Page 7 - KobiEfor Dijital Mayıs 2022
P. 7

ürkiye, bir KOBİ ülkesi. KOBİ’ler   iyzico, üye işyerlerinin   karşılık bulduğunu gösteriyor ve bizi
              tüm dünyada olduğu gibi ülke-  kazançlarını artırıyor       gelecek için heyecanlandırıyor.”
         Tmizde de büyüme ve istihdam       Orkun Saitoğlu, e-ticaretin yaka-
         için çok önemli bir role sahip. Gerek   ladığı bu momentumu sürdürüle-  KOBİ’lere ücretsiz yapay
         üretim ve istihdam gerek ihracata   bilir kılmak, hem satıcı hem alıcıya   zeka tabanlı ödeme
         olan katkılarıyla ülkelerin kalkınma-  macerasız bir alışveriş deneyimi   teknolojisi çözümü
         larında lokomotif rolü üstlenen KO-  yaratmak için iyzico olarak bir öde-  iyzico, e-ticaretin potansiyelin-
         Bİ’lerimizin iş gücü ve verimlilik gibi   me sistemi olmanın ötesinde hiz-  den KOBİ’leri daha çok faydalan-
         konularda rekabet güçlerinin artma-  met verdiklerini belirterek, “Katma   dırmak ve büyük markalar karşı-
         sı gerekiyor. Yeni teknolojilere uyum   değerli bir servis sunarak üye iş-  sında fırsat eşitliği sağlamak için
         sağlama konusunda desteklenmele-  yerlerimizin kazançlarını artırmayı   farklı ayrıcalıklar da geliştiriyor.
         ri de bu noktada kritik önem taşıyor.   başardık” diye konuşuyor.   Orkun Saitoğlu, iyzico olarak
            iyzico COO’su Orkun Saitoğlu,   Finansal hizmetleri demokratik-  problemlere çözümler sunarak de-
         dijital dönüşümün tüm genç gi-   leştirmek ve herkes için ulaşılabi-  ğer yaratabilmek için yürüttükleri
         rişimciler için en önemli itici güç   lir kılma amaçları doğrultusunda   çalışmaların sonucunda 80 binden
         olacağını belirterek, “Tüketicilerin   yürüttükleri çalışmaları anlatan   fazla üye işyeri, 1 milyon alt üye işye-
         her zamankinden daha fazla dijital   Saitoğlu, şunları söylüyor: “Reka-  ri, 4 milyondan fazla iyzico Korumalı
         servisleri tercih ettiği ve nakitten   betin daha eşit koşullarda sürebil-  Alışveriş kullanıcısı ve 1.5 milyon ak-
         kaçtığını görmemek, fırsatları ka-  mesi, adil alışveriş ve tüketicilerin   tif cüzdan kullanıcısı ile Türkiye öde-
         çırmanıza ve oyunun dışında kal-  de seçim hakkına saygı ve pazarın   me sektörünün lideri konumunda
         manıza yol açacaktır” diyor.     tekelleşmemesi için KOBİ’lerimizi   olduklarını açıkladı. Değişen şartla-
                                          destekleyen çözümler geliştirme-  ra hızla adapte olmaya devam ede-
            KOBİ’ler sayıca               yi büyüme odağımıza aldık. Bunun   rek hem üye işyerleri hem de son
            üstünlüğünü pazar payına      sonucunda son 1 buçuk sene içinde   kullanıcılar için fırsatlar yaratma-
            da yansıtmalı                 kurumsal üye işyeri başvurusunda   ya devam edeceklerini kaydeden
            E-ticaret, tüm dünyada olduğu     yüzde 73’lük bir artış sağladık.”    Saitoğlu “iyzico olarak  finansal hiz-
         gibi Türkiye’de de güçlü bir büyüme                              metleri demokratikleştirme vizyonu-
         gösterirken 2021 yılında GSYİH’nın   “Ödeme sürecini yüzde       muz ve Türkiye’nin en büyük 5 finansal
         yüzde 4.5’i, toplam perakende sek-  37 oranında hızlandırdık”    kuruluşundan biri olma hedefimizle
         törünün ise yüzde 17.6’sı  peraken-  iyzico’nun sunduğu ürün ve hiz-  yolumuza devam ediyoruz” diyor.
         de e-ticaret satışlarından oluştu.   metlerin ortak noktası e-ticareti ko-  Saitoğlu, global marka tarafından
         E-ticaret işlem sayıları 2020’ye   laylaştırarak sürecin sorunsuz yürü-  tercih edilen yapay zeka tabanlı öde-
         göre yüzde 46 oranında artarak 3.4   tülmesini sağlamak. Saitoğlu, ‘iyzico   me teknolojileri çözümlerini ücretsiz
         milyar adet sipariş ve yüzde 69 ile   ile Öde’ ve ‘iyzico Korumalı Alışveriş’   olarak tüm KOBİ’lere sunduklarını
         381.5 milyar TL hacme ulaştı.    ile bireysel girişimciler için geliştir-  söylüyor: “Hizmetlerimizden biri olan
            Orkun Saitoğlu, şu bilgileri ve-  dikleri ‘iyzico Link’ gibi uygulamala-  Dynamic 3DS ile ödeme adımını SMS
         riyor: “E-ticaret alanında yaşa-  rın artık e-ticarette macerayı bitire-  doğrulamasını ortadan kaldırarak
         nan bu güçlü büyümenin satıcılar   rek hem alıcı hem satıcının e-ticarete   iyileştiriyor ve başarılı ödeme oranını
         tarafındaki etkilerine baktığımız   girişini kolaylaştırdığının altını çiziyor.   artıyoruz. Akıllı Ödeme Yönlendirme
         zaman, mikro ölçekli satıcıla-     Saitoğlu, sundukları çözümleri   Servisi ile teknik problemler sebebiy-
         rın pazarı sayıca domine ettiğini   şöyle anlatıyor: “Geliştirdiğimiz ‘iy-  le başarısız olabilecek ödemeler, mi-
         ancak küçük bir satış hacmi ya-  zico Korumalı Alışveriş’ çözümü ile   lisaniyeler içerisinde farklı bir banka
         ratabildiklerini görüyoruz. 2021   güvenli ödeme altyapısı sağladık,   POS’una yönlendiriliyor ve ödeme
         yılında satıcıların yüzde 1’ine   7/24 canlı destek ve iptal-iade süreç-  başarılı oluyor. Tüketicinin deneyi-
         denk gelen büyük ölçekli satıcılar   leri için kolaylık sunduk. Bu sayede   minde hiçbir değişiklik yaşanmadan
         pazar payının yüzde 79’una sahip.   bilinirliği az olan markalar için bir   üye işyerlerimizin ekstra kazanç
         Bu noktada KOBİ’lerin sayıca üs-  güven simgesi haline geldik. Sektör-  elde etmesini sağlıyoruz. Sahtecilik
         tünlüğünü pazar payına da yan-   de yarattığımız bu güven duygusu,   Önleme Sistemi ile e-ticaret dünya-
         sıtmaları kritik bir önem taşıyor.   kullanıcıların e-ticaret platformları   sının en büyük problemlerinden biri
         Çünkü demokratik bir e-ticaret   arasında iyzico üye işyerlerini seç-  olan fraud işlemlere karşı yapay zeka
         ekosistemin varlığının temelinde,   mesinde etkili oluyor. iyzico Koruma-  tabanlı sistemimiz ve uzman ekibi-
         tüketicilerin seçim hakkının ko-  lı Alışveriş, bugüne kadar 4 milyonu   mizin kontrolleriyle çalışıyoruz. Üye
         runması ve KOBİ’lerin de varlık-  aşkın tüketici tarafından tercih edil-  işyerlerimizin sahtecilik sebebiyle
         larını güçlü bir biçimde sürdür-  di. Bu veri bize sunduğumuz hizme-  yaşayabilecekleri maddi kayıplarının
         meleri yer alıyor.”              tin hem alıcı hem de satıcı tarafında   çok büyük oranda önüne geçiyoruz.”
                                                                                  0D\ÜV      KobiEfor Dijital 7
   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12