banner565

banner472

banner458

banner457

Denove Halkla İlişkiler ile ‘her şey yeniden’

Denove Halkla İlişkiler Ajans Başkanı Serhat Özkütükcü ve Denove Halkla İlişkiler İletişim Danışmanı Önder Kiremitçi, iletişim danışmanlığının uzmanlık, deneyim ve uygulama gücü isteyen bir alan olduğunu, önce hedefleri sonra bu hedeflere ulaşmak için ihtiyaçları belirlemek gerektiğini ve halka ilişkilerin her markayı başarıya götürdüğünü vurguluyor.

AJANS 01.03.2024, 00:00 25.03.2024, 09:38
24875
Denove Halkla İlişkiler ile ‘her şey yeniden’

Denove Halkla İlişkiler’in 1 Nisan 2005’te kurulduğunu belirten Denove Halkla İlişkiler Ajans Başkanı Serhat Özkütükcü, şirketin kuruluş öyküsünü şöyle özetliyor: “Aslına bakarsanız bu sene bizim 20. yılımız. Ajansın öyküsü çok daha öncesine dayanıyor. Sadece iletişim danışmanlarıyla hizmet sunan ajans olma özelliğine sahibiz. Bizim için önemli olan müşterilerimize sattığımız danışmanlık süresinin kalitesidir. Sadece uzun soluklu sözleşme yaptığımız müşterilere hizmet sunuyoruz. Kısa dönemli, bir etkinlik odaklı iş almıyoruz. Hedefimiz müşterilerimizin iş hedeflerine destek olacak en iyi iletişim çözümlerini sunabilmek. Denove’yi kurmadan önce bu kapsamda bir araştırma, benchmark yaptık. 20 yıl önce, halkla ilişkiler alanında değil ama hukuk kategorisinde bizim anlayışımıza çok yakın kurumlar olduğunu görünce bu yoldan ilerledik.”
İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Radyo TV Sinema Bölümü’nden 1996’da mezun olduğunu, 2000’de İşletme İktisadı Enstitüsü’nü bitirdiğini, yıllar sonra 2001’de MPR Halkla İlişkiler’de yeniden bir araya geleceği ve Denove çatısı altında yol arkadaşlığı yapacağı Önder Kiremitçi ile de tanışmasının 1992 yılına uzandığını aktaran Serhat Özkütükcü, şunları ifade ediyor: “Denove Halkla İlişkiler içinde dijital teknolojileri ve pazarlama çalışmalarını üstlenen ekibimizin başındaki Serkan Yalçın ile dostluğumuz ise 1985 yılına dayanıyor. Üsküdar Anadolu Lisesi sıralarında başlıyor. Sonrasında yine kendisiyle İşletme İktisadı Enstitüsü’nde farklı bölümlerde eğitim aldık. Biz iyi çalışan, iyi anlaşan, sadece iletişim danışmanları ile uzman olduğumuz alanda hizmet sunan bir iletişim danışmanlık şirketiyiz. Ajansın Başkanı benim ama yapımız ve iş anlayışımız gereği üstlendiğimiz işin sorumluluğu kimin üzerindeyse hem kendi aramızda hem de müşteri nezdinde onun sözü geçer. Hepimiz iletişim danışmanı ünvanını kullanırız. Ayrı bir unvan taşımıyoruz. Tüm ekip arkadaşlarımız birbirimize çok güveniriz.”
Serhat Özkütükcü, Denove Halkla İlişkiler’in bir isim babası bulunduğunu da aktarıyor: “Bizim nezdimizde Türkiye’nin en iyi araştırmacılarından biri olan Ali Gizer ile yaptığımız bir toplantıda Denove ismini önerdi. Denove Esperanto dilinden geliyor ve ‘her şey yeniden’ anlamını taşıyor. Hint Avrupa dil ailesi gibi sondan eklemeli, yazıldığı gibi okunan bir dil. Polonyalı bir doktor, Balkanlar’da birçok milletin var olduğu topraklarda anlaşmazlığın nedeninin iletişimsizlik olduğuna kanaat getiriyor ve herkes için bir ortak dil olarak Esperanto dilini kurguluyor. Esperanto kendi dilinde de ‘umut eden doktor’ demek. Bizim işimiz bir markanın, kurumun, hizmetin öyküsünü akıllara taşımak, zihinlere yerleştirmek olduğu; yeni bir yapı ve anlayışla ortaya çıkmak istediğimiz için Denove’yi çok benimsedik. 20 yıldır da kendi öykümüzü yazmaya devam ediyoruz.”
Serhat Özkütükcü, Denove olarak sektörel gelişimlerine ve sektörün gelişimine çok önem verdiklerini aktarıyor: “2001-2005 yılları arasında MPR Halkla İlişkiler’de çalışırken aldığımız dört ödülün direktörlüğünü yapma olanağım oldu. Bunlardan biri Birleşmiş Milletler Özel Ödülü’ydü. Sonrasında İDA’nın sürdürülebilir başarı ödüllerini kazandık. 2014-2018’de İDA üyesiydik. Bu dönemde Etik Kurulu Üyesi olarak görev aldık. 2001’den bugüne TÜHİD üyesiyiz. Aynı zamanda 2021’den beri Türkiye Halkla İlişkiler Derneği’nin Yönetim Kurulu’nda görev üstleniyorum. 2013’ten beri İstanbul Aydın Üniversitesi’nde Öğretim Görevlisi olarak genç meslektaşlarımla bir arada oluyorum. Hem akademik dünyanın yeni bilgilerinden hem de genç arkadaşlarımızın bakış açısından faydalanmaya, kendi mesleki tecrübelerimizi aktarmaya çalışıyorum. Önder Kiremitçi de aynı şekilde sektöre her zaman katkı sunmayı, gelişime ön ayak olmayı ilke edinmiştir. PR sektörü için başarılı bir networking örneği olan, alanında bir ilke imza atan PR İstanbul’un yaratıcısıdır. PR İstanbul aktif olduğu dönem boyunca her ayın son Cuma’sı sabah 08.00’den 10.00’a kadar her meslekten, statüden ve hatta farklı disiplinlerden iletişim profesyonellerini bir araya getirebilme başarısını göstermiştir. Yine Önder Kiremitçi liderliğinde iletişim sektörü için bir arama konferansı gerçekleştirmiştik.”

“2024 hedefimiz, hizmet kalitemizi daha da artırmak”
Şirket olarak büyüme değil daha iyi hizmet sunabilme hedefleri bulunduğunu kaydeden Özkütükcü, “Daha iyi olabildiğimiz sürece sürdürülebilir başarının geldiğine inanıyoruz. Türkiye’de yabancı müşterilerle çalışabilme kolaylığımızı ileriye dönük bir hedef olarak yurtdışında da sağlayabilme noktasında uzak bir hayalimiz var. Bu bir hedeften ziyade olabilme olasılığını düşündüğümüz bir beyin jimnastiği. 2024 yılı ve sonrası için hedefimiz ilk önce müşterilerimize sunduğumuz hizmet kalitesini daha da artırabilmek. Biz ajans olarak birlikte çalıştığımız müşterilerimizle çok yakın bir iş birlikteliği sürdürüyoruz. Bu kapsamda kendi çalışma zamanımızı en verimli şekilde kullanabilmek bizim ana hedefimiz. Hem sektörel trend ve gelişmeleri hem de teknolojinin sunduklarını yakından takip ediyoruz” diye konuşuyor.
Denove olarak pazarlama iletişimi, algı ve itibar yönetimi, kurumsal iletişim konularında kendilerini daha da geliştirmeye özen gösterdiklerini ifade eden Özkütükcü, “Sadece müşterilerimizin değil bir araya geldiğimiz sosyal paydaşlarımız nezdinde de bilgi ve uygulama gücü olarak ön planda olmak için emek harcıyoruz. Müşterilerimize değer katabilecek proje önerilerini geliştirmeye odaklanıyoruz. Bir fikrin uygulama aşamasına geçmesi sürecinde elde edilecek faydayı en üst düzeye çıkarmak için farklı açılardan ve farklı disiplinlerden faydalanmaya özen gösteriyoruz” açıklamasını yapıyor.

Hedefe uygun çözüm
Markayı; “Müşterinin zihninde sizinle eşleştirdiği değer, duygu ya da bazen ona sağladığınız faydadır” diye tanımlayan Denove Halkla İlişkiler İletişim Danışmanı Önder Kiremitçi, şu bilgileri veriyor: “Bir kampanyanın başarılı olmasının ölçüsü; iş hedefine destek olup olamadığıdır. İş hedefi ne ise projenizin, kampanyanızın ona kattığı değer ya da sonuçla ölçmeniz gerekir. İş hedefiniz satışı artırmaksa başka, bilinirlik sağlamaksa başka, gündemi yönetmek ya da bir algıyı oluşturmak veya değiştirmekse başka kriterler bakmalısınız. Halkla ilişkilerde hiçbir şey bugünden yarına olabilecek süratte gelişmez. İşimiz iğne ile kuyu kazmaya benziyor. İlk önce hedefi doğru almalı ve belirlemelisiniz. Eğer hedefe uygun bir çözümünüz yoksa ne kadar çok; kişinin geldiği, alkış aldığınız, haber yaptığınız veya satış yapılmasına katkı sunduğunuzun bir hükmü olmaz.”
“Hedeflerinizi net belirlemelisiniz”: İletişim danışmanlığının uzmanlık, deneyim ve uygulama gücü isteyen bir alan olduğunu, önce hedefleri sonra bu hedeflere ulaşmak için ihtiyaçları belirlemek gerektiğine değinen Kiremitçi, halka ilişkilerin her markayı başarıya götürdüğünü söylüyor. Kiremitçi, bugünün dünyasında iletişim stratejisini belirlemek ve stratejiye uygun bir iletişim çabası içinde olmanın çok önemli olduğunu vurguluyor: “Başarılı sonuçlar alabilmek için kural, düzenli sürekli ve planlı iletişim yapmaktan geçiyor. İletişimin dijitalleşmesi kullandığımız araçları değiştiriyor ama iletişimi kolaylaştırmıyor. İletişim bir bütün, farklı disiplin ve araçları bir araya getirerek başarıya ulaşabilirsiniz. Sizi başarıya ulaştıracak stratejiden önce iş hedeflerinizi net olarak belirlemeniz lazım.”
“2024’te değer iletişimi öne çıkacak”: Önder Kiremitçi, 2024’in ekonomik göstergeleri değerlendirildiğinde bir büyüme yılı olmayacağını gördüklerini de paylaşıyor: “Bunu tamamen kendi uzmanlık alanımız ve kurumsal iletişim bakış açısına sahip bir ajans olarak yorumluyoruz. Sonuçta bu yıl bir seçim yılı ve bu bizim açımızdan bizim alanımıza bir artı fayda sağlamıyor. Muhtemelen sağlayan ajanslar olacaktır. Değer iletişiminin yine öne çıkacağı bir dönem olacak 2024 yılı. Güvenin, istikrarın, yeni ve işe yarayan fikirlerin öne çıkacağı bir döneme girdik. Bu dönemlerde deneyimli, alanında uzman halkla ilişkiler şirketlerine olan rağbet artıyor."

Yorumlar (0)