banner565

banner472

banner458

banner457

GittiGidiyor e-ticarette KOBİ’lerin yanında

GittiGidiyor, Ekonomi Bakanlığı ve TOBB’un, KOBİ ölçekli işletmelerin daha fazla e-ticaret ile tanışması için başlattığı ‘E-Ticaret Olarak KOBİ’lerin Yanındayız’ kampanyasına destek veren markalardan biri olarak sektöründe farkındalık yarattı.

HABER 01.06.2020, 00:10 23.03.2021, 17:26
11661
GittiGidiyor e-ticarette KOBİ’lerin yanında

GittiGidiyor Genel Müdürü, eBay MENA Bölge  Direktörü ve TOBB E-Ticaret Meclisi Başkanı Öget Kantarcı, “GittiGidiyor olarak, bir eBay şirketi olmamız bize global tecrübe katarken, Türkiye’nin en köklü pazaryeri olmamız da önemli bir deneyimi beraberinde getiriyor. Bu sayede, Türkiye’de e-ticaret sektörünün büyümesine katkı sunuyor ve KOBİ’lerimizin değişen dünyaya ayak uydurarak işlerini büyütmelerini desteklerken ülke ekonomisine de katkı sağlamayı hedefliyoruz” dedi.
TOBB tarafından tahsis edilen Güven Damgası’na sahip ilk platformlardan biri olduklarını hatırlatan Kantarcı, kampanya kapsamında yürüttükleri çalışmalara ilişkin ise şu bilgileri verdi: “Tüketicilerin ihtiyaçlarını karşılamalarını ve KOBİ’lerin işlerini devam ettirmelerini sağladık. Bu gelişimi sağlamak hem e-ticaret sektörü hem de KOBİ’lerin geleceği açısından çok önemli. Bu doğrultuda ‘E-Ticaret Olarak KOBİ’lerin Yanındayız’ kampanyası ile KOBİ’lerimizin yanında olmaktan dolayı büyük bir gurur duyuyoruz. Koronavirüs salgını süresince toplamda 10 binden fazla KOBİ’ye platformumuz üzerinden e-ticarete başlama fırsatı sağladık. Nisan ayı itibarıyla geçen yılın aynı dönemine göre e-ticaret ekosistemine dahil ettiğimiz KOBİ sayısını yüzde 40 artırdık. Bundan sonra da KOBİ’lerimizin e-ticaret faaliyetlerine katılımı ve bu alanda işlerini sürdürmeleri için çalışmaya devam edeceğiz.”

GittiGidiyor eBay çatısı altında KOBİ’lere global ağ sağlıyor
28 milyon kayıtlı kullanıcıya hizmet veren GittiGidiyor’da, KOBİ’ler ücretsiz mağaza açma ve ürünlerini yine ücretsiz bir şekilde listeleme imkânına sahip. KOBİ’ler, bu sayede ürünlerini Türkiye’nin tüm illerine ulaştırabiliyor, çok daha fazla müşteriye erişiyor ve 7/24 satış yapabiliyor. Kantarcı, GittiGidiyor olarak KOBİ’lere eBay çatısı altında global bir ağ sağladıklarını vurgulayarak, şunları aktardı: “Bu sayede yurt içinde ve yurt dışında yeni müşteriler kazanabiliyor ve gelirlerini artırabiliyorlar. Platformumuzda bunu yapan birçok satıcımız bulunuyor. E-ticaret sahip olduğu potansiyeliyle ülke ekonomisi açısından ciddi gelişmeler vadederken, aynı zamanda e-ihracat da markalarımızı ve KOBİ’lerimizi geleceğe taşıyacak önemli bir ihtiyaç olarak dikkat çekiyor. Çünkü e-ihracat, ekonomimizi canlandıracak son derece önemli bir atılım alanı. Türkiye, ürünlerini e-ihracatla hızlı, kolay ve güvenli bir biçimde tüm dünyaya sunabilir.
Bu çalışmalarla ve motivasyonla Türkiye’nin  öncü e-ticaret sitesi GittiGidiyor’da, 2018’de e-ihracatın ülkemizdeki öncülüğünü üstlendik ve yerli ürünleri ekstra listeleme ücreti talep etmeden eBay üzerinden 190 ülkede 183 milyon kullanıcıyla buluşturduk. Derimod’la başlattığımız e-ihracat atılımını Türkiye’nin önde gelen markalarıyla ve KOBİ’lerimizle sürdürüyoruz.”

Yerli ürünleri dünyaya ulaştırıyor
E-ihracat, elbette farklı gereksinimleri beraberinde getiriyor. Örneğin; ürün listelerken hedeflenen ülkenin lokal dili, para birimi, müşteri hizmetleri, dijital pazarlama faaliyetleri ve ödeme sistemlerinde uzmanlık ve yatırım gerektirebiliyor.
GittiGidiyor’da satıcılarımıza tüm bu ihtiyaçlara yönelik çözümler sunuyoruz. Örneğin; GittiGidiyor’da listelenen bir ürün eBay üzerinden uluslararası satışa açılmışsa, otomatik olarak satışa sunulduğu ülkenin dilinde listeleniyor. Müşteri hizmetleri desteği de yine yerel dilde veriliyor.  Böylece dil bariyeri satıcılarımız için herhangi bir sorun teşkil etmiyor.
Öget Kantarcı, “GittiGidiyor olarak 2018’de başladığımız e-ihracat yolculuğunda an itibarıyla 800 satıcımız 50 binden fazla ürünü GittiGidiyor üzerinden listeleyerek yurt dışına satıyor. Özellikle Almanya, ABD ve İngiltere’nin Türk ürünlerine ilgisi oldukça yüksek. Şu an en fazla talep ev tekstili, mutfak ürünleri ve ayakkabı kategorilerindeki ürünlere geliyor. 2020’de bizim en önemli odak noktalarımızdan biri de yerli ürünlerimizi dünyayla buluşturmak olacak. Yılsonuna kadar da en az 2000 satıcımızı e-ihracata başlatmayı planlıyoruz. Markalarımız ve KOBİ’lerimizle el ele yatırıma devam edip zamanla çok daha önemli sonuçlar alacağımızı biliyoruz” diye konuştu.

Yorumlar (0)