Page 21 - KobiEfor-Mayıs-2021
P. 21

Pandemi’de birçok sektör sönümlenirken sağlık,
         gıda, kimya ve e-ticaret, perakende sektörleri hız-
         la yükselişe geçti. TÜİK verilerine göre; Türkiye’nin
         tek kullanımlık tıbbi maske ihracatı 2019’da 1.8 mil-
         yon dolarken; 2020’de 123 kat artarak 216 milyon
         678 bin 896 dolara çıkarak rekor kırdı. Nitelikleri ve
         taşınma koşulları nedeniyle soğutma sistemli yeni
         nesil lojistik teknolojilerine ihtiyaç duyan özel bir
         taşımacılık gerektiren ‘koronavirüs aşı’ pazarı, pa-
         zar araştırma şirketi Brandessence’e göre 2021’in
         sonunda 75.75 milyar dolara ulaşacak. Bu sektör-  Taşımacılık’ sektörüne ciddi yansımaları oldu.
         lerdeki hızlı yükseliş, ‘Lojistik ve Taşımacılık’ sektö-  Hızlı dijitalleşme sonucunda, uzmanların önü-
         rünün yükselişinin de kaynağı oldu. Pandemi, ulus-  müzdeki 5 yılda gerçekleşmesini beklediği dijital
         lararası ve ulusal ticaretin sürdürülebilmesi adına   dönüşüm tüm dünyada Pandemi ile geçen 1 yılda
         ‘Lojistik ve Taşımacılık’ sektörünün hayati önemini   hızla gerçekleşti. E-ticaret ve temassız alışveriş pa-
         bir kez daha gösterdi.                           zarları hızla büyürken Endüstri 4.0 ve Toplum 5.0,
            Ülkelerin kendi içlerinde ve uluslararası ticaret-  işletmeler için gelecek öngörüsü olmaktan çıktı,
         te; gıda, ilaç, aşı, dezenfektan, kişisel hijyen ürün-  ‘bugün ve şimdi’ anlamına geldi. İnsanlık, 1763’te
         leri, kolonya, maske, cerrahi maske, önlük, tulum,   buharlı makinenin bulunuşu ile birlikte başlattığı
         kişisel koruyucu ekipmanlar, solunum cihazları gibi   Sanayi Devrimi’nde yaklaşık 250 yıldır sırtını çe-
         medikal ürünler ve tıbbi cihazlar en çok talep gören   virdiği doğaya yeniden yüzünü döndü. İki yüzyıldan
         ürünlerin başında yer alıyor. Bütün bu ihtiyaçların   fazladır doğaya verilen zararın telafi edilmesi nok-
         yanı sıra iş dünyasındaki hızlı değişimin, uzaktan   tasında hız kazanıldı.
         çalışma modelinin ve dijitalleşmenin yaygınlaşması-  Lojistik ve taşımacılık sektörünü etkileyen Avru-
         nın, e-ticaret pazarının hızlı büyümesinin, drone ile   pa Yeşil Mutabakatı, getireceği değişiklikler ve ilave
         hava kargo taşımacılığı, IoT (Nesnelerin İnterneti) ve   maliyetlerin şimdiden düşünülmesi, e-ticaretin yanı
         Yapay Zeka ile lojistik ve taşımacılık süreçlerinin diji-  sıra e-ihracatın geliştirilmesine de büyük önem
         talleşmesi gibi yeni nesil teknolojilerin de ‘Lojistik ve   verilmesi, temassız taşımacılık, proje taşımacılığı,

             “Ulaştırma projeleri 2021’de de artarak devam edecek”

             Ulaştırma ve Altyapı Baka-                            dürülmesine katkı yapmıştır. Marma-
          nı Adil Karaismailoğlu, 2020 Yılı                        ray, Avrasya Tüneli, Yavuz Sultan Selim
          Yatırım Programı’nda Bakanlık                            Köprüsü, Osmangazi Köprüsü, İstanbul
          ve bağlı, ilgili, ilişkili kurumların                    Havalimanı, Ankara-İstanbul Yüksek
          başlangıç ödeneğinin 27.4 milyar                         Hızlı Treni, Ankara-Konya Yüksek Hızlı
          lira olduğunu, bu ödenek mikta-                          Treni, Kuzey Marmara Otoyolu, Kömür-
          rının söz konusu yatırım progra-                         han Köprüsü, Ankara-Niğde Akıllı Oto-
          mında 44.8 milyar liraya yüksel-                         yolu, Çamlıca Kulesi, 5A gibi çok önemli
          tildiğini belirterek, son yıllarda                       projelerin yanı sıra yapımı devam eden
          sürekli artış gösteren ulaştırma                         1915 Çanakkale Köprüsü ve çok sayıda
          projelerinin 2021’de de artarak                          havalimanı da dahil olmak üzere dün-
          devam edeceğini söyledi. Karais-                         yada son 10 yılda gerçekleştirilen mega
          mailoğlu, bu projelerin hüküme-  Adil                    projeler içinde Türkiye'nin birçok proje-
                                          Karaismailoğlu
          tin toplam yatırım bütçesinden,                          si üst sıralarda.”
          2021 Yılı Yatırım Programı'nda  yüzde 31 ile en bü-  Karaismailoğlu, Türkiye’nin son 10 yıllık perfor-
          yük payı alan toplam 462 projenin tutarının 715.5   mansıyla küresel ölçekte en önde bulunduğunu
          milyar lira değerinde olduğunu aktardı.         belirterek, bu projelerin bugünün ihtiyaçlarını karşı-
             Karaismailoğlu, şunları dile getirdi: “Bugün   lamanın ötesinde Türkiye'nin ekonomik geleceğinin
          Londra'dan Pekin'e kadar kesintisiz demir yolu ta-  tasarımında son derece önemli mihenk taşları oldu-
          şımacılığı, Türkiye’nin hayata geçirdiği demir yolu   ğunu vurguladı: "Projelerimiz, bölgemizde bir lojis-
          reformuyla mümkün olmuştur. İstanbul Havalima-  tik güç olmak, ülkemiz içinde yatırımlara uygun bir
          nı, hava yolu taşımacılığı bakımından İstanbul'un   ortam yaratmak, sosyal, ekonomik ve kültürel geli-
          bir hub haline gelmesini sağlamış, salgın koşulla-  şimi her yöremizde eşit ölçüde yaygınlaştırmak gibi
          rına rağmen dünya hava trafiğinin işlerliğinin sür-  orta ve uzun vadeli hedeflerimizi de karşılayacaktır.”


                                                                                     0D\ÜV      KobiEfor
   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26