banner565

banner614

banner472

banner458

banner457

Robokobi: Alışkanlık yaratan CRM uygulaması

Binovist & Robokobi Kurucusu ve CEO’su Engin Alan: “İşletmeler süreçlerinde alışkanlıklar yaratırsa, çalışanlar da buna uyum sağlar.”

HABER 01.02.2023, 00:01 24.02.2023, 09:35
20923
Robokobi: Alışkanlık yaratan CRM uygulaması

Türkiye’de işletmelerin %99’u, yani 3.3 milyonu KOBİ. MİKRO olarak anılan 10 kişi ve daha az çalışanlı firmaları dahil etmediğimizde KÜÇÜK ve ORTA ölçekli 260 bin adetlik bir paya ulaşıyoruz. Bu işletmelerin %90’ı 12 çalışan ortalaması ile küçük olanlar, %10’u ise 63 çalışan ortalaması ile ORTA ölçek olanlar. Tüm pazara ürün ve hizmet yetiştirmeye çalışırken kendi küçük dünyamızda verdiğimiz mücadeleyi bir kez daha düşünelim. Dünyadaki istatistiğin farklı olmadığını da vurgulamak isterim.
Son 1,5 yıldır, hiç alışık olmadığımız bir pandemi ortamının sonrasında enflasyon ve dilimizin yeni alışmaya başladığı resesyon ile mücadele ediyoruz. Öyle ki, tüketicide fiyat, üreticide maliyet algısının kaybolduğu, ciddi bir hesap kitap dönemi. Yeni müşteri edinmenin belki de en zor olduğu, mevcut olanlarla ise kârlılık açısından zorlayıcı bir dönem. KOBİ işletmelerin bunca hesabın içinde kaçırmaması gereken en önemli unsur, müşteri ile yaşadıkları tüm süreçte sıkıca sarılmaları gereken disiplin. Çalışanlarımızın yetkinlikleri ve kazandıkları arasında giden gelen düşünceleri kadro değişimlerini de beraberinde getiriyor. İşte bu noktada Kurumsal Zekâ ve Hafıza öne çıkıyor.
Satış ve satış sonrası süreçlerde müşterimize yaşattığımız deneyim bu zor zamanlarda tercihlerini çok etkiliyor. CRM sistemlerinin hayata sizi ne kadar bağladığı, nasıl bir fayda sağladığı da ortaya çıkıyor. Peki, değişen ekipler ve sürecin zorlukları nasıl aşılır? Formül gerçekten basit. İşletmeler süreçlerinde alışkanlıklar yaratırsa, çalışanlar da buna uyum sağlar.
Müşterilerimizle iletişim sürecinde nelerin yaşandığı ve nelerin konuşulduğu önemli bir bilgi havuzudur. Kurumların bunu kaybetmemesi ve mutlaka üzerinde değerlendirme yapmaları gerekir. Satış süreçlerinin kayıp ile sonuçlanması sadece fiyat ve rekabetin gücü ile şekillenmez. Aksine, süreçte müdahale edilmesi gereken pek çok karar anı doğabilir. Basit anlamda, müşteriye temas eden satış ekibinin yaşadığı, hissettiği ve çoğu zaman müşteriden duyduğu bir duruma bilgi ve tecrübe ile müdahale etmek gerekir. Bu nedenle, yöneticiler olarak takip edilen satış fırsatları üzerine periyodik olarak akıl yormak, değerlendirme yapmak önemlidir. Müşteriden gerekli bilgi alınamadıysa bunu zamanında rica etmek ilgi göstermenin en güzel şeklidir. Bunun için ekiplere bilgi toplama konusunda alışkanlık kazandırmalıyız. Yöneticiler olarak bunu, kendimiz bilgiyi değerlendirmek ve yol göstermek üzere alışkanlık kazanarak ekiplerimize öğretebiliriz.
İşte bu noktada satış ve satış sonrası müşteri hizmetleri ve memnuniyet süreçleri için çalışanların kolaylıkla kullanabileceği, pratik ve akıllı bir CRM sistemi geliştirdik. Robokobi, dünya devi rakiplerinin dörtte biri fiyatlarla KOBİ’lerin müşteri odaklı süreçlerine yardımcı olmak üzere tasarlandı. Bulut teknoloji alt yapısı ile satın alma ve ilk yatırım maliyetlerini minimuma indiren Robokobi, kolay kullanımı ile alışkanlık yaratıyor. Satış ve Müşteri Hizmetleri ekiplerinizin kurumsal hafızaya katkı sağlaması için gerekli olan her şeyi tek bir çözümde sunuyor.
Türkiye ve dünyada iş ortaklıkları ile büyüme hedefinde olan Robokobi, büyüme gayretinde olan orta ölçek firmalar için önemli bir araç olarak hizmetinizde.

Yorumlar (0)