banner472

banner488

banner480

banner458

banner457

banner493

Insha Ventures, global ‘Venture Builder’ olarak büyümeyi hedefliyor

Türkiye’nin ilk FinTech girişimi olan Insha Ventures, FinTech girişim kurucusu olarak bünyesindeki 9 FinTech ile ekosistemde önemli bir boşluğu dolduruyor. Insha Ventures, global FinTech çözümleri üretmeyi ve global bir ‘Venture Builder’ olarak büyümeyi hedefliyor.

HABER 01.03.2022, 00:01 28.03.2022, 10:24
22745
Insha Ventures, global ‘Venture Builder’ olarak büyümeyi hedefliyor

Albaraka Türk tarafından hayata geçirilen Insha Ventures, Türkiye‘nin ilk FinTech girişim kurucusu. ‘Uçtan uca FinTech inşa eder, büyütür ve yatırım yapar’ anlayışıyla çalışmalarını sürdüren Insha Ventures, global FinTech çözümleri üretmeyi ve global bir ‘Venture Builder’ olarak büyümeyi hedefliyor.
Insha Ventures Genel Müdür Vekili Hasan Sami Bayansar, “Insha Ventures olarak bizler ilk yılımızda pek çok yeni markayı hayata geçirdik. Bugün geldiğimiz noktada bir FinTech girişim kurucusu olarak bünyemizdeki 9 FinTech ile FinTech endüstrileri için önemli bir boşluğu dolduruyoruz” dedi.
2021 yılında pilot uygulamasını tamamladıkları ve faaliyete başladıkları ürünlerin performansını Bayansar şöyle açıkladı: “Cep POS uygulamamız Alneo ile toplam tahsilat hacmimizi yüzde 170 oranında artırdık. 2021 yılının son çeyreğinde hayata geçirdiğimiz PosBasit ile beklentinin çok üzerinde bir taleple karşılaştık ve Aralık ayında 20 milyon hacme ulaştık. Semosis ile Albaraka Türk’ün senet hacmini yüzde 30 artırdık. Kozmos ile 20 bine yakın dairenin kira tahsilatını yapabiliyoruz. Dijital bankacılık uygulamamız getinsha ile Almanya’nın dışında hizmet sunmak için Belçika, Hollanda ve Avusturya’da da pilot uygulamalarımızı tamamladık.”

Insha Ventures çözümleriyle hayatı kolaylaştırıyor
• Insha Ventures çatısı altında bugün 9 FinTech ürünü bulunuyor.
• Almanya’da faaliyetlerini sürdüren getinsha ile sürdürülebilir ve inovatif dijital hesap hizmeti sunuluyor.
• Yeni nesil dijital ödeme uygulaması cep POS çözümü Alneo, şirketlere zamandan ve mekândan bağımsız tahsilat alma olanağı sağlıyor.
• Türkiye’de bir ilki gerçekleştiren Semosis; senet oluşturma, yönetme, devretme ve tahsilat süreçlerini dijitalleştiren bir senet yönetim platformu olarak kullanılıyor.
• Yeni nesil uzaktan müşteri edinme platformu KimlikBasit ile uzaktan müşteri edinim süreçleri tamamen dijitale taşınıyor.
• Bu yılın başında faaliyete başlanan ve halihazırda 1.200 noktaya ulaşan NakitBasit ile zincir market ve ödeme noktaları ATM’ye dönüşüyor.
• Sanal POS ürünü PosBasit ile e-ticaret işletmeleri, bireysel kullanıcılar ve pazar yerleri için sanal POS ve yenilikçi ödeme çözümleri sunuluyor.
• Türkiye’nin ilk online tahsilat platformu Kozmos ile profesyonel konut sakinleri ve ticari mülk yönetim şirketleri için finans, muhasebe, mülk yönetimi, topluluk yönetimi ve ödeme hizmetleri sağlayan web tabanlı bir tahsilat platformu olarak hizmet veriliyor.
• Ayrıca FinTech’lerin ihtiyaç duyduğu pek çok finansal teknoloji API’si ve lisans altyapısını tek bir platformda sunan girişim geliştirme ekosistemi FLYP gibi önemli finansal teknoloji markaları bulunuyor.

2022’nin ikinci yarısında Avrupa’da yaygınlaşacak
Insha Ventures, Türkiye’nin yanı sıra global FinTech yönetim kabiliyetiyle 4 farklı Avrupa ülkesinde de FinTech operasyonları yönetiyor. Dijital hesap uygulaması getinsha’da Almanya’nın dışında hizmet sunmak için Belçika, Hollanda ve Avusturya’da da pilot uygulamalarını tamamladıklarını söyleyen Bayansar, 2022 yılının ikinci yarısından itibaren Avrupa Birliği’ndeki diğer ülkelere de açılacaklarını, ilk aşamada Fransa, İngiltere, İtalya ve Akdeniz ülkelerini hedeflediklerini açıkladı.
Insha Ventures çatısı altında geliştirilen ürün ve hizmetlerin 2022  hedeflerini Bayansar, şöyle açıkladı: “Alneo’da kanalları çeşitlendirirken 2022 yılında 30 bin yeni müşteriye ulaşmayı hedefliyoruz. Yıllık ciro hedefimiz ise 3 milyar TL. PosBasit’in ilk faaliyet yılı olan 2022’de 1   milyar   TL’lik   yıllık   ciroya   ulaşmayı   hedefliyoruz. Semosis platformumuzu diğer bankalara açmanın yanında Albaraka API’de ise yeni banka API’lerini hayata geçirmeyi ve dijital bankacılık lisansının gelmesini takiben bu alandaki çalışmalarımızı da hızlandırmayı amaçlıyoruz. Ayrıca yeni bankaların da entegrasyonuyla Semosis’in aylık 10 milyon TL’lik senet ödenen bir platform olmasını istiyoruz. Tahsilat ve yönetimsel ihtiyaçları dijitalleştiren Kozmos ’ta bu yıl 200 bin daireye ulaşmayı hedefliyoruz. KimlikBasit ile de sahada yaygınlaşacağız. 50 kurumsal iş ortağını daha bünyemize eklemeyi amaçlıyoruz. Yeni finansal dünyaya hazır olmak ve kendi FinTech ekosistemimizi kurmak için FLYP’i hayata geçirdik. Böylece girişimlere bir yandan servis modeli bankacılığı hizmetleri verirken bir yandan da ihtiyaç duydukları teknoloji, altyapı, lisans ve yatırım süreçlerine de destek olacağız ve ihtiyaç duyacakları tüm danışmanlık hizmetlerini vereceğiz. Hedefimiz, Avrupa’da edindiğimiz deneyimlerle birlikte ülkemizi global bir FinTech merkezine dönüştürmek.”

NakitBasit’te hedef; yıl sonunda 10 bin noktayı aşmak
NakitBasit Türkiye’de bir ilki gerçekleştiriyor. Nakit paraya ihtiyaç duyduğunuz durumlarda ATM aramaya gerek kalmadan, zincir marketlerden, perakende satış noktalarından, fatura ödeme veya para transfer merkezlerinden cep telefonunuz aracılığıyla hesabınızda bulunan parayı çekebilmenize imkân sağlayan bir mobil uygulama. Bayansar, “Uygulama sayesinde bankalar tek bir entegrasyonla ATM sayılarını artırabilirken, müşterilerinin nakit ihtiyacını anında karşılayabiliyor ve ATM yatırım ve operasyonel maliyetlerinden de tasarruf sağlıyor. İş ortaklarımıza ise yeni müşteri kazanımının yanında nakit yönetim kolaylığı ve komisyon geliri paylaşımıyla kazançlı bir model sunuyoruz” dedi.
Öte yandan kullanımı günden güne yaygınlaşan dijital cüzdanlarda şu an sadece harcama ve para transferi yapabilme özelliği bulunuyor. Yakın zamanda e-para ve e-cüzdan uygulamalarının NakitBasit’e entegrasyonu ile kullanıcılar bakiyelerindeki paraları kolaylıkla nakde çevirebilecek.
Ayrıca son açıklanan Dijital Bankaların Faaliyet Esasları ile Servis Modeli Bankacılığı Yönetmeliği’ndeki mevzuata uygun olarak ülkemizde yeni faaliyete geçecek dijital bankaların da fiziksel ATM ihtiyaçlarını karşılaması umuluyor. NakitBasit uygulaması ile şu anda Türkiye genelinde 72 ilde ve yaklaşık 1.200 noktadan nakit çekimi mümkün. Bayansar, ayrıca şu bilgileri verdi: “Yıl sonuna kadar hedefimiz ATM gibi hizmet verecek 10.000 noktayı aşmak. Ayrıca ilerleyen dönemde hizmet kapsamımıza nakit çekiminin yanı sıra para yatırma, fatura ödeme, yurt içi & yurt dışı para transferi gibi pek çok bankacılık hizmetini de dahil edeceğiz.”

Sektörde rekaberlik kavramı gelişiyor
Insha Ventures Genel Müdür Vekili Hasan Sami Bayansar, FinTech alanında ülkemizin mevcut durumunu ve gelişimini şöyle değerlendirdi: “Özellikle Merkez Bankası ve BDDK’nın yayımladığı önemli mevzuat değişiklikleri otoritelerin bu sektöre yönelik yaklaşımındaki ciddiyeti gösteriyor. Bu, FinTech’ler için daha çok bilinirlik anlamı taşıdığı gibi daha fazla sorumluluk demek. Sektördeki paydaşlar arasında (rekabet-beraberlik) rekaberlik kavramını daha sık duymaya devam edeceğiz. Diğer taraftan finans sektörü yeni teknolojilerle değiştikçe ve geliştikçe trendlerin ötesine geçmek daha önemli hale geliyor. Bu süreçte FinTech şirketleri çok kilit bir noktada konumlanıyor.”

Yorumlar (0)