performanslı bir kültür oluşturmak için atabileceğiniz 5 anahtar...
01 Haziran 2019
Tutkulu ve İddialı Bir Hedef: Sektöründe Çalışılacak En İyi İşyeri Olmak!
Bu konuda uzman dünyanın en iyi işyeri ünvanını kazanan şirketin üst düzey yöneticisi formül olarak, 'Kesinlikle her şeyi çözemedik, ancak bizim için başarılı bir çalışma formülüne sahibiz: kültür + teknoloji + veri = çalışan...
01 Mayıs 2019
Kurumlarda Uzaktan Eğitim Uygulamaları
Kurumlarda teknolojinin ilerlemesi ve internetin yaygınlaşması ile uzaktan eğitim yaygın olarak kullanılmaya başlanmıştır. e-öğrenme diye isimlendirebileceğimiz bu süreçte teknoloji ve elektronik ortam kullanılmakta, klasik eğitim ve öğretime...
01 Nisan 2019
Yönetimde Yeni Eğilimler
Bireylere 'nasıl iyi bir yönetici olmaları gerektiğini” öğretebileceklerini iddia eden pek çok kitap, web sitesi vb. olsa da bunu yapmanın mükemmel bir yolu maalesef bulunmamaktadır. Bir yöneticiden ideal olarak beklenen yapmış olduğu...
01 Mart 2019
2018 Yılında İşsizlik, İşgücü ve İstihdam
Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) tarafından en son yapılan açıklamaya göre aşağıdaki veriler yer almaktadır: İşsizlik oranı yüzde 11.6 seviyesinde gerçekleşti Türkiye genelinde 15 ve daha yukarı yaştakilerde işsiz sayısı 2018 yılı...
01 Şubat 2019
Etkileyici Bir İşe Uyum Programı Deneyimi Oluşturmak
Yapılan araştırmalar yeni başlayıp ilk altı ayda işten ayrılanların yaklaşık üçte birinin, yeni ortamlarında etkili ilişkiler kuramamalarından, verilen eğitimlerin etkili ve yetersiz olmalarından veya yöneticilerin yapmış oldukları rehberliğin...
01 Ocak 2019
İş Görüşmelerinde Yapılan 10 Hata
Günümüzde iş aramak ve istediğiniz işte çalışıyor olmak kişinin mutluluğu için çok önemlidir. Herhangi bir işe başvurunuz sonucunda ön filtrelerden geçip iş görüşmesine davet edilmeniz çok önemli bir aşamadır. Bu aşamada kendinizi...
01 Aralık 2018
Çalışan Bağlılığını Arttırmak İçin 5 Memnuniyet Metriği
Kurumlarda çalışan bağlılığını ölçmek çok önemlidir. Aksi takdirde çalışanların kurumunuza bağlılığını (ya da daha kötüsü, tersi) yapıp yapmadığınızı nasıl anlayacaksınız? Ölçme söz konusu olduğunda, çalışan memnuniyeti...
01 Kasım 2018
Kurumlarda Çalışanların Katılımını Artırabilmenin 5 Yolu
Çalışanların kurumunuzdaki iş süreçlerine katılımı çalışanların işlerinde mutlu olmaları ile birlikte fikirlere katkıda bulunmaları ayrı bir değer oluşturacaktır. Kararlı ve heyecanlı çalışanların oluşturacağı ekip üyeleri...
01 Ekim 2018
8°
açık
Namaz Vakti
01 Mart 2021
İmsak | 06:07 | ||
Güneş | 07:32 | ||
Öğle | 13:21 | ||
İkindi | 16:28 | ||
Akşam | 19:01 | ||
Yatsı | 20:20 |
Sayfalar
Tümü