Page 22 - KobiEfor-Mayıs-2021
P. 22
KAPAK
esnekliği, dünyanın en önemli lojistik ve taşımacılık
üslerinden biri olabilme gücü, etkinliği, jeostratejik
konumu, hitap ettiği hinterlandı, 'Temassız Ticaret'
uygulamaları, limanları, denizyolu, karayolu, demir-
yolu, havayolu, kargo ve proje taşımacılığındaki gücü
ve potansiyeliyle geleceğe göz kırpıyor.
Türkiye’nin ‘Tedarik Zinciri Yönetim Merke-
zi’ olma potansiyelini iyi değerlendirmesi halinde
Pandemi sonrasında yeniden şekillenecek dünya
deniz, hava, kara, demiryolları taşımacılıklarının eş ekonomisinde söz sahibi olunabileceğine de işaret
zamanlı ve stratejik biçimde entegrasyonunun sağ- eden uzmanlar, ‘Lojistik ve Taşımacılık’ sektörü-
lanarak lojistik ekosisteminin geliştirilmesi, sürecin nün Türkiye’nin en büyük kabiliyeti olması gerekti-
hızlı, kaliteli, verimli ve sürdürülebilir yönetilmesi ğini vurguluyor. Sektörün önü açık. Ancak özellikle
Türkiye’nin geleceği açısından çok önemli. Pandemi döneminde hızlanan dijital dönüşüm fırtı-
Biz de KobiEfor olarak ‘Lojistik ve Taşımacılık nasıyla birlikte küresel rekabette öne çıkmak için
2021’ dosyamızı Kapak dosyasına taşıyarak, Pan- sektörün dijital teknolojilerdeki gelişimle uyumlu
demi sürecinin getirdiği risklerin dikkate alınması, olarak dönüşümünü tamamlaması, Endüstri 4.0 ve
fırsatların ise iyi değerlendirilmesi halinde yaşanan Toplum 5.0’a uyumlanması, hatta Endüstri 6.0, En-
krizin Türkiye için fırsata dönüşebileceğini okurları- düstri 7.0’a bugünden hazırlanmaya başlaması şart.
mızla paylaşmak istedik. Gelecek bugüne daha da yakınlaşırken dünya ti-
Fırsatlar iyi değerlendirilirse Çin’in yeni İpek Yolu caretini artık sürdürülebilir, karbon ayak izi azaltıl-
projesi (Bir Kuşak, Bir Yol) düşünüldüğünde, Çin’den mış veya sıfırlanmış, yenilenebilir enerji kullanan,
Avrupa’ya uzanan yeni ve modern İpek Yolu üzerin- çevre dostu, dijital dönüşen, Endüstri 4.0’a uyum-
de bulunan Türkiye, ekonomisinin dış ticaretteki lanmış şirketler yönetecek. Küresel düşünüldüğün-
Lojistik ve taşımacılık sektöründe teknoloji ve dijital çağ
Lojistik ve taşımacılık sektöründe • Otomatik Tanıma ve Veri Topla-
kullanılan teknoloji ve çözümlerden ma Sistemleri-OT/VT teknolojileri
dikkat çekenleri şöyle: •CRM-Customer Relationship Ma-
• Yapay Zeka (Al) nagement-Müşteri İlişkileri Yönetimi
• Endüstri 4.0 • SRM-Supplier Relationship Mana-
• Nesnelerin İnterneti (IoT) gement-Tedarikçi İlişkileri Yönetimi
• Sanal Gerçeklik teknolojileri: • SCM/SCP Tedarik Zinciri Yöne-
VR-Sanal Gerçeklik, AR-Artırılmış / timi/Planlaması/Tedarik Zinciri Mü-
Zenginleştirilmiş Gerçeklik, MR-Karma Gerçeklik, hendisliği
XR-Genişletilmiş Gerçeklik teknolojileri • TMS-Taşıma Yönetim Sistemleri/Nakliye Yönetim
• Simülasyon teknolojileri Sistemi/Dağıtım Yönetim Sistemi
• Makine Öğrenmesi-Machine Learning, Derin Öğ- • CMC-Konteyner Yönetim Birimi/CMS-Konteyner
renme (Deep Learning) Yönetim Sistemleri
• Büyük Veri-Big Data • Dinamik Rotalama Sistemi
• Hiperotomasyon • Yük Optimizasyon Sistemleri
• Bulut Bilişim, Dağıtılmış Bulut • GPS Sistemleri
• Güçlendirilmiş Edge • Analiz Yazılımları
• Robot teknolojileri, Otonom Robotik Sistemler • POD-Teslimat Yönetim Sistemi
• Otonom Araçlar • APS-İleri Planlama Sistemleri
• 3 ve 4 Boyutlu Yazıcılar (3D veya 4D Yazıcılar) • Stok Yönetimi
• Giyilebilir Teknolojiler • Depo Otomasyon Çözümleri/WMS-Depo Yö-
• 5G Teknolojileri netim Sistemi / Bulut Tabanlı Depo Yönetim Siste-
• Siber Güvenlik mi, TOD-Tam Otomatik Depo/Akıllı Depo Sistemi,
• İş Zekası Çözümleri ve Uygulamaları E-Ticaret Depolama teknolojileri
• Mobil uygulamalar • Doküman ve Arşiv Yönetim Sistemleri, Elektronik
• Dronelar Belge Yönetim Sistemleri, Elektronik Doküman Yöne-
• ERP-Kurumsal Kaynak Planlaması tim Sistemleri, E-Fatura, E-Arşiv, E-Defter, E-İrsaliye
• EDI-Elektronik Veri Değişimi • Uzaktan Çalışma ve Web Konferans Sistemleri.
22 KobiEfor 0D\ÜV