banner565

banner472

banner458

banner457

01.05.2013, 17:06 2061

Hangi Kuşak Hangi Teknolojiyi Kullanıyor? (Y ve Z kuşakları)

Geçen sayı başlamış olduğumuz kuşaklar ve kullandıkları teknolojilere bu sayımızda Y ve Z kuşakları ile devam ediyoruz.

Y Kuşağı (1980-1999)
Nüfusumuzun yüzde 36.5’ini, en yaşlısı 33, en genci 14 yaşından oluşmaktadır. Teknolojideki hızlı gelişmelerin büyük çoğunluğunu yaşadıklarından, teknoloji hayatlarında pek çok şeyin simgesi haline gelmiştir. X kuşağı ebeveynleri tarafından daha iyi tahsil ve eğitim olanakları sağlandığı için yabancı dil bilgisi ve üniversite mezunu olanların sayısı çok daha fazladır. Marka ve kuruma bağlılık duyguları azdır. Kariyer hayatları boyunca 10-14 iş değiştirecekleri öngörülmektedir. Narsist, bireyci, girişimci olup, sadakat duyguları azdır. Eğlenceyi ve çabuk yoldan para kazanmayı tercih edip, çok fazla çalışmaktan hoşlanmamaktadırlar. Çok fazla istek sahibi olup, kolay tatmin olmayıp, istekleri yerine gelmeyince otoriteyi çok rahat suçlu görüp saldırgan bir tutum izleyebilirler. Standart olandan hoşlanmayıp, kendilerini özel hissetmek ve “Kişiye Özel” yapılan şeylerden hoşlanırlar. Kendileri ile ilgili özel bir şey var ise hemen olsun isterler. Gerçekçilerdir. Hayali ürün ve kavramlardan uzaktırlar. Herhangi bir konuda önem verdiği bir kişinin veya arkadaşının onayı kendisi için son derece önemlidir. Özgüvenleri yüksek olup, girişimci ruha sahiptirler. Fikirlerini açık şekilde paylaşırlar. Çalışma şartlarına çabuk uyum sağlarlar. İş hayatına başlarken kendi işinin patronu veya CEO’su olmayı planlarlar.

Z Kuşağı (2000-2021)
“İnternet Kuşağı”, “Teknoloji Çağı Çocukları” veya “Kristal Çocuklar” ismi ile anılan bu kuşağın en büyüğü 13 yaşına gelmiş durumdadır. Teknoloji ile birlikte yaşayan, taşınabilen küçük aygıtlar, bilgisayar, MP3 çalar, ipod, cep telefonları gibi cihazlar ayrılmaz parçalarıdır. İletişimde teknolojiyi kullanmaya son derece yatkın ve heveslidirler. Teknolojik olarak akıllı mobil cihazlar ile hayatlarını yönetiyorlar. İşlerinin hemen hemen tamamını online olarak yapıyorlar. Arkadaşlarıyla online görüşüyorlar, gittikleri mekânları check-in yapıyorlar. İnternetin tüm imkanlarını sonuna kadar kullanıyorlar. Fiziksel iletişim yerine uzaktan ve sanal ortamda iletişim kurmayı, yalnız yaşamayı tercih ederler. Diğer kuşaklara göre daha asosyaldirler. Sosyal ağlar ilişkilerinin olmaz ise olmaz bir parçasıdır. Aynı anda birden fazla işle ilgilenme yetenekleri gelişmekle beraber dikkat ve konsantrasyon zorlukları ile karşılaşabilirler. Çok çevik ve hareketlidirler. Yaratıcılığı önplana çıkaran etkinlikler ilgi alanlarına girdiklerinden geleneksel eğitim yöntemleri bu kuşak için uygun değildir. Konusunda uzman ve araştırmacıdırlar. Uzmanlık konularında sertifika ve belgeler onlar için önemlidir. Sorgulayıcıdırlar. Neden, sonuç ilişkisine bağlıdırlar. Sonuç odaklı olup, kolay tatmin olmayan, karar alırken zorluk çeken bir kuşaktır. Hızlı bir şekilde müdür ve yönetici olmak isterler. Z kuşağı çocukların gelişimi ve ebeveynleri ile iletişiminde, günümüz ebeveynleri değişimlere ayak uydurmalı ve kendilerini teknolojik olarak yenilemelidir.
Türkiye’de nüfusun ciddi bir kısmı Y ve Z kuşağı içinde yeralmaktadır. Buna rağmen pazara yön veren ekonomiyi 1965 ile 1975 yılları arasında doğan ve X kuşağı olarak adlandırılan orta ve üst yaş grubu yönetmektedir. Teknolojiyi günlük hayatın içine aldığımızda orta yaşlı nüfusun varlıklı yaşlılar olacağını düşünerek ürünler geliştirmeyi öngörmeliyiz.

Yorumlar (0)
banner557