banner565

banner472

banner458

banner457

Tedarikçilere erişim ve ihale yönetimi için dijital çözümler revaçta

Pandeminin satın alma süreçlerine etkisini ve Promena’nın geldiği noktayı Promena Hizmetleri Direktörü Orçun Güven’e sorduk.

HABER 01.10.2020, 00:01 31.10.2020, 10:47
25717
Tedarikçilere erişim ve ihale yönetimi için dijital çözümler revaçta

Pandemi, iş süreçlerinin dijital ortama taşınmasını vazgeçilmez kılacak bir dönüşüm sürecini başlattı. Birçok şirket bu dönemde işlerini devam ettirebilmek için farklı tedarikçilere ulaşma ve ihale yönetimi konusunda dijital platformlara başvurdu. Türkiye’nin ilk ve en büyük satın alma şirketi Zer’in dijital satın alma platformu Promena’ya gelen yeni müşteri taleplerindeki yüzde 40’a varan artış da bunun kanıtı. Pandeminin satın alma süreçlerine etkisini ve Promena’nın geldiği noktayı Promena Hizmetleri Direktörü Orçun Güven’e sorduk.

Pandeminin satın alma süreçlerine etkilerini nasıl değerlendiriyorsunuz?
Pandemi öncesi çoğu şirket satın alma süreçlerini yüz yüze görüşme, pazarlık yapma ve belge toplama gibi geleneksel yöntemlerle sürdürüyordu. Pandeminin etkisiyle hem yerel hem küresel pazardan birçok firmanın dijital platform arayışına girdiğini gözlemledik. Promena’yı kullanarak satın alma süreçlerinde fark yaratmak isteyen yeni müşteri talebinde geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 40’a yakın artış söz konusu. Bunun yanı sıra Promena müşterileri, teklif toplama ve ihale modüllerini geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre yüzde 30 daha fazla kullandı. 2020 yılının ilk yarısında farklı sektörlerde faaliyet gösteren 100’den fazla kurumsal müşterimiz 10 milyar TL’ye yaklaşan işlem hacmini Promena üzerinden gerçekleştirdi. Bu oranlar satın almada dijital dönüşümün gerekliliğinin, sunduğu kolaylık ve avantajların artık şirketler tarafından fark edildiğini ortaya koyuyor.

Şirketler neden dijital satın alma platformlarını tercih etmeli? Promena’nın sunduğu avantajlar nedir?
Promena, satın almada uçtan uca çözüm sunan bir platform. Yani sadece ihale yönetimi yapmıyor; online pazaryeri, tedarikçi ilişkileri yönetimi, talep, katalog ve sipariş yönetimi sağlayan e-satın alma ve harcama analizi modülü ile farklı ihtiyaçlara yanıt veren bir yapı. Promena’nın tercih edilmesinin en önemli nedenlerinden biri de işin denetim boyutu. Sistem üzerinde herhangi bir butona bastığınızda dahi bu adım kaydediliyor. Geriye dönük aramalarda şu ihaleyi kiminle, hangi fiyata yapmıştık bilgisine de kolayca ulaşılıyor.
Promena talebe göre özelleştirilebilen esnek bir yapıya sahip olduğu için kısa sürede müşterinin iş akışına uyumlu hale geliyor. Bu uyarlama fazı ve sistemi devreye alma, müşteriler için oldukça önemli ve kritik bir adım. Burada yaşanacak olası gecikmeler ve uygulamanın uzun sürelerde devreye alınması, müşterinin çok uzun bir süre projeyi tamamlayamaması anlamına geliyor. Promena olarak e-ihale modellemesi ile bir müşterinin satın alma sürecini dijital ortama taşımamız bazen 3-4 saat içerisinde gerçekleşebiliyor. Herhangi bir yabancı dil desteğini Promena’ya iki hafta gibi kısa bir sürede entegre edebiliyoruz. Bu da birden fazla coğrafyada faaliyet gösteren şirketlerin işini kolaylaştırıyor.
Müşterilerimiz sistemin sunduğu self-servis ihale yönetiminin yanında eğer dilerlerse Promena ekibinin kendilerine özel oluşturduğu çözümler ve danışmanlık hizmetleriyle e-ihale modelleme ve kurgulamada en üst düzeyde verim sağlayabiliyorlar. Promena’da müşterilerimizin yılda oluşturduğu süreç sayısı yaklaşık 40 bini buluyor. Bu sayının yüzde 10’u profesyonel hizmetlerden yararlanılarak gerçekleştiriliyor.

Yorumlar (0)