banner565

banner472

banner458

banner457

Insha Ventures dijital uygulamaları ile fark yaratıyor

FinTech girişim kurucusu Insha Ventures, Alneo, Semosis, NakitBasit, PosBasit ve Kozmos uygulamaları ile KOBİ’ler başta olmak üzere her ölçekteki firmaya işlemlerinde önemli avantajlar sunuyor.

HABER 01.06.2022, 00:01 24.06.2022, 10:46
23517
Insha Ventures dijital uygulamaları ile fark yaratıyor

Albaraka Türk Katılım Bankası tarafından hayata geçirilen ve 2020 yılında Fintech girişim kurucusu olarak faaliyetlerine başlayan Insha Venterus uygulaması ve cep POS çözümü Alneo, senet oluşturma, yönetme, devretme ve tahsilat süreçlerini dijitalleştiren bir senet yönetim platformu olan Semosis, Türkiye genelinde 72 ilde 1.200’den fazla noktadan nakit çekimi sağlayan NakitBasit, e-ticaret işletmeleri, bireysel kullanıcılar ve pazar yerleri için sanal POS ve yenilikçi ödeme çözümleri sunan PosBasit ve online tahsilat platformu Kozmos ile KOBİ’ler başta olmak üzere her ölçekteki firma, tahsilat işlemlerinde önemli avantajlar elde ediyor.

Alneo, şirketlerin cirolarını artırmalarına katkıda bulunuyor
Yeni nesil dijital ödeme uygulaması ve cep POS çözümü Alneo ile KOBİ’lere, şirketlere zaman ve mekândan bağımsız güvenli tahsilat yapabilme imkânı sunduklarını söyleyen Alneo Direktörü Zehra Aksoy, “İster uzaktan ister yakından 4 farklı ödeme yöntemiyle güvenli ve pratik 7/24 online tahsilat imkânı sağlıyoruz. Böylece KOBİ’lerin ve şirketlerin cirolarını artırmalarına katkıda bulunuyoruz” dedi.
Zehra Aksoy, şirketlerin birden fazla banka anlaşmasına ve fiziki POS almaya gerek duymadan tek uygulamada tüm banka kartlarına rekabetçi oranlarla tek/taksitli çekim alternatifine ulaşabildiklerini de belirtti: “Ödemeler ertesi iş günü üye işyeri hesaplarına aktarılıyor. Alneo’da, fiziki POS’larda katlanılan operasyonel maliyetler ve sabit ücretler alınmazken KOBİ’ler çoklu POS karmaşasından kurtuluyor. Böylece, klasik POS rulolarının yol açtığı kâğıt israfını da çevreci dijital yaklaşım misyonuyla önlüyoruz. Son olarak hızlı teknik destek süreçleri sağlıyor ve anında müşteri desteğiyle de müşteri memnuniyetini artırıyoruz.”
Alneo’nun yaygınlaşma stratejisi ve pazardaki konumuna değinen Aksoy, 2022’nin ilk çeyreğinde toplam tahsilat hacimlerini yüzde 168 artırdıklarını, 2022 sonunda ise 30 bin yeni müşteriyle 3 milyar TL’nin üzerinde tahsilat hacmine ulaşmayı hedeflediklerini açıkladı.

Semosis ile Türkiye bir ilk
Senet oluşturma, yönetme, devretme ve tahsilat süreçlerini dijitalleştiren bir senet yönetim platformu olan Semosis’in Türkiye’de bir ilk olduğunu kaydeden Semosis Satış ve Kıdemli Yöneticisi Vahdettin Çılgın, “Semosis, tahsil işlemi için bankalara bırakılan senetler konusunda borçlu, alacaklı ve bankalara dijital çözümler sunan bir platformdur. Yani, senetli vadeli ürün/hizmet satışı yapan kullanıcılarımızın güvenli bir şekilde vadeli ürün/hizmet satışları gerçekleştirmelerine destek olmaktayız. Senet borçlusu kullanıcılarımızın ise platforma üye olmalarına bile gerek olmaksızın istenilen zamanda, hızlı ve güvenli bir şekilde, bankaya gitmeden, nakit taşımaya gerek olmadan, banka/kredi kartı veya EFT/havale yöntemiyle senet ödemelerini gerçekleştirmelerini sağlamaktayız” açıklamasını yaptı.
Çılgın, Semosis’in, tahsil için bankalara bırakılan senetlerin uzun ve maliyetli olan operasyonel süreçlerini kısaltarak bankalar için maliyet optimizasyonu ve gelir desteği sunabildiğini aktardı.
Çılgın, e-imzanın yürürlüğe girmesiyle senetleri dijital olarak oluşturma, bununla birlikte ödeme, yönetme ve devretme işlemlerinin mümkün hale geldiğini söyledi: “Bu sayede Semosis dışında daha önce herhangi bir şekilde (elle veya bilgisayar ortamında) oluşturulmuş senetlerin sisteme kaydedilmesini, senetlerin bankalara alacaklıları tarafından teslim edilmesi durumunda borçlulara Semosis üzerinden ödeme kolaylığı sağlıyoruz. Kısaca Semosis ile kullanıcılarımız, uygulama içinden ücretsiz olarak birkaç saniyede hesap açıp, dijital akit oluşturabildikleri gibi borçlu-alacaklı ilişkisini dijital ortamda da kolaylıkla takip edebiliyor. Böylece senet ödemeleri dijital ortamda hızlı ve güvenli bir şekilde yapılıyor.”
İnşaat, yapı malzemeleri, tekstil, eğitim, boya, tarım ve inşaat kooperatifleri alanında faaliyet gösterenlerin yoğun olarak kullandığı Semosis’in kurulduğu günden bugüne 6 bine yakın kullanıcıya ulaştığını ve 3 bine yakın senedin ödemesinin gerçekleştiğini vurgulayan Çılgın, “Platformumuzu diğer bankalara açmanın yanında Albaraka API’de yeni banka API’lerini hayata geçirmeyi ve dijital bankacılık lisansının gelmesini takiben bu alandaki çalışmalarımızı da hızlandırmayı amaçlıyoruz. Ayrıca yeni bankaların da sisteme entegrasyonuyla aylık 10 milyon TL’lik senet ödenen bir platform olmasını hedefliyoruz” dedi.

NakitBasit uygulama alanını genişletecek
NakitBasit Satış ve Büyüme Direktörü Alp Aytok, zincir marketlerin ödeme noktası olduğu NakitBasit uygulamasının şu anda Türkiye genelinde 72 ilde 1.200’den fazla noktadan nakit çekimini mümkün hale getirdiğini söyledi. Aytok, yıl sonuna kadar hedeflerinin ATM gibi hizmet verecek 10.000 noktayı aşmak olduğunu açıkladı: “İlerleyen dönemdeyse hizmet kapsamımıza nakit çekiminin yanı sıra para yatırma, fatura ödeme, yurt içi & yurt dışı para transferi gibi pek çok bankacılık hizmetini de dahil etmeyi hedefliyoruz.”
Aytok, NakitBasit ile Türkiye’de bir ilki gerçekleştirdiklerinin altını çizdi: “Uygulama sayesinde bankalar tek bir entegrasyonla ATM gibi işlev gören nokta sayılarını artırabiliyor ve müşterilerinin nakit ihtiyacını anında karşılayabiliyor. Böylece bankalara ATM yatırım ve operasyonel maliyetlerinden tasarruf sağlıyoruz; iş ortaklarımıza ise yeni müşteri kazanımının yanında nakit yönetim kolaylığı ve komisyon geliri paylaşımıyla kazançlı bir model sunuyoruz.”
Günden güne yaygınlaşan dijital cüzdanlarda şu an sadece harcama ve para transferi yapabilme özelliği bulunduğuna değinen Aytok, yakın zamanda e-para ve e-cüzdan uygulamalarının NakitBasit’e entegrasyonu ile kullanıcıların bakiyelerindeki paraları kolaylıkla nakde çevirebileceklerini, ayrıca dijital bankaların faaliyete geçmesiyle onların fiziksel ATM ihtiyaçlarını da karşılamayı umduklarını aktardı.

Yenilikçi ödeme sistemi: PosBasit
PosBasit ile e-ticaret işletmeleri, bireysel kullanıcılar ve pazar yerleri için sanal POS ve yenilikçi ödeme çözümleri sunduklarını kaydeden PosBasit Satış ve Büyüme Yöneticisi Yavuz Selim Akçınar, “PosBasit, özel kurye hizmeti, banka hesap entegrasyonu, ortak çalışma alanı, sosyal medya yönetimi, depolama alanı, lojistik operasyonları, şirket kurulumu, online & offline etkinlik ajansı ve maliyet yazılımı gibi hizmetlerle bir e-ticaret ekosistemi kurulmasını sağlıyor. Kullanıcımız olan üye işyerleri ödemelerini ertesi gün alabiliyor. Tüm kredi kartlarına sunduğumuz düşük komisyon oranları ve taksit seçeneğiyle şirketlerin müşterilerine güvenli bir online alışveriş deneyimi sunuyoruz. PosBasit’te POS kurulum bedeli, kota, aylık ücret ve işlem başı sabit ücret bulunmuyor” açıklamasını yaptı.
Akçınar, 2021’in son çeyreğinde hayata geçirdikleri PosBasit ile beklentinin çok üzerinde bir taleple karşılaştıklarını, aylık 20 milyon tahsilat hacmine ulaştıklarını ve 2022’de 1 milyar TL’lik yıllık hacme ulaşmayı hedeflediklerini söyledi.
Akçınar, KOBİ’ler başta olmak üzere firmaların PosBasit’i tercih etme nedenlerini şöyle anlattı: “Halihazırda e-ticaret yapan ve e-ticaret dünyasına giriş yapmayı planlayan tüm işletmeler için e-ticaret paketi sunan sanal POS çözümü PosBasit, işletmeleri POS kurulum bedeli kota, aylık ücret, işlem başı sabit ücret gibi maliyetlerden kurtarıyor. Hızlı ve basit entegrasyon, tek POS ile tüm bankalarla işlem yapabilme, taksit seçeneği, ödemelerin ertesi gün alınabilmesi, 3D Secure, GO, PCI-DSS uyumluluğuyla güvenli ödeme imkânı ve 7/24 destek sunuyor. PosBasit olarak müşterilerimizin 360 derece ihtiyaçlarını dinliyor ve çözüm üretiyoruz. Üye işyerlerimize özel avantajlar ve indirimler sağlıyoruz.”

Kozmos ile online tahsilat
Online tahsilat platformu Kozmos ile profesyonel konut sakinleri ve ticari mülk yönetim şirketleri için finans, muhasebe, mülk yönetimi, topluluk yönetimi ve ödeme hizmetleri sağlayan web tabanlı bir tahsilat platformu sunduklarını belirten Kozmos Satış ve Büyüme Direktörü Alp Aytok ürün hakkında şu bilgileri verdi: “Kullanıcılar kiralık mülklerine dair kira ödeme, güncel durum, sözleşme takibi yapabilmenin yanında borç tahsilatı gibi birbirinden farklı pek çok işlemi de tek bir platformdan yönetebiliyor. Kozmos’un hayata geçirilmesinden bugüne 20 bine yakın üyeden aidat ve kira tahsilatı yapılırken 2022’de ise 200 bin üyeye ulaşmayı hedefliyoruz. Farklı sektörlerden işbirliklerini genişletmeye çalışıyoruz, diğer bankacılık hizmetlerini de bu platform üzerinden müşterilere ulaştırmayı hedefliyoruz.”

Yorumlar (0)