Page 17 - KobiEfor Kasım 2021
P. 17

TOSYÖV Yönetim Kurulu Başkanı Nezih Kuleyin ger-  ihalelerinde KOBİ’lere alım şartı gibi destekler ve-
           çekleştirdi, sonrasında ‘Dijital KOBİ’ler Vizyon Sektör   rildiğini hatırlatarak, şunları söyledi: “Haberleşme
           Buluşması’, ‘Dijital Teknolojilerin Yaratacağı Fırsat-  sektöründe büyük firmaların altyapı yatırımlarının
           lar’ ve ‘Uluslararası Rekabet (İhracat, Rekabet ve Ye-  en az yüzde 10’unu KOBİ’lerden alım kararı getir-
           şil Mutabakat)’ başlıklı oturumlar düzenlendi.  dik. Ama ne yazık ki bizim KOBİ’lerimiz de büyük
                                                           şirketlerimiz de bu işlerde etraftan dolanmanın
             5G’de katmadeğer üreten                       yolunu bulmuşlardı. Büyük firma kendisi ithalatını
             KOBİ’lere destek                              yapıyor, sonra satın alacağı firmaya KOBİ’lerimiz
             Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Bakan Yardımcı-  aracılığıyla satıyordu. Bunun önüne geçmek için 4.5
           sı Dr. Ömer Fatih Sayan, tüm dünyada olduğu gibi   G yetkilendirmesinde KOBİ alım şartını Türkiye’de
           Türkiye’de de ekonomiye yön veren en önemli araç-  imalat yapan, katmadeğer üreten KOBİ’lerden ola-
                             lardan birinin imalat endüstrisi   rak değiştirdik. Geçen süre zarfında hem yerlilik
                             olduğunu belirterek, sanayi-  hem millilik oranı arttı. Haberleşme sektöründe
                             leşerek gelişen ve ekonomik   KOBİ’lerden alım oranı hala istediğimiz seviyede ol-
                             olarak başarılı ülkelerin canlı   mamasına rağmen üretim yapan KOBİ’lerden alım
                             ve aktif şekilde imalat sektörü-  oranını artırarak biz devletin KOBİ’leri desteklemesi
                             nü geliştirdiklerini gördüklerine   anlamında elimizden geleni yapmaya çalışıyoruz.”
                             dikkat çekti.                    Yerli ve milli üretim yapılmadığı sürece başkala-
            Ömer
            Fatih              Türkiye’de de aktif şirketlerin   rının kanadıyla uçulduğunu, istenildiğinde bu ka-
            Sayan            yüzde 99.8’ini oluşturan KOBİ’le-  natların kesilebileceğini anımsatan Dr. Ömer Fatih
                             rin, ekonomik büyüme ve iş geliş-  Sayan, “Ancak kendi kanadınızla uçabilirsiniz. Özel-
           tirmenin ana kaynağı olduğunu belirten Sayan, “Ülke-  likle pazar yerlerinde, yurt dışı kaynaklı pazar yer-
           mizde sanayi ve hizmet sektöründe faaliyet gösteren 7   lerinin adeta piyasanın hâkim gücü olarak ön plana
           bin büyük şirkete kıyasla 3.2 milyon KOBİ bulunuyor.   çıktıklarını görüyoruz. Burada da dengeli gitmek-
           Ekonomimizin ana dinamosu olan KOBİ’lerimiz istih-  te fayda var. Türkiye’de vergisini ödeyen her şirket
           damın yüzde 72’sini, toplam cironun yarısını ve toplam   Türk şirketidir. Bunun da bilincinde olarak rekabe-
           ihracatın ise yüzde 37’sini gerçekleştiriyor” dedi.   tin tesis edilmesi ve pazar paylarının dengeli bir şe-
             Haberleşme ve dijitalleşmenin tüm sektörlerin   kilde dağıtılması için çalışmalarımız devam ediyor”
           kalbinde olduğunu vurgulayan Sayan, 3G ve 4.5G   açıklamasını yaptı.



               “Amacımız KOBİ’lerimizin ürettiği katmadeğerin artması”

               Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK)   belirten Karagözoğlu, Türkiye’nin teknolojik olarak
             Başkanı Ömer Abdullah Karagözoğlu, Türkiye eko-  uluslararası konumuna bakıldığında, mobil şebe-
             nomisinin omurgasını KOBİ’lerin oluşturduğunu   kelerin yaygınlığı, aboneye verilen hizmetin kalite
             belirterek, “2020 yılı itibariyle yaklaşık 720 milyar   ve çeşitliliği, geniş bantın gelişimi, fibere yapılan
             dolarlık GSYH’sı olan, Türkiye’de toplam              yatırımlar gibi konularda ülkenin yükselen
             girişim sayısının yüzde 99.8’ini KOBİ’ler             bir trende sahip olduğunu kaydetti.
             oluşturuyor. Türkiye’de; sanayi ve hizmet                Bilgi ve iletişim teknolojilerinin kulla-
             sektöründe toplam 7 bin büyük şirkete                 nımını yaygınlaştırarak KOBİ’lerin daha
             kıyasla 3.2 milyon KOBİ bulunuyor” dedi.              verimli ve dolayısıyla daha rekabetçi hale
               KOBİ’lerin verimliliğini artırmanın re-             getirmek için herkesin daha da çok çalış-
             fah artışı ve sürdürülebilir bir kalkınma   Ömer      ması gerektiğini vurgulayan Karagözoğlu,
             için zorunluluk olduğuna değinen Kara-  Abdullah      şunları açıkladı: “Kurum olarak KOBİ’le-
             gözoğlu, Pandemi ile birlikte artan di-  Karagözoğlu  rin özellikle yerli ve milli elektronik haber-
             jitalleşmenin de bir sonucu olarak ana                leşme cihaz ve ekipmanları ile yazılımları
             sektörlerden biri haline gelen e-ticaret sektörü-  konusunda desteklenebilmesi için Haberleşme
             nün, dünyada olduğu gibi Türkiye’de de önemli bir   Teknolojileri Kümelenmesi gibi çatı oluşumlara
             yer tuttuğunu söyledi. Türkiye’de girişim ekosiste-  katkı sağladık. Ayrıca 5G Vadisi Açık Test Sahası gibi
             mini inceleyen araştırmalara bakıldığında geçen   imkanları KOBİ’lerimizin hizmetine sunduk. Ama-
             yıl 165 girişimin 139 milyon dolar yatırım aldığının   cımız KOBİ’lerimizin ürettiği katmadeğerin artması
             görüldüğünü, dijital dünyanın merkezinde bilgi ve   ve yerli şirketlerimizin KOBİ olmanın sağladığı hızlı
             iletişim teknolojilerinin yer aldığını, Türkiye’de oyun   hareket kabiliyetleri ile şebekelerimiz için yüksek
             sektörünün en çok girişimci alan sektör olduğunu   teknolojili daha fazla ürün üretebilmesidir.”
                                                                                       .DVÜP      KobiEfor 17
   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22