banner472

banner458

banner457

banner505

Çağrı merkezi sektörü 83 bin kişiye istihdam sağladı

Çağrı Merkezleri Derneği (ÇMD), sektörün 2015 yılı sonuçlarını araştırdı.

REEL SEKTÖR 01.11.2015, 08:30 31.10.2015, 11:00
3947
Çağrı merkezi sektörü 83 bin kişiye istihdam sağladı
ÇMD Yönetim Kurulu Başkanı Metin Tarakçı, sektörü etkileyen Elektronik Ticaretin Düzenlenmesi Hakkındaki Kanun ve Uygulama Esasları’nın, yeterli seviyede teşvik olmayışının ve ülke olarak genel anlamda yaşanılan ekonomik belirsizliğe rağmen sektörün 2015 yılında da büyüme eğilimini az da olsa sürdürdüğünü ve toplam pazar büyüklüğünün 3.6 milyar TL boyutuna ulaştığını açıkladı.
Tarakçı, istihdam anlamında da geçen yıllarda özellikle bölgesel kalkınmada büyük bir pay sahibi olan çağrı merkezi sektöründe toplam müşteri temsilcisi sayısının 83.000’e ulaştığını belirtti: “Araştırma raporu sonuçlarına göre büyüme rakamlarına gözattığımızda, hem cirosal anlamda hem de istihdam rakamlarında büyümenin yavaşladığını görüyoruz. Bir önceki yıl yüzde 16 olan cirosal büyüme bu yıl yüzde 6 düzeyinde kalarak 3.6 milyar TL’lik bir pazarın oluşmasına yol açmış durumda. İstihdam rakamları ise bir önceki yıl yüzde 13 düzeyinde bir artış gösterirken bu sene yüzde 4 düzeyinde bir artışla 83.000 seviyesine ulaştı. İçinde bulunduğumuz ekonomik belirsizlikler nedeniyle 2016 yılındaki istihdamın 85.000 seviyesine kadar çıkabileceği tahmin edilmektedir.”

 

Yorumlar (0)