banner565

banner472

banner458

banner457

TİM İhracat 2019 Raporu’nu açıkladı 5G ihracatçının yol haritası olacak

Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM), ihracatçılar için ilk kez yeni vizyon ve yol haritası niteliğinde “İhracat 2019 Raporu”nu açıkladı. TİM raporla ihracatçıya geniş kapsamlı ve katmadeğer yaratmaya yönelik bir eylem planı ve ihracatçının yol haritası niteliğindeki ‘5G Yol Haritası’nı sundu.

HABER 01.02.2019, 08:55 01.03.2019, 10:23
9585
TİM İhracat 2019 Raporu’nu açıkladı 5G ihracatçının yol haritası olacak

Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) ihracatçılar için vizyon ve yol haritası niteliğinde “İhracat 2019 Raporu”nu hazırladı. Raporu TİM Yönetim Kurulu Başkanı İsmail Gülle ile TİM Genel Sekreteri Prof.Dr. Kerem Alkin açıkladı. 2019’u “İhracatta Sürdürülebilirlik ve Yenilikçilik” yılı ilan eden TİM’in raporu 5 bölümden oluşuyor. 2019’da öncelikli hedeflerinin Yeni Ekonomi Programı’ndaki öngörülen 182 milyar dolarlık ihracat rakamına ulaşmak olduğunu söyleyen TİM Yönetim Kurulu Başkanı İsmail Gülle, “2019 yılında ihracatta yeni proje ve stratejiler üzerine yoğunlaşacağız. TİM Kadın Konseyi’nin yürüteceği İhracatta Sıfır Atık Projesi, 5G Yeni Vizyon, İhracatta İlk Adım Seferberliği, transit ticaret ve mikro ihracatın kayıt altına alınması, rekabetçi hizmet ihracatı, ihracat yapan firma sayısındaki artışın sürdürülmesi ile teknoloji, inovasyon, Ar-Ge, markalaşma stratejimizin güçlendirilerek ‘İhracatta Sürdürülebilirlik ve Yenilikçilik’ temel rotamız olacak” dedi. Gülle ayrıca ihracatta dijitalleşme, blokzincir teknolojisinin dış ticarete uyarlanması, e-ticaretin geliştirilmesi gibi başlıkları da bu yıl gündemlerine aldıklarını söyledi.

TİM’in 5G’sinde yer alan başlıklar ise şöyle:
Güçlü Türkiye: İkili ve Çok Taraflı Ticaret İlişkilerinin Güçlendirilmesi. Türk İhraç Ürünlerinin Dünyadaki Algısını Güçlendirmeye Yönelik Çalışmalar.
Güçlü Ekonomi: Dış Ticaret Fazlası Veren Türkiye. Büyüme, İstihdam ve Ekonomiye İhracatın Katkısının Artırılması.
Güçlü İhracat: Yüksek Katma Değerli Mal İhracatı, Rekabetçi Hizmet İhracatı. Mevcut Pazarlarda Pay Artışı ve Yeni Pazarlara Giriş, İhracatta Finansman İmkanlarının Güçlendirilmesi.
Güçlü İnsan Kaynağı: İnovaTİM Liselerde Yapay Zeka Eğitimleri. İhracatta Mentorluk Programı. İhracatın Eksper Kurumu TİM ve Birliklerin Algısını Güçlendirmeye Yönelik Çalışmalar.
Güçlü Altyapı ve İhracat Ekosistemi: Alo TİM (Alo İhracat). Serbest Bölgelerin İhracatı. E-İhracat Platformu. Dolaşım ve Menşe İspat Belgeleri Elektronik Onay. İhracatta Dijitalleşme. TİM ve İhracatçı Birlikleri Kurumsal Dijital Dönüşüm Projesi. İhracatta Blokzincir Teknolojisi Uygulamaları. TİM Mobil Uygulama ve Dijitalleşme.

Gülle: “Rüzgara yön verme devri”
Gülle, raporun modelleme ve sonuçlarının yansıtıldığı dördüncü bölümün kritik önem taşıdığına dikkat çekerek öne çıkan bulguları şöyle aktardı: “Dünyada en çok ticareti yapılan 200 ürün arasında ülkemizin güçlü olduğu 47 ihracat ürünü var. Bu 47 üründe dünyanın toplam ithalatı tam 1.8 trilyon dolar olup, dünyanın toplam ithalatındaki payı ise yüzde 9.8’dir. Bizim bu ürünlerdeki ihracatımız ise 50 milyar dolar seviyesinde, bu ürünlerin dünyadaki ticaretinden yüzde 2.8 pay alıyoruz. Sadece bu rakamlara dahi bakarak şunu rahatlıkla söyleyebiliriz: Güçlü olduğumuz bu 47 ürüne özel bir önem ve ağırlık vererek, 1.8 trilyon dolarlık talepten daha fazla pay alabiliriz. Söz konusu araştırma, bu konuda kat etmemiz gereken yolumuz olduğunu ortaya koyuyor. Sonuç olarak doğru analizlerle, akademik çalışmalara dayanan etkili stratejilerle yürüyen bir ihracat ekosistemini perçinlemeye, etki alanını daha da genişletmeye kararlıyız. Artık devir, rüzgar nereden eserse oraya dönme devri değil! Devir, rüzgara yön verme devri. Sadece 200 ürün ile başladığımız bu çalışma dahi, ihracatımızın hangi alanlara, hangi pazarlara yoğunlaşması gerektiğini en çarpıcı hali ile ortaya koydu. Bugün başladığımız bu çalışmayı en kısa sürede 1000 ürün için tamamlayacağız. Söz konusu 1000 ürün dünya ticaretinin yüzde 84’ünü kapsıyor. Bu çalışmayı Şubat ayı içerisinde ihracatçılarımız ve kamuoyu ile paylaşmayı hedefliyoruz. Akabinde de dünyadaki tüm ürünler için aynı çalışmayı tekrarlayarak, sektör ve ürün bazında firmalarımıza en net ifade ile hangi ülkelere yüklenmeleri gerektiğini söyleyeceğiz.”

Yorumlar (0)
banner557