Page 20 - KobiEfor-Mayıs-2021
P. 20

KAPAK



































                          Türkiye ‘Lojistik ve Taşımacılık’ sektörü:

          6WUDWHMLN YH SRWDQVL\HO JF\OH SDUO×\RU


         Pandemi’de yıldızı parlayan ‘Lojistik            sektörde yeni fırsatların ve yatırımların
         ve Taşımacılık’ sektörü çok hızlı bir            önünü açacak. Türkiye doğru
         dönüşümden geçiyor. Pandemi’yle                  hamlelerle gücünü ve potansiyelini
         birlikte Türkiye’nin tedarik zincirinde          değerlendirirse dünyanın ‘Tedarik
         öne çıkması, zorlu koşullara rağmen              Zinciri Yönetim Merkez’lerinden
         2020’yi iyi geçiren ve 2021’den umutlu           biri olabilir.


               ünyada yeni bir dönem, Pandemi (Covid-19      Lojistik ve taşımacılık nedir?
               Salgını) ile başladı. Doğal afetler, siber tehdit-
         Dler, finansal krizler küresel çapta çok daha sık    Maltepe Üniversitesi Uluslararası Ticaret ve Lo-
         ve yoğun şoklara neden oldu ancak Pandemi bunla-  jistik Bölüm Başkanı ve Lojistik Derneği (LODER)
         rın en şiddetlisi. Bugüne kadar ki tüm krizlerin de   Başkanı Prof.Dr. Mehmet Tanyaş’ın tanımına göre;
         ötesinde dünya ticaretine ve üretimine ciddi darbe   “lojistik; taşımacılığın yanı sıra depolama, güm-
         vuran Pandemi, bilinen tüm dengeleri alt üst eder-  rükleme, sigortalama, paketleme ve katmadeğer-
         ken kendi açtığı gelecek vizyonunun da balans aya-  li hizmetler, talep ve stok yönetimi, tamamlayıcı ve
         rını yaptı. Pandemi’nin, dünya ekonomisine vurduğu   destekleyici faaliyetlerinin eşgüdümlü yapılmasını
         darbenin yansımaları; küresel tedarik zincirinde   gerektiren entegre faaliyetler kümesidir.”
         yaşanan ciddi kırılganlıklar olarak karşımıza çıktı.   Mehmet Tanyaş; “Türkiye İstatistik Kurumu’nca
            Dünya küresel ticaretinin geleceği: 18 trilyon   (TÜİK) baz alınan NACE Rev.2’ye göre Lojistik
         dolar düzeyinde küresel ticaret ve ortalama ürün   Sektörü, H grubu altında ‘Ulaştırma ve Depolama’
         taşıma mesafelerinin 6500-7000 kilometre arasında   olarak tanımlanmaktadır. ‘H’ Grubu; 49 (karayolu
         olduğu bir dünya düşünüldüğünde 'Lojistik ve Taşı-  taşımacılığı, demiryolu taşımacılığı, boru hattı
         macılık' sektörünün önemi bir kez daha ortaya çıkı-  taşımacılığı), 50 (Suyolu taşımacılığı), 51 (Hava-
         yor. Kaldı ki uzmanların 2060’larda 36 trilyon dolar,   yolu taşımacılığı), 52 (Taşımacılık için depolama
         2080’lerde 60 trilyon dolar, 2100’lerde de 80 trilyon   ve destekleyici faaliyetler) ve 53 (Posta ve Kurye
         dolarlık bir hacme yaklaşacağını öngördüğü bu ka-  faaliyetleri) alt gruplarını kapsamaktadır. Yolcu
         dar devasa bir küresel ticareti, dünyanın bir nokta-  taşımacılığı faaliyetleri de bu alt gruplar altında
         sından bir noktasına taşımak önemli.              yer almaktadır” açıklamasını yapıyor.

         20 KobiEfor 0D\ÜV
   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25