banner565

banner472

banner458

banner457

BELBİM Genel Müdürü Nihat Narin: “İstanbul’u geleceğe hazırlıyoruz”

Gelişen teknolojilerin de yardımıyla dijitalleşmeyi odaklarına aldıklarını ve yürüttükleri projelerle İstanbul’u geleceğe hazırladıklarını belirten BELBİM Genel Müdürü Nihat Narin, özellikle İstanbulkart’ı şehrin yaşam kartı olarak konumlandırdıklarını söyledi.

HABER 01.01.2023, 00:01 25.01.2023, 11:47
29143
BELBİM Genel Müdürü Nihat Narin: “İstanbul’u geleceğe hazırlıyoruz”

Narin, “2023’te de İstanbul’u akıllı şehir haline getirmek üzere çözüm odaklı, hayatı kolaylaştıran hizmetlerimizle hız kesmeden çalışmalarımıza devam edeceğiz” diye konuştu. İstanbul Büyükşehir Belediyesi iştiraki BELBİM, hızla dijitalleşen İstanbul’un akıllı şehir dönüşümüne aracılık ediyor.
BELBİM Genel Müdürü Nihat Narin, “İstanbul’u geleceğe hazırlamak adına tüm hizmetlerimizi adım adım dijitale taşıyoruz” dedi. ‘İstanbulkart’ı, İstanbulluların cebindeki ‘Şehir Yaşam Kartı’ olarak konumlandırdıklarını açıklayan Narin, “İstanbulkart’ı, binlerce noktada ödeme aracına dönüştürdük. Fiziksel kartın özelliklerini dijitale taşıdık. Bu kapsamda İstanbulkart Mobil üzerinden sunduğumuz QR kod ile ödeme özelliğiyle İstanbullulara toplu ulaşımda yüzde 100 dijital bir ödeme altyapısı sağladık” dedi.
Nakit paraya ve fiziksel noktaya bağlılığın sona erdiği bu dönemde İstanbulkart Mobil ile İstanbullulara cep telefonlarıyla uçtan uca dijital bir ulaşım deneyimi sunarken biletmatiklerden alınan hizmetleri, TL ve abonman yükleme işlemlerini de mobile taşıdıklarının altını çizen Narin, şu bilgileri verdi: “Bir megakentte yaşayan İstanbullulara zaman ve enerji tasarrufu sağlarken ihtiyaçlara yönelik kişiye özel kampanya ve projeler kurguladık. Sosyal belediyecilik anlayışımız ve dijitalleşme kasımız sayesinde İstanbulluların ihtiyaçlarına destek olmak için banka şubesine gitmeden, evrak işiyle uğraşmadan, İstanbulkart Mobil üzerinden dakikalar içinde başvurulabilen + Dijital Bakiye projemizi hayata geçirdik.”

Dijitalleşme tüm süreçlerin odağında yer alıyor
Dünyanın en büyük metropollerinden birinde, İstanbulluların İstanbulkart başvurularını hızlı ve pratik bir şekilde işlemlerini halledebilmesi için BELBİM, İstanbulkart Başvuru Merkezlerini (İBM) dijitalleştirdi. Dijital ekranlar ve akıllı sıra takip sistemleriyle kullanıcı memnuniyeti artırıldı. Özellikle eğitim-öğretim yılı başında öğrencilerin ‘Öğrenci İstanbulkart’ başvuru dönemlerinde yaşanan yoğunluğun önüne geçmek için öğrencilerin tüm başvurularını online olarak kabul ettiklerini aktaran Narin, kartlarını kargo ve kampüse teslim yoluyla kendilerine teslim ettiklerini ifade etti.

BELBİM, ‘yeşil ekonomiye’ katkı sağlıyor
İstanbul’da toplu ulaşımı cazip kılacak tüm geliştirme çalışmaları vatandaşlara, çevreye ve ülke ekonomisine katkı sağlıyor. Geliştirme çalışmalarının dijitalleşme ile sağlanmasının ise birçok noktadan fayda sağladığını kaydeden Narin, “‘Biletmatikler’ yerine İstanbulkart Mobil’in tercih edilmesiyle hem ülke ekonomimiz kazanıyor hem çevreyi koruyoruz. Yeni kart alınmasıyla; kurum açısından yeni çip ithalatının, çevre açısından da enerji ve plastik israfının önüne geçiliyor. BELBİM A.Ş. olarak QR kod geçişleri için eski cihazlarımızda yapılması gereken yenileme çalışmalarını kendi bünyemizde yürütüyoruz. Marmaray’ın da sistemimize dahil olmasıyla 700’e yakın turnikenin entegrasyonunu eski cihazlarımızdaki geri dönüştürülebilir malzemelerle yenileyerek ülke ekonomisine katkı sağladık” bilgisini verdi.

İstanbulkartlar artık kişiye özel
İstanbulluların haklarını ve kazançlarını korumak, onlara daha iyi hizmet sunabilmek için kişiselleştirme işlemini hayata geçirdiklerini açıklayan Nihat Narin, “Yıl boyunca aktarma, indirim ve iade gibi ulaşım uygulamalarıyla ortalama yüzde 35 kazanç elde eden tüm İstanbulluları anonim kartlarını kişiselleştirmeye davet ediyoruz” çağrısını yaptı. Narin, “Bu işlem sayesinde ulaşımda sunulan imtiyazları sadece İstanbullulara sunacağız ve İstanbulluların haklarını koruyacağız. İstanbullulara sunulan ulaşım imtiyazlarının herkes tarafından kullanılması mevcut durumda İstanbul’umuz için her yıl 154 milyon TL gelir kaybı anlamına geliyor. Bu gelir kaybını kaynağa dönüştürerek İstanbullulara hizmet vermek için kullanmak istiyoruz” diye konuştu. Toplam 22 milyon aktif İstanbulkart’ın, 3 milyonu kişiselleştirilmemiş karttan oluşuyor. Kişiselleştirilmemiş kart sahipleri 1 Ocak’tan itibaren;
Toplu ulaşımda sunulan aktarma ve iade hakkından,
Resmi tatillerde ücretsiz toplu ulaşım hakkından ve
İstanbulkart’a özel sunulan kampanyalardan faydalanamayacak.

Anonim İstanbulkart’ı olan vatandaşlar İstanbulkart Mobil üzerinden veya kisisellestir.istanbul web sitesine girerek kartlarının numarası ile kimlik bilgilerini kolayca eşleştirip kartlarını kişiselleştirebilecek.
Nihat Narin, bugün İstanbulkart’ın sadece bir ulaşım kartı olmadığını, marketlerden müzelere, online alışverişlerden taksilere, kafe-restoranlardan akaryakıt istasyonlarına, perakende sektöründen eğlence sektörüne kadar birçok alanda ödeme aracı olarak kullanılabildiğini açıkladı. Her şeyden önce İstanbulkartları kişiselleştirerek içindeki bakiyeyi güvence altına aldıklarını dile getiren Narin, “Anonim kartların kaybolması durumunda herhangi bir işlem yapılamaz. Kart da bakiye de kaybediliyor. Ancak kişiselleştirilmiş kartlar kaybolduğunda ya da çalındığında kartlar kapattırabilir ve içindeki bakiye iade alınabilir. Kişiselleştirme işlemi yapmak istemeyen veya yapmaya uygun olmayan kullanıcılar ise anonim İstanbulkartları ile ulaşımdan faydalanmaya devam edebilecekler. Aynı zamanda, üçGEÇ ve onGEÇ gibi sınırlı kullanımlı biletler ya da yerli ve yabancı turistlere özel geliştirilen İstanbul City Card ile ulaşımlarına devam edebilirler” bilgisini verdi.

“Yeni İstanbulkartlar ile dünyaya açılıyoruz”
Dünyadaki diğer megakentler arasında işlem hacmiyle ilk 5’te olan İstanbulkart’ta hedeflerinin ülke sınırlarını aştığını söyleyen Narin, bu kapsamda yürüttükleri çalışmaları şöyle aktardı: “Mastercard ile yaptığımız işbirliği, öncelikle İstanbul içi toplu ulaşımda vatandaşlarımıza kolaylık sağlayacak, sonraki aşamalarda yeni fintek nitelikleriyle İstanbulkart’ı çok daha farklı bir noktaya taşıyacağız.”
Çok yakında temassız ödeme özelliği olan tüm banka ve kredi kartları, İstanbul içi toplu ulaşım araçlarında kullanılabilecek.
Mastercard logolu İstanbulkartlar hayatımıza girecek.
Öncelikle, İstanbulkart Mobil üzerinden oluşturulacak Mastercard logolu Dijital İstanbulkart ile online ödemeler ve QR ödemeleri yapılabilecek.
Bir sonraki adımda da Mastercard logolu fiziksel İstanbulkartlar tüm dünyadaki ödeme noktalarında kullanılabilecek.
Narin, detaylarını paylaştığı çalışma için “İstanbulkart’ı dünyaya açacak bir projeye imza attık diyebilirim” dedi.

İstanbulkart Mobil’in gelecek çözümleri
• İstanbulkart Mobil’den Fatura Ödeme
• Dijital Kimlik Doğrulama
• İstanbulkart Cüzdanıyla Online Alışveriş
• İstanbulkart Mobil’den QR Kod ile Alışveriş
• İstanbulkart Mobil’de Para Transferi
• Hemen Al Sonra Öde Hizmetleri.

BELBİM, İstanbulluların hayatını kolaylaştırmaya devam edecek
İstanbulluların ihtiyaçlarıyla örtüşen finans ve teknoloji çözümleri sunmaya ve İstanbulkart Mobil’den kullanıcıların ihtiyaçlarına doğrudan yanıt veren fintech çözümlerine devam edeceklerini belirten Nihat Narin, şunları söyledi: “İstanbulkart Başvuru Merkezlerimizdeki (İBM) tüm işlemleri dijitalleştirmek üzere gerekli altyapıyı oluşturuyoruz. Yeni yılda İBM’lerde hayata geçecek online randevu, tablet imza gibi hizmetlerimiz verimliliğimizi artırırken kullanıcı deneyimini en üst seviyelere çıkaracak. Hızla dijitalleşen dünyada dijitalleşme odağında hayata geçirdiğimiz tüm projelerimiz İstanbul’u da geleceğe hazırlıyor.”
Özellikle gençlerin mobilden sunulan tüm hizmetlere çok hızlı adapte olduğunu kaydeden Narin, İstanbulkart Mobil kullanıcılarının yüzde 50’sinin genç nüfustan oluştuğunu açıkladı.
Narin, “Dijital okuryazarlığı oldukça yüksek genç nüfusumuz dijital dönüşüm çalışmalarımızda lokomotif görevi görüyor. Daha modern daha yaşanabilir bir İstanbul için tüm emeklerimizin nesilden nesile aktarılacak olması bizler için büyük gurur kaynağı. 2022 bizler için dijitalleşmeyi odağa alarak geliştirdiğimiz projelerle İstanbul’u bir adım daha geleceğe taşıdığımız bir yıl oldu. 2023’te de İstanbul’u akıllı şehir haline getirmek üzere çözüm odaklı, hayatı kolaylaştıran hizmetlerimizle hız kesmeden çalışmalarımıza devam edeceğiz” diye konuştu.

Yorumlar (0)