Page 25 - KobiEfor_Agustos_2020
P. 25

Tüketici ‘dijital’ markalarla yola devam
              edecek                                          KOVID-19’un Türkiye’deki KOBİ’ler
                                                              Üzerindeki Etkileri
              Pandemi nedeniyle finansal olarak kısıtlanmış
           ama dijital teknolojilerde daha gelişmiş, karar al-  Facebook, KOVID-19 pan-
           ma süreçlerinde daha seçici ve düşünceli olan tü-  demisinin Türkiye’deki kü-
           ketici, dünyadaki değerleri yeniden oluşturmak için  çük ve orta boyuttaki işlet-
           Covid-19’u bir fırsat olarak görüyor.             meler (KOBİ) üzerindeki et-
              KPMG, 12 ülkede 12 bin 334 kişiyle tüketicinin ‘ye-  kilerini ölçen araştırması-
           ni normal’ini araştırdı. Şirketlere karar alma süreç-  nın ilk sonuçlarını yayınladı.
           lerinde ve planlarında yeni dönemin yeni zorluklarıy-  İlk olarak Mayıs’ta Dünya
           la mücadele etmek için odak noktaları sunulan araş-  Bankası ve Ekonomik Kal-
           tırmaya göre; Pandemi ile birlikte dijitalin getirdiği  kınma ve İşbirliği Örgütü
           kolaylıkları iyice benimseyen tüketici, bundan sonra  (OECD) ortaklığıyla ABD’de  Derya Matraş
           dijitalde bilgili ve hızlı şirketlerle etkileşimini artıra-  yayınlanan ve bundan böyle
           cak. Covid-19’un getirdiği finansal zorluklar nedeniy-  50’den fazla ülkeyi kapsayacak şekilde aylık ola-
           le yeni dönemde en çok ödediği paranın karşılığını al-  rak yayınlanacak Küçük İşletmeler Küresel Du-
           mak isteyen tüketicinin ikinci önceliği güven.    rum Raporu (Global State of Small Business Re-
              KPMG Türkiye Finansal Hizmetler Sektör Lideri  port), dünya genelindeki ve Türkiye’deki KOBİ’le-
           Kerem Vardar, “Dünyanın her yerinde Covid-19 sal-  rin pandemi sonrası durumuna ilişkin önemli iç-
                               gını döneminde geçici süreyle  görüler sunuyor.
                               bankaların kapanması tüketi-    Araştırmaya göre, dünya genelindeki KOBİ’le-
                               cilerin bankalarla ilişkilerin-  rin yüzde 33’ü, Türkiye’deki KOBİ’lerin ise yüzde
                               de kalıcı değişikliklere yol aç-  34’ü pandemi sebebiyle çalışan sayılarını azalttı.
                               tı. Müşterilerin büyük bir ço-  Geçen yıla oranla satışlarının düştüğünü belirten
                               ğunluğu özellikle yatırım he-  KOBİ’lerin oranı dünya genelinde yüzde 62, Tür-
                               sapları ve yüksek değerli     kiye’de ise yüzde 70 oldu.
                               ürün alımlarında internet
                                                               Rapor’un Türkiye verilerine göre; Facebo-
                               bankacılığını ve dijital uygula-
                                                             ok’taki KOBİ’lerin yüzde 63’ü faal durumda veya
                               maları daha çok kullanmaya
               Kerem Vardar                                  gelir getiren faaliyetlerde bulunuyor. Faal du-
                               devam edecek” dedi.
                                                             rumdaki KOBİ’lerin yüzde 70’inin, bu yıl ki satış-
                                 Araştırmada öne çıkan-
                                                             ları geçen seneye kıyasla daha düşük. Yüzde 34’ü
           lar: • Önümüzdeki dönemde şirketlerle başlıca ile-
                                                             KOVID-19 pandemisi sebebiyle çalışan/işçi sayı-
           tişim aracının sosyal medya kanalları olacağını dü-
                                                             larını azalttı. Yüzde 61’i önümüzdeki birkaç ay
           şünen tüketicilerin sayısı üç kat arttı.
                                                             nakit akışında zorluk yaşamayı bekliyor.
              • Katılımcılar gelecekte yapacakları alışverişle-
                                                               Facebook Orta Doğu, Afrika ve Türkiye Bölge
           rinde nakitten çok dijital cüzdan ve kart seçenekle-  Başkan Yardımcısı Derya Matraş, “Araştırmamız
           rini kullanmayı düşünüyor.
                                                             gösterdi ki ülkemizdeki ve dünya genelindeki
                                                             birçok KOBİ bu zor dönemi atlatabilmek adına
                                                             küçülme ya da geçici veya temelli olarak kepenk
                                                             kapatma gibi çözümler bulmak zorunda kaldılar.
                                                             Ekonomilerin bel kemiği KOBİ’lerin aldığı bu za-
                                                             rar, uzun vadede ekonomik krizle mücadelede
                                                             önemli bir yere sahip olacak.
                                                               Araştırmamız, Türkiye’de KOBİ’leri işleten ve
                                                             bu işletmelerde çalışan insanların oldukça güçlü
                                                             olduklarını ortaya koyuyor. Türkiye’de Facebook
                                                             kullanan KOBİ’lerin yüzde 43’ü işletmelerinin
                                                             geleceğiyle ilgili oldukça iyimser hissediyor. KO-
              • Ana kazananlar dijital bankalar: Bankalar
                                                             Bİ’lerimizin müşterilerine online üzerinden
           arasında tercih yaparken müşterilerin dikkat ettiği
                                                             ulaşmak için yeni yollar bulduklarını da görüyo-
           konular arasında yüzde 46 ile ödenen paranın kar-
                                                             ruz. Bu işletmelerin yüzde 33’ü, geçtiğimiz ay
           şılığının alınması başı çekiyor. Kişisel güvenlik
                                                             yaptıkları satışların yüzde 25’ten fazlasının diji-
           (yüzde 45), markaya duyulan güven (yüzde 45),
                                                             talden geldiğini söylüyor. Bunlar, inanılmaz
           müşteri deneyimi (yüzde 41).
                                                             umut verici veriler.”
              • İnternet siteleri ve uygulamaların işlevselliği-
                                                                                     A€ustos 2020 KobiEfor 25
   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30