Page 20 - KobiEfor-Mayıs-2021
P. 20
KAPAK
Türkiye ‘Lojistik ve Taşımacılık’ sektörü:
6WUDWHMLN YH SRWDQVL\HO JF\OH SDUO×\RU
Pandemi’de yıldızı parlayan ‘Lojistik sektörde yeni fırsatların ve yatırımların
ve Taşımacılık’ sektörü çok hızlı bir önünü açacak. Türkiye doğru
dönüşümden geçiyor. Pandemi’yle hamlelerle gücünü ve potansiyelini
birlikte Türkiye’nin tedarik zincirinde değerlendirirse dünyanın ‘Tedarik
öne çıkması, zorlu koşullara rağmen Zinciri Yönetim Merkez’lerinden
2020’yi iyi geçiren ve 2021’den umutlu biri olabilir.
ünyada yeni bir dönem, Pandemi (Covid-19 Lojistik ve taşımacılık nedir?
Salgını) ile başladı. Doğal afetler, siber tehdit-
Dler, finansal krizler küresel çapta çok daha sık Maltepe Üniversitesi Uluslararası Ticaret ve Lo-
ve yoğun şoklara neden oldu ancak Pandemi bunla- jistik Bölüm Başkanı ve Lojistik Derneği (LODER)
rın en şiddetlisi. Bugüne kadar ki tüm krizlerin de Başkanı Prof.Dr. Mehmet Tanyaş’ın tanımına göre;
ötesinde dünya ticaretine ve üretimine ciddi darbe “lojistik; taşımacılığın yanı sıra depolama, güm-
vuran Pandemi, bilinen tüm dengeleri alt üst eder- rükleme, sigortalama, paketleme ve katmadeğer-
ken kendi açtığı gelecek vizyonunun da balans aya- li hizmetler, talep ve stok yönetimi, tamamlayıcı ve
rını yaptı. Pandemi’nin, dünya ekonomisine vurduğu destekleyici faaliyetlerinin eşgüdümlü yapılmasını
darbenin yansımaları; küresel tedarik zincirinde gerektiren entegre faaliyetler kümesidir.”
yaşanan ciddi kırılganlıklar olarak karşımıza çıktı. Mehmet Tanyaş; “Türkiye İstatistik Kurumu’nca
Dünya küresel ticaretinin geleceği: 18 trilyon (TÜİK) baz alınan NACE Rev.2’ye göre Lojistik
dolar düzeyinde küresel ticaret ve ortalama ürün Sektörü, H grubu altında ‘Ulaştırma ve Depolama’
taşıma mesafelerinin 6500-7000 kilometre arasında olarak tanımlanmaktadır. ‘H’ Grubu; 49 (karayolu
olduğu bir dünya düşünüldüğünde 'Lojistik ve Taşı- taşımacılığı, demiryolu taşımacılığı, boru hattı
macılık' sektörünün önemi bir kez daha ortaya çıkı- taşımacılığı), 50 (Suyolu taşımacılığı), 51 (Hava-
yor. Kaldı ki uzmanların 2060’larda 36 trilyon dolar, yolu taşımacılığı), 52 (Taşımacılık için depolama
2080’lerde 60 trilyon dolar, 2100’lerde de 80 trilyon ve destekleyici faaliyetler) ve 53 (Posta ve Kurye
dolarlık bir hacme yaklaşacağını öngördüğü bu ka- faaliyetleri) alt gruplarını kapsamaktadır. Yolcu
dar devasa bir küresel ticareti, dünyanın bir nokta- taşımacılığı faaliyetleri de bu alt gruplar altında
sından bir noktasına taşımak önemli. yer almaktadır” açıklamasını yapıyor.
20 KobiEfor 0D\ÜV