banner350

banner345

B2B ve B2C dijital reklam ajansı Mochatouch; Üzerinde güneş batmayan ajans olmak için koşuyor

Global ajans olma hedefiyle hızla büyüyen yerli ve milli dijital reklam ajansı Mochatouch, dijital dünyanın genç yıldızlarından. Mochatouch Kurucu Ortağı Türker Karaçam, “Üzerinde güneş batmayan ajans olmak istiyoruz.

AJANS 01.06.2019, 07:34 24.06.2019, 09:34 KobiEfor
6242
B2B ve B2C dijital reklam ajansı Mochatouch; Üzerinde güneş batmayan ajans olmak için koşuyor

Çok dili konuşan, yerli ve milli bir global ajans olmayı hedefliyoruz” diyor ve 2020’de Viyana, 2021’de Londra ve Dubai, 2025’te ise Japonya ve ABD’de birer ofis açacaklarını dile getiriyor.Yerli ve milli dijital reklam ajansı Mochatouch, global ajans olma hedefiyle koşuyor. Dijital dünyanın baş döndürücü hızla büyümesine ayak uyduran Mochatouch, oldukça iddialı. Mochatouch Kurucu Ortağı Türker Karaçam, “Üzerinde güneş batmayan ajans olmak istiyoruz, o yönde çalışıyoruz. Çok dili konuşan, yerli ve milli bir global ajans olmayı hedefliyoruz” diyor. Mochatouch, 2020’nin ilk çeyreğinde Dach Bölgesi’ne (ana dili Almanca olan Almanya, Avusturya ve İsviçre’yi kapsayan bölge) daha iyi hizmet vermek amacıyla Viyana’da bir ofis açmayı planlıyor. 2021 hedefi, Londra ve Dubai’de, 2025 hedefi ise Japonya ve ABD’de birer ofis açmak.
Avusturya’da Viyana’da informatik eğitimi alan, Türkiye’ye dönünce dijital pazarlama üzerine uzmanlaşan Türker Karaçam, kedisi Gırgır ile birlikte 2015 yılında Mochatouch’ı kurduğunu anlatıyor. Hızla büyüyen ve global firmalarla çalışmaya başlayan Mochatouch, İberya (Portekiz, İspanya ve Birleşik Krallık idaresindeki Cebelitarık), Benelüks (Belçika, Hollanda ve Lüksemburg), Ortadoğu ülkeleri (Birleşik Arap Emirlikleri, Bahreyn, Yemen, Katar, Suudi Arabistan, İran, Irak, Umman, Mısır, Lübnan), Dach Bölgesi (ana dili Almanca olan Almanya, Avusturya ve İsviçre) ve Türkiye olmak üzere çok geniş bir coğrafyada hizmet sunuyor. Karaçam, Avrupa’da projeler yürüttüklerini, ancak müşterilerinin dilini konuşan müşteri temsilcileri ve grafikerlerden oluşan bir ekiple daha başarılı olacaklarını düşünerek Viyana ofisini açmaya karar verdiklerini söylüyor.
Geçen yıl 2 kat büyüdüklerini, 2019’da 3 kat büyümeyi hedeflediklerini kaydeden Karaçam, “Geçen yılın başında 3 kişilik bir ekiptik, bu yıl 20 kişiye ulaşacağız. Düzenli hizmet verdiğimiz 9 müşterimizin yanı sıra her ay 5-6 farklı müşteriye proje bazında hizmet veriyoruz, bu yıl müşteri sayımızı da 25’e çıkarmayı hedefliyoruz. Sadece ciromuzu büyüterek değil, yaptığımız işlerle şirketimiz büyüsün ve değer kazansın istiyoruz” diyor.
Mochatouch, animasyon hizmeti de verecek: B2B ve B2C dijital reklam ajansı Mochatouch, dünya çapında pazarlama faaliyetlerini yürüttüğü global müşterilerinden edindiği deneyimlerle birçok dilde uluslararası hizmet veriyor. Şirketlerin sosyal medya hesaplarını yönetirken lokasyon bazlı hedeflemeler ve stratejilerle hedef kitle kümelerinin de büyümesini sağlıyor. Mochatouch, B2B reklamcılık, B2B pazarlama stratejileri, B2B sosyal medya, B2C reklamcılık, B2C pazarlama stratejileri, B2C sosyal medya, içerik, arama motoru optimizasyonu (SEO), dijital PR, grafik tasarım, web tasarım hizmetleri sunuyor. Mochatouch, hizmet yelpazesini de genişletiyor. Karaçam, 2019 yılı Mayıs ayından itibaren animasyon hizmeti ile müşterilerine kurumsal videolar yapabileceklerini duyuruyor.
“Müşterilerimize yeni nesil çözümler ve yeni fikirler sunacak bir iş geliştirme departmanı kuruyoruz”: Diğer dijital ajanslardan farklılaşma stratejisiyle ilerleyen Mochatouch’ın büyüme adımlarından biri de şirket içi yapılanmasında yapacağı değişiklik. Müşterilerinden gelen talebi yanıtlayan bir ajans olmak yerine müşterileri için doğru olanı sunan bir ajans olmaya başlayacaklarını belirten Türker Karaçam, bu kapsamda yeni bir iş geliştirme departmanı kuracaklarını paylaşıyor:
“Müşterilerimizin neye ihtiyacı olduğunu düşünüp, onlara yeni fikirler sunacak bir iş departmanı kuruyoruz. Müşterilerimiz sektördeki yeni teknolojileri ve dijital taraftaki yenilikleri takip etmek zorunda değil. Müşterilerimizin ihtiyaçlarını onlar henüz görmeden görebilecek ve onlara bu konuda bilgi verip, çözüm üretecek bir departman olacak.  Çalışmaları yürüten müşteri departmanımızla iş geliştirme departmanımız senkronize çalışacak, yeni nesil çözümleri yakından takip edecek, müşterilere bilgiler verecek ve onlara uygun çözümleri önerecek.”
“Dijital dünyanın yerlileriyiz!”: Mochatouch, dijital dünyaya doğan kuşaktan oluşan genç bir ekip. Gerçekçi, uygulanabilir ve ulaşılabilir hedeflere dayalı dijital pazarlama çözümleri sunan, tutkulu bir ekip olduklarını vurgulayan Türker Karaçam, B2B ve B2C şirketlerin dijital dünyadaki bilinirliğini ve varolan marka değerini artırarak, en yüksek ROI’ye ulaşmalarını sağladıklarını, geleneksel ve dijital alandaki hedeflerine birlikte belirledikleri stratejiler doğrultusunda ulaştıklarını kaydediyor: “Biz Mochatouch’ız. Dijital dünyanın yerlileriyiz! Teknoloji bizim DNA’mızda var. Sosyal medya dahil tüm dijital kanallarda, global müşterilerimiz için çözümler üretiyoruz. Müşterilerimizin ihtiyaçları doğrultusunda başladığımız her proje için aklımızı, hayal gücümüzü ve heyecanımızı yanımıza alıyoruz.  Mochatouch’ı müşterilerimizin ekibinin ayrılmaz bir parçası olarak görüyor, teknolojinin iş organizasyonlarının geleceği üzerindeki etkisini anlıyoruz. Geleceğin provasını bugünden yaparak müşterilerimizin iş hedeflerine ulaşmasına yardımcı oluyoruz.”
Ajans adını, Türker Karaçam’ın eşi Selin Karaçam’ın sevdiği kahve çeşidi ve aynı zamanda daha önce çalıştığı cep telefonu markası Mocha ile İngilizce ‘dokunmak’ anlamına gelen ‘touch’ kelimelerinin birleşiminden alıyor. Türker Karaçam, “Biz markalara dokunuyoruz ve aslında bir itici güç haline geliyoruz, logomuzdaki kalp atışı da markalara verdiğimiz kalp ritmini, kalp atışını simgeliyor” diyor.
“Dijital dünyada görünmüyorsanız, artık yoksunuz”: Türker Karaçam, markalaşma yolundaki işletmeleri uyarıyor: “Bugün dijital harcamalar, konvansiyel medya harcamalarını geçmiş durumda. Herhangi bir işletme, bugün itibariyle dijitalleşmiyorsa artık geç kalınmış demektir. Dijital dünyada görünmüyorsanız artık yoksunuz. Bilgisayarla büyümüş bir gelecek nesil söz konusu. Şu anda mutlaka bir dijital ajansla çalışmıyor olabilirsiniz ama mutlaka dijitalleşmeye başlamalısınız. KOBİ’lerin dijitalden sorumlu bir çalışanlarının olması ve dijital bir ajansla çalışmaları maliyet açısından daha avantajlı olur. Çünkü kendi içlerinde bir dijital bölüm kurmaları ve o bölümün de denetlenmesini sağlamaları daha büyük maliyettir.”
Google partner ajansı: Aynı zamanda Google partner ajansı olduklarını belirten Karaçam, pazarlama kanalları olarak Google’ın aramasını, görüntülü reklam ağını ve gmail reklamlarını aktif olarak kullandıklarını anlatıyor. Güven üstüne kurulu çalışmalar yürüttüklerini vurgulayan Karaçam “Marka; güvendir” diyor ve dijital dünyada var oluşun 3 temel adımını sıralıyor: “Logo, kurumsal kimlik, web sitesi ve Google’da görünür olmak. Herşey logodan ve kurumsal kimlikten ibarettir. İyi bir kurumsal kimlik ve logo olmadan, onun üstüne birşeyler inşa etmek boşa yapılan yatırımdır. Sonrasında ise dijital dünyanın dinamikleriyle örtüşen, hizmetlerinizi/ ürünlerinizi net bir şekilde anlatan iyi bir web sitesine ihtiyaç vardır. Sonraki adımınız ise dijital pazarlama olmalı. Müşteriler, sürekli internette arama yapar ve aramaların yüzde 89’unu Google’da yapar. Google da görünür olmazsanız müşterilerinizin birçoğuna aslında görünmüyorsunuz demektir.”

Yorumlar (0)
parçalı az bulutlu
Namaz Vakti 08 Nisan 2020
İmsak 05:00
Güneş 06:29
Öğle 13:11
İkindi 16:49
Akşam 19:43
Yatsı 21:07
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Trabzonspor 26 53
2. Başakşehir 26 53
3. Galatasaray 26 50
4. Sivasspor 26 49
5. Beşiktaş 26 44
6. Alanyaspor 26 43
7. Fenerbahçe 26 40
8. Göztepe 26 37
9. Gaziantep FK 26 32
10. Denizlispor 26 31
11. Antalyaspor 26 30
12. Gençlerbirliği 26 28
13. Kasımpaşa 26 26
14. Konyaspor 26 26
15. Malatyaspor 26 25
16. Çaykur Rizespor 26 25
17. Ankaragücü 26 23
18. Kayserispor 26 22
Takımlar O P
1. Hatayspor 28 53
2. Erzurum BB 28 47
3. Bursaspor 28 46
4. Adana Demirspor 28 45
5. Akhisar Bld.Spor 28 45
6. Fatih Karagümrük 28 43
7. Altay 28 43
8. Ümraniye 28 40
9. Giresunspor 27 38
10. Keçiörengücü 28 35
11. Balıkesirspor 28 35
12. Menemen Belediyespor 28 35
13. İstanbulspor 27 33
14. Altınordu 28 31
15. Boluspor 28 25
16. Osmanlıspor 28 24
17. Adanaspor 28 20
18. Eskişehirspor 28 17
Takımlar O P
1. Liverpool 29 82
2. Man City 28 57
3. Leicester City 29 53
4. Chelsea 29 48
5. M. United 29 45
6. Wolverhampton 29 43
7. Sheffield United 28 43
8. Tottenham 29 41
9. Arsenal 28 40
10. Burnley 29 39
11. Crystal Palace 29 39
12. Everton 29 37
13. Newcastle 29 35
14. Southampton 29 34
15. Brighton 29 29
16. West Ham 29 27
17. Watford 29 27
18. Bournemouth 29 27
19. Aston Villa 28 25
20. Norwich City 29 21
Takımlar O P
1. Barcelona 27 58
2. Real Madrid 27 56
3. Sevilla 27 47
4. Real Sociedad 27 46
5. Getafe 27 46
6. Atletico Madrid 27 45
7. Valencia 27 42
8. Villarreal 27 38
9. Granada 27 38
10. Athletic Bilbao 27 37
11. Osasuna 27 34
12. Real Betis 27 33
13. Levante 27 33
14. Deportivo Alaves 27 32
15. Real Valladolid 27 29
16. Eibar 27 27
17. Celta de Vigo 27 26
18. Mallorca 27 25
19. Leganés 27 23
20. Espanyol 27 20