banner565

banner472

banner458

banner457

Sarp Intermodal, ekipman ve hat sayısını artırmayı hedefliyor

Intermodal hatlarıyla bütün Avrupa ve BDT ülkelerine erişebilen Sarp Intermodal, 4 bin 500 civarındaki ekipman sayılarını 2025 sonunda 6 bine çıkarmayı hedefliyor. İtalya, Bulgaristan ve Almanya’daki iştiraklerinin yanı sıra Orta Doğu’da özellikle Körfez Bölgesi’nde de atılım yapmayı planladıklarını söyleyen Sarp Intermodal Genel Müdürü Yiğit Altıparmak, mevcut intermodal hatlarına yenilerini de eklemeye çalıştıklarını belirtiyor.

HABER 01.08.2023, 00:01 24.08.2023, 09:25
14885
Sarp Intermodal, ekipman ve hat sayısını artırmayı hedefliyor

Lojistik sektöründe, intermodal, kara, deniz ve hava yolu taşımacılığı, likit ve drybulk taşımacılık ile depolama alanında hizmet veren Sarp Intermodal, intermodal hatlarıyla bütün Avrupa ve BDT ülkelerine erişebiliyor. Türkiye’nin intermodal odaklı kurulan ilk lojistik şirketi olduklarını söyleyen Sarp Intermodal Genel Müdürü Yiğit Altıparmak, “İntermodal taşımacılık diğer modlara göre daha uygun maliyetler ve sabit transit sürelerle yapıldığı için ihracatçı KOBİ’lerimizi uluslararası rekabette bir adım öne geçiriyoruz. Bu doğrultuda bize yönelik talep de istikrarlı şekilde artıyor. Müşteri sayımız, ciromuz ve taşıma hacmimizde yüksek artışlar yakalıyoruz. Bu artışları, sürdürülebilirlik vizyonumuz kapsamında uzun vadede de devam ettirmek için planlı yatırımlar yapıyoruz” açıklamasını yapıyor.
Yaklaşık 4 bin 500 olan ekipman sayılarını 2025 sonunda 6 bine çıkarmayı hedeflediklerini belirten Altıparmak, “İtalya, Bulgaristan ve Almanya’daki iştirakimizin yanı sıra Orta Doğu’da özellikle Körfez bölgesinde gücümüzü pekiştirecek atılımlar planlıyoruz. İntermodal hatlarımızı artırmak da hedeflerimiz arasında” diye konuşuyor.

İklim dostu, esnek ve sorunsuz çözüm
Taşımalarının yüzde 90’dan fazlasını intermodal yaptıkları için uygun maliyetli, güvenli ve zamanında teslimat avantajıyla müşterilerine rekabet üstünlüğü sağladıklarını kaydeden Altıparmak, Yetkilendirilmiş Yükümlü Statüsü ile gümrük süreçlerini hızlandırdıklarının, geniş özmal araç ve ekipman filoları, Avrupa ve BDT başta olmak üzere güçlü küresel altyapıları ile iklim dostu, esnek ve sorunsuz lojistik çözümler sunduklarının altını çiziyor.

Türkiye’de ilk: Yüzde 100 elektrikli çekici yatırımı
Bu yıl Türkiye’de bir ilke imza atarak yüze 100 elektrikli çekici yatırımını gerçekleştirdiklerini kaydeden ve sürdürülebilirlik çalışmaları hakkında bilgi veren Altıparmak, “Genel merkez binalarımızın çatılarına güneş panelleri kuruyoruz. Araçlarımızı bu elektrikle şarj edeceğiz. Minimum karbon salımı, maksimum verimlilik hedefliyoruz. Geçen yıl taşımalarımızı kara yolu yerine intermodal ile yaptığımız için 2.3 milyon ağacın absorbe edebileceği 75 bin 313 ton karbon salımının önüne geçtik, 177.2 m kwh’den fazla enerji ve 28.4 milyon litreye yakın dizel tasarrufu sağladık” açıklamasını yapıyor.
Dijital dönüşüm konusunda da önemli altyapı çalışmaları bulunduğunu ifade eden Altıparmak, “Sistem altyapımızı ‘Anlık Teslimat Bilgisi ve Teslimat Evrakı Takibi, Müşteri ve Gümrük Sistemi ile EDI Bağlantısı, ERP Sistemi Aracılığıyla Tedarikçi Yönetimi, Performans Yönetimi ve Raporlama, Operasyon Yönetimi (In-house TMS), Finans ve Muhasebe Yönetimi’ ile güçlendirdik. Dijital altyapımızı sürekli güncel tutarak verimliliği artırıyoruz” diyor.
Lojistik sektörü olarak 2023’ün ilk yarısını da değerlendiren Altıparmak sözlerine şöyle devam ediyor: “Bildiğiniz gibi 6 aylık dönemde ihracatımızda hafif düşüş, ithalatımızda ise bir miktar artış görüldü. Dış ticaretteki durgun seyir lojistik sektörüne de yansıdı. Yılın ilk yarısında tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde de hemen hemen bütün taşımacılık modlarında hacimler az da olsa geriledi. Navlunlar, küresel çapta olduğu gibi bizde de çok teşvik edici değildi. Bu da sektörde kârlılıkları olumsuz etkiledi. Dışarıda küresel ekonomi ve ticaretin, içeride ise para politikası ve enflasyonla mücadele önlemlerinin seyrine bağlı olarak yılın ikinci yarısında biraz daha pozitif bir seyir bekliyoruz. Tabii bu, yeni jeostratejik gerilimlerin yaşanmamasına da bağlı. Yıl sonu gerçekleşmelerinin, ilk yarıya göre biraz daha olumluya dönmesini bekliyoruz.”

Yorumlar (0)
banner557