banner565

banner614

banner472

banner458

banner457

AKÖde’den yeni ve farklı iş modeli; Tosla İşim

AKÖde Genel Müdürü Emel Arseven, %100 Akbank iştiraki AKÖde’nin markası Tosla ile geçen yıl sonunda devreye aldıkları Sanal POS, Link ile Ödeme ürünleriyle de sektöre hızlı bir giriş yaptıklarını, üye işyerlerine de hizmet vermeye başladıklarını söylüyor. Arseven, işletmelere sundukları çözüm ve hizmetlerin tamamını Tosla İşim adlı yeni iş modeliyle KOBİ’ler ve girişim ekosistemi başta olmak üzere işletmelerin finansal hayatlarını desteklediklerini anlatıyor.

FİNANS 01.05.2024, 00:00 31.05.2024, 09:12
21013
AKÖde’den yeni ve farklı iş modeli; Tosla İşim

Finans sektöründe dünyada ve Türkiye’de finansal teknoloji şirketlerinin en çok yoğunlaştığı ödemeler dikeyine bakıldığında, BKM alışveriş cirosunda pazarın son 5 yılda (CAGR) %59 büyümüşken geçtiğimiz yıl %116 büyüdüğünü belirten AKÖde Genel Müdürü Emel Arseven, Ödeme Kuruluşları’nın (PF) büyümesinin ise neredeyse 2 katı (CAGR) olarak gerçekleştiğini,  pazarda ödeme kuruluşları ve e-ticaret’in payı büyürken, fiziksel ödemelerin payının %12 azaldığını, TCMB verilerine göre de e-para ve ödeme hizmetleri alanında finteklerin sayısının da her geçen gün arttığını söylüyor.
Emel Arseven, “AKÖde, 6 yıl önce Akbank’ın aldığı vizyoner ve stratejik bir kararla finteklerin en yoğunlaştığı ödemeler dikeyinde kuruldu. Bu değişim ve büyüme hızı içerisinde AKÖde’nin verilerine bakarsak Tosla’da bireylere sunduğumuz hizmet modelinde, son 2 yılda işlem cirolarımız 3 kat, müşteri bazı 2.5 kat, bu gelişime paralel olarak hedef kitlesi de sadece gençlerle sınırlı kalmayıp 25 yaş üstü kullanıcı oranı da 2 kat arttı. Geçtiğimiz yıl sonunda devreye aldığımız Sanal POS, Link ile Ödeme ürünleriyle de sektöre hızlı bir giriş yaptık, üye işyerlerine de hizmet vermeye başladık” diyor.

“Tosla ile işin rengi değişiyor”
Emel Arseven, %100 Akbank iştiraki AKÖde’nin markası Tosla’nın 2019’da gençler başta olmak üzere yeniliklere açık hedef kitleye ‘Paranın Sosyal Hali’ söylemiyle hizmet vermeye başladığını anlatıyor: “Giderek büyüyen ve hedef kitlesini genişleten Tosla, öncü ve lider kimliğiyle Türkiye’de finans sektöründe belirli dikeylere odaklanmış, uzmanlaşmış firmaların olduğu bir ortamda, çok boyutlu, farklı bakış açısıyla farklılaşıyor.”
Emel Arseven, “Tosla’nın bireysel kullanıcılara sunduğu hem fiziksel hem dijital ön ödemeli kart, QR ve NFC teknolojileri sayesinde dijital ödeme imkânı, para transferi, uygulama içi ödemeler, fatura ödemeleri gibi birçok finansal çözümleri ve ödeme sistemlerine getirdiği yenilikçi servisleri iş dünyasına da taşıdığımız bir yolculuğa çıktık. ‘Tosla ile işin rengi değişiyor’ diyerek yenilikçi bir yaklaşımla Tosla’da yaşanan bu büyük dönüşümle artık KOBİ’ler, ticari ve kurumsal firmalar ile girişim ekosisteminin tamamı odağımızda yer alıyor” diye konuşuyor.

Girişim ekosistemine destek
Emel Arseven, dönüşümle işletmelere sundukları çözüm ve hizmetlerin tamamını Tosla İşim adı altında toplayarak bu yeni ve farklı iş modeliyle KOBİ’ler ve girişim ekosistemi başta olmak üzere işletmelerin finansal hayatlarını desteklediklerini ifade ediyor: “Tosla İşim hizmet sağlayıcı olarak farklı çözümlerin uygulama ve programlama arayüzlerini (API) tek noktadan sağlayarak firmalara hızlı ve kolay uyumlanan çözümler sunuyor. Tosla İşim, işyerlerine sunduğu ödeme alma deneyimini farklılaştırıyor ve zenginleştiriyor.”
Tosla İşim ile e-ticaret ve uzaktan ödeme, link ile ödeme, Sanal POS, fiziksel ödemede de Yazar kasa POS ve alternatif ödeme çözümü olarak Kredi ile Ödeme Geçidi hizmetini sunduklarını aktaran Arseven, “Tosla İşim üye işyerleri; tek entegrasyonla birçok farklı kart markasına 12’ye varan taksit sunabiliyor, aynı gün içerisinde ödeme almaya başlayabiliyor, aylık hiçbir ücret ödemeden tek komisyon oranıyla çalışabiliyorlar” açıklamasını yapıyor.
Müşterilerinin tosla.com ve Tosla İşim uygulamasından uçtan uca dijital süreçle dakikalar içerisinde Tosla İşim’e başvurabildiğini paylaşan Arseven, “Bankalardan en büyük farkımız; tek bir platformda çok sayıda bankanın ürün ve hizmetini müşterilerimizin erişimine sunmak” diyor.
Emel Arseven, ödemelerde farklı banka kartlarına taksit sunmak isteyen bir e-ticaret sitesinde, müşterisi taksit seçerek dilediği kartıyla ödeme işlemini saniyeler içerisinde tamamlarken; işyerlerinin Tosla İşim panelinde ödeme alma, işlem takibi, detaylı rapor ve analizin yanı sıra çalışma şartlarını, limitlerini kontrol edip, teknik ve operasyonel destek talebinde bulunabildiğini kaydediyor.
Tosla İşim’de, bu servislerin tamamlayıcısı olarak Yazar kasa POS ürününde de Sanal POS’a benzer fırsatları sağladıklarına değinen Arseven, Hugin ile işbirliği yaparak sundukları çözümde, var olan Hugin POS cihazlarına Tosla İşim’in yüklenebildiği veya  dileyen üyelerinin Hugin cihaz da alabildiğini söylüyor.
Arseven, yeni servisleri Kredi ile Ödeme Geçidi sayesinde kartlı ödemenin yanı sıra işletmelerin alışveriş kredisiyle de ödeme alabildiğini, bu servisle 7 farklı kurumun (banka ve finansman şirketleri) kredisini tek bir entegrasyon ile e-ticaret ödemeleri için kullanılabilir hale getirdiklerini paylaşıyor: “ Yılsonuna kadar kurum sayısını 10’un üzerine çıkarma hedefiyle işbirliği çalışmalarımıza devam ediyoruz. Tosla Ödeme Geçidi ile e-ticarette kredi ile ödeme çözümümüzü çok yakında fiziki ödemelerde de sunacağız. Açık bankacılık ve servis bankacılığıyla farklı ödeme çözümlerini de Tosla İşim işyerlerimize sunmak için çalışmalarımız sürüyor.”

“Türkiye’deki fintek ekosistemini geliştirmeyi hedefliyoruz”
Başka banka ve finansal kurumlarıyla işbirliği içerisinde çalıştıklarını kaydeden Arseven, bu yeni anlayışla değer yaratma konusunda iddialı yeni nesil bir finansal hizmet modeli sunduklarını ifade ediyor: “Tosla kullanıcılarına ve üye işyerlerine tercih şansı sunduğumuz bir modelle Türkiye’deki fintek ekosistemini geliştirmeyi hedefliyoruz. Bununla ilgili yatırımlarımızı sürdüreceğiz. Yeni nesil servis modelimizde iddialıyız ve pazar lideri olmayı hedefliyoruz. AKÖde ve Tosla, finans sektöründe genç bir marka olarak hızlı büyüdü, müşteri odaklı hizmet anlayışı ve inovatif yaklaşımıyla sektöre yön veren bir oyuncu haline geldi. Gelecekte de müşteri ihtiyaçlarına çözüm üreten, sürdürülebilir ve yenilikçi bir marka olarak varlığımızı sürdüreceğiz.”

“Tosla İşim’in ana odağı; KOBİ’ler”
Emel Arseven, ana odağa KOBİ’leri aldıkları Tosla İşim’e önemli yatırımlar yapmaya devam edeceklerini; müşterilerin ödeme alma deneyimlerini en iyi seviyeye taşımayı öncelikleyerek; ödeme dışında da farklı banka veya kurumlardan aldıkları ürün ve hizmetleri tek bir platformda erişimlerine sunmayı hedeflediklerini açıklıyor: “Örneğin; yakın zamanda üye işyerlerimiz tüm banka hesaplarını Tosla İşim web ve mobil kanallarında görüntüleyebilecek ve ödeme emri verebilecekler.“
Arseven, diğer önemli yatırımlarının da yapay zekâ alanında olacağı bilgisini veriyor: “Veriyi anlamlandırdığımız ve müşterilerimizin hayatını kolaylaştıracak servislerle yine onların kullanımına sunduğumuz servisler odağımızda yer alıyor. İşbirliklerine çok önem veriyoruz. Tamamı Akbank iştiraki olan bir şirketiz ve diğer bankalarla da yakın temastayız. Sanal POS, Link ile Ödeme servisleri sunduğumuz üye işyerlerinin internet alışverişi yaparken hizmet aldıkları entegratör firmalarla entegrasyonlarını tamamladık.”
Arseven, bu ürünlere ek olarak Tosla Ödeme Geçidi ile farklı banka ve finansman şirketlerinin alışveriş kredilerini de tek bir entegrasyonla üye işyerlerinin ödeme sayfasına ekleyebildiklerini de anlatıyor: “Bu yeni servisimizi üye işyerlerimiz banka ve finansman şirketleriyle teker teker entegre olmadan, Tosla İşim ile yapacakları tek entegrasyonla müşterilerine sunabiliyor ve ödeme sayfasında müşterilerine kartla ödeme, krediyle ödeme gibi farklı ödeme ürünlerini birlikte sunmanın faydasını yaşıyor. Banka hesabından havaleyle ödeme alan üye işyerlerimizin de hayatlarını ve ödeme alma deneyimlerini açık bankacılık lisansımız sayesinde kolaylaştıracak, ödeme emri başlatma servislerini de yakın zamanda hayata geçireceğiz. Bu sayede üye işyerlerimiz tek bir ödeme sayfasında bu deneyimi de müşterilerine sunabilecekler.”

Hedef odaklı işbirlikleri
E-para cüzdan servislerinde servis sağlayıcı olarak çalışabilir hale geldiklerini, işbirlikleri için görüşmelerinin devam ettiğini kaydeden Arseven, başta gençler olmak üzere bireysel müşterilere hizmet verdikleri Tosla uygulamasında işbirlikleriyle zenginleştirdikleri servislere devam ederken; özellikle üniversite gençlerini hedefledikleri bir yayılım stratejisi izlediklerini açıklıyor: “Gençlerimizin finansal okuryazarlığına destek olurken; onların günlük finansal ihtiyaçlarını da yalın çözümlerimizle karşılamaya devam edeceğiz. Sabancı Üniversitesi ile de bir işbirliği gerçekleştirdik. Tosla markalı SUCard’lar Sabancı Üniversitesi öğrencileri tarafından kullanılıyor. Üniversite öğrencilerine ilk defa sunduğumuz servisi diğer üniversitelerde de yaygınlaştıracağız.”

Yorumlar (0)