banner472

banner458

banner457

Günümüz ofis trendleri; Yeni nesil iş alanları

Bilgi ve İletişim Teknolojileri (BİT) klasik “ofis” kavramını ortadan kaldırdı. Siz nerede iseniz, ofisiniz orada oluyor. Ofis yatırımı yapılmıyor, çok düşük maliyetlerle kiralanıyor. Masaya ve cihaza bağımlılık sona eriyor, zaman kazanılıyor ve bu zamanı isterseniz ofis size eğlence olarak geri veriyor. Ofis dizaynı çalışan sağlığına endekslendi.

YENİ NESİL İŞ ALANLARI 01.08.2015, 08:57 01.08.2015, 13:11
9645
Günümüz ofis trendleri; Yeni nesil iş alanları

Teknolojinin hızla ilerlemesi, mobil dünyaya geçiş, ofis kavramını “çalışma alanı”na dönüştürdü. Yeni nesil çalışma alanları çalışma zamanının tümünü esnekleştiriyor.
Günümüzde sabit ofis gerekli değil. Girişimciler mobil teknolojileri kullanarak, ofis bağımsız çalışabiliyor. Ofis kiralama lüks ofis konforuna düşük maliyetlerle erişimi sağlıyor. Mobil teknolojiler ve bilişim altyapısının sağladığı avantajlar; iş, operasyon ve çalışan verimliliğini birarada sunarak şirketin, girişimin ve yatırımın hızla ve sağlıklı büyümesine destek veriyor.
Akıllı cihazlar, ERP yazılımları, bulut bilişime kadar bilişim dünyasının sunduğu avantajlar, yeni nesil kiralanabilir ofisler, bir ofisin ihtiyacı olan nitelikli elemandan, temizliğe, yemeğe kadar her türlü hizmetin dış alımı, çalışan ve operasyon verimliliği dolayısıyla işin hızla, kaliteli ve verimli büyümesine olanak tanıyor.

Ofis tasarımında trendler: Doğru ofis tasarımı ile çalışanların verimliliğini artırmak için somut adımlar atılabileceğini söyleyen JLL Türkiye Kurumsal Çözümler Yardımcı Direktörü Gökçe Erkaya, JLL’nin proje yönetimi uzmanlarının, önümüzdeki bir yıl boyunca ofis tasarımına yön verecek trendleri derlediğini anlatıyor. Yeni trendin “esneklik teması” yönünde olduğunu vurgulayan Erkaya, “Eskinin tanımlı ve sabit ofis düzeninden, ofis içinde esnek bir yapı sağlayan hareketli/mobil düzene evriliyoruz. Genel müdür seviyesi dahil, kimsenin sabit bir masasının olmadığı, tamamı açık planlanmış, hemen her noktasında toplantılar yapılabilecek, öğle arası yemek yerken oyun oynanabilecek ofisler bile planlıyoruz” diyor.
Erkaya önümüzdeki 1 yıl boyunca ofis tasarımlarına yön verecek trendleri ise şöyle sıralıyor:

Çalışma şekli: Pek çok araştırma, ayakta çalışmanın, uzun süre oturarak çalışmaktan çok daha sağlıklı olduğunu ortaya koydu. Ayakta çalışma imkanı sunan masalar kullanan çalışanlar, enerjilerinin ve yaratıcılıklarının daha fazla, duruşlarının daha iyi, sırt ağrılarının ise daha az olduğunu söylüyor.

Gün ışığının hakkını vermek: Tabandan tavana cam kullanımının yaygınlaştığı açık ofislerde, artık bireysel odalar pencere kenarından alınarak, yine pencereyi görecek şekilde iç alana taşınıyor. Böylece daha çok çalışan pencereden gelen gün ışığından faydalanabiliyor.

Yer kullanımı: Başta teknoloji sektörü olmak üzere, hemen her sektör artık kiralanan alanlarda daha çok konferans salonu ve daha az bireysel ofis istiyor. Tüm çalışanların ihtiyaçlarını karşılamak için iki kişilik toplantı odaları ve tek kişilik telefon odaları hazırlanıyor. Odalar resmi ve özel görüşmeler için ofisin çeşitli alanlarına yayılıyor. Bu ofis düzeni, mevcut alanı daha verimli kullanmayı, klostrofobik his yaratmadan daha küçük alanlara daha fazla çalışan yerleştirmeyi sağlıyor.

Sürdürülebilirlik: ‘Azalt, tekrar kullan, geri dönüştür’ anlayışı ve enerji verimliliği, yeni nesil çalışanlar için giderek daha çok önem kazanan konular. Bu nedenle işverenler de sürdürülebilir işyeri kavramını sahipleniyor, benimsiyor.

Eğlence alanları: Teknoloji şirketleri için işgücünün ofiste uzun saatler geçirmesi hayati önem taşıyor. Böyle durumlarda ihtiyaç duyulan eğlence alanları langırt ve masa tenisi masasının çok daha ötesinde. Bugünün ofislerinde, fitness, yoga veya pilates salonları, SPA, karaoke bar, müzik stüdyosu, kaydırak, tırmanma duvarı, yeşil alan ve hatta golf simülatörü bile görmek  mümkün.”

İnterneti olan her mekan toplantı odası, her yer ofis
Mesafeler kalktı: Birlikte çalışmak için mesafelerin önemi yok. Tümleşik iletişim, farklı mekanlardaki çalışanların eş zamanlı görüşme ve çalışma yapabilmelerini mümkün kılıyor.
Tek ekran: Yeni nesil iletişimde bütün cihazlar tek ekranda işletmeler, çeşitli tümleşik iletişim araçlarını iş kollarına entegre ederek, zenginleştirilmiş çalışma olanağı elde ediyorlar.
Üretkenliği artıran çözümlerin iş sürekliliği için vazgeçilmez tercihlerden olduğunu aktaran Unify Türkiye Ülke Müdürü Erda Tütüncüoğlu,“Özellikle çok lokasyonlu şirketler, yatırımlarını sadece merkeze yaparak, iletişimde tasarruf ve kullanım kolaylığı elde etmeyi tercih ediyorlar. Bu tercih, azalan donanım ihtiyaçlarıyla birlikte, elektrik, soğutma ve sistem odası gibi gider kalemlerinde tasarrufu ve sahip olma maliyetini dikkat çekici oranda azaltıyor.
İletişimin artık ses, chat, video gibi farklı kanallar kullanılarak gerçekleştirildiği günümüzde Circuit çözümümüzle coğrafi bakımdan birbirine uzak ekiplerin yüksek seyahat masraflarını minimumda tutmalarına yardımcı oluyoruz. Aynı zamanda yüksek enerji tasarrufu sağladığı için karbon salımını da en alt seviyeye indiriyoruz. Toplantıların tümleşik iletişimin sağladığı konforla yapılması, seyahat masraflarında yüzde 30 oranında tasarrufu da beraberinde getiriyor” diye konuştu.
Masa başı yok: Yenilikçi teknolojik dönüşüm eski alışkanlıkların geride bırakılmasını sağlıyor. Kurum kültüründeki değişim en çok çalışanların iş hayatında kendi cihazlarını kullanmak istemeleri ekseninde oluşuyor. BYOD (Bring Your Own Device-Kendi Cihazını Getir) eğilimiyle her yerden ve işletim sistemi bağımsız her cihazdan çalışabilmek, iletişim kurabilmek, bütün kurumların gerçeği haline gelmeye başlıyor. İnternet bağlantısı olan her yerden, akıllı cihazlarla, bilgisayarlarla çalışma eğilimi giderek ön plana çıkıyor.
Cihaz kullanım özgürlüğü: Günümüzde hızlı ve kesintisiz iletişimin sağlanması, firmalar için çok önemli. Karmaşık veya çağın gerisinde kalmış bir iletişim platformu, işlemleri yavaşlatarak iş kaybına yol açabiliyor. İletişim yazılım ve hizmetleri üreticisi Unify, sunduğu Circuit çözümü sayesinde, farklı networkleri, cihazları ve uygulamaları kullanımı kolay tek bir çatı altında birleştirip, iş birimlerinin zengin ve anlamlı bir iletişim deneyimi yaşamasını sağlıyor. WebRTC tabanlı Circuit, kullanıcıların bütün cihazlara tek bir ekrandan ulaşabildiği ilk platform. Circuit, kullanıcı deneyimine verilen hassasiyet gözönünde bulundurularak, iki yılı aşkın süreçte Y kuşağının da içinde olan 1.000’den fazla beta kullanıcısının geri beslemeleri dikkate alınarak tasarlandı. Unify’ın yaptığı araştırmaya göre, kullanıcı deneyimi ve alışkanlıklarında cihaz bağımsız sürekliliğinin sağlanması; çalışan verimliliğini yüzde 66, ekipler arası iletişimi yüzde 59, BT birimlerinin teknoloji yönetimini yüzde 53, veri giriş ve güvenliğini de yüzde 51 artıyor.

Ofisin A’dan Z’ye ihtiyacı
Mod Tasarım 2002 yılında İstanbul’da, yenilikçi ürünler tasarlayan bir iç mimari firması olarak doğdu. Zamanla farklı ihtiyaçlara cevap veren ve gittikçe genişleyen ürün yelpazesi nedeniyle Mod Tasarım, bünyesine yeni markalar kazandırdı: Tüm ofis tasarımları için ‘Ofisçi’, iş yerlerinde ihtiyaç duyulan, departmanlar ya da çalışanlar arası ayrıştırma çözümleri için ‘Seperasyon Sistemleri’ ve tamamen çağrı merkezi sektöründe hizmet veren ve bu konuda A’dan Z’ye her ihtiyacı karşılayan Rubi by markaları doğdu. Mod Tasarım Satış Müdürü Tankut Mülayimsi, “Tüm bu alanlarda özel olarak geliştirdiğimiz patentli hizmet ve teknolojiler sayesinde sürekli gelişen bir ürün çeşitliliğine sahibiz” diyor.  Mülayimsi, şu bilgileri veriyor: “Kısaca özetlemek gerekir  ise biz iç mimar tabanlı ofis tasarımcısıyız. Biz sadece mekan tasarlamayız, çözüm tasarlamayız, alan tasarlamayız; yönetsel bütün argümanları ortaya koyar, departmanlar arası, departman içi bütün ilişkileri görür, sanki yönetim danışmanı gibi çaresini de buluruz. Ve olması gerekeni en azından birkaç yıllık stratejik plana uygun olarak ofis içerisinde meydana getiririz.”

2015’te büyümeye odaklı
Tankut Mülayimsi, 2015 yılının ilk yarısında hizmete başlayan Ofisçi ve Seperasyon Sistemleri sayesinde büyümeye hız verdiklerini belirterek, “Bununla beraber tabii ki istihdam konusunda yükselen bir arzımız mevcut. Ar-Ge konusuna çok önem veriyoruz ve bunun sayesinde öncü olmayı başaran bir firmayız. Önümüzdeki dönemde de bu süreç devam edecek” bilgisini veriyor. Mod Tasarım, Rubi by için bir süredir planlanan Gezici Showroom’u yakın geçmişte hayata geçirdi. Bunun sayesinde, artık Rubi by ürün ve hizmetlerini görmek isteyip kısıtlı zamanı olan çağrı merkezleri sahiplerine istedikleri yerde ulaşabiliyor. Mülayimsi, ürün ve hizmetlerinde neden tercih edilir olduklarını şöyle anlatıyor: “Yenilikçi fikir ve tasarımlara imza atmamız sektörde öncü olmamızı sağlıyor. Ürünlerimizin en önemli özelliklerinden biri de mekandan maksimum faydayı sağlama felsefesine sahip olması. Kullanışlı çalışma mekanları yarattığımız için müşteri memnuniyeti ve beraberinde sadakati geliyor.”

Sektör denetlenmeli
Tankut Mülayimsi’ye göre sektörün en büyük sıkıntısı belirlenmiş standartların ve bu standartların arzu edilebilir ölçüde denetleniyor olmaması. Tasarım ve Ar-Ge konusunda büyük zaman ve emek harcayan firmaların korunması; tasarımlarının kopyalanması veya görsel olarak orjinale yakın taklitlerinin üretilmesinin önüne geçilmesi gerekiyor. Mülayimsi, yaşanılan diğer bir sıkıntıya ilişkin ise şu bilgileri veriyor: “Biz ürünlerimizi tasarlarken; ayak yapısından, panelde kullanacağımız kumaşın teknik niteliklerine kadar farklı parametreleri hesaba katmak durumundayız. Dolayısı ile bu farklı hesaplamaları da beraberinde getirmekte. Ancak görsel olarak benzer olsa da kullanım ve sağladığı faydalar bakımından tasarlanan üründen çok uzak olan ürünler sadece fiyat algısı üzerinden değerlendirildiğinde piyasada hak etmediği yerlerde konumlanabilmekte.”

Edenred’in işletmeye sunduğu avantajlar büyük
Edenred; iş akışında operasyonel fayda sağlamayı, aynı zamanda çalışanlarının memnuniyetini ve iş verimliliğini arttırmayı hedefleyen tüm firmalara, çözüm ortağı olarak hizmet veriyor.
Edenred Türkiye Satış Direktörü Evren Erdinç, 1992 yılında Ticket Restaurant ile başlayan Türkiye operasyonunu yemek kartı ve kuponu hizmetine ek olarak hediye kuponu, akaryakıt kartı gibi hizmetlerle de genişlettiklerini belirtiyor.
Erdinç, “Bu sayede müşterilerimize operasyonel kolaylık ve mali avantajlar sunduğumuz geniş bir yelpazede hizmet veriyoruz” diyor.
Evren Erdinç, KOBİ’lerin Edenred’i tercih etme nedenlerini şöyle açıklıyor: “Genişleyen hizmetlerimizle birlikte iş ortaklıklarımız da kullanıcı sayımız da sunduğumuz avantajlar da artıyor. 40 bin cafe, büfe, restoranın yeraldığı yaygın üye ağımız, tercih edilmemizi sağlayan başlıca sebeplerden. Buna ek olarak Red Club Business Programımız kapsamında sunduğumuz kurumsal satın almalar için geçerli teklifler de bir hayli ilgi görüyor. Bu program kapsamında elektrikten araç kiralamaya; ofis malzemesinden sms gönderimine kadar çok geniş bir yelpazede indirimler sağlıyoruz. Müşterilerimizin çalışanları ise mücevherattan kırtasiyeye kadar çok geniş bir yelpazede seçkin firmaların özel indirimlerinden yararlanabiliyor.”
Erdinç, yemek kartı ve kuponu, akaryakıt kartı, hediye kuponları gibi tüm ürünlerde işverene sundukları ortak bir diğer faydayı ise “Tek fatura ile giderlerinin yönetimini sağlayarak onları operasyonel anlamda büyük bir yükten kurtarmamız” diye anlatıyor. Erdinç, şu bilgilendirmeyi yapıyor: “Akaryakıt kartımız olan Ticket Business Fuel ile müşterilerimiz, şirkete ait araç sayısına ve aylık akaryakıt tüketimine bağlı olarak avantajlı satın alma koşullarından yararlanabiliyor. Aynı zamanda müşterilerimizin çalışanları, araçlarından inmeden Petrol Ofisi’nin Automatic Filo Yönetimi’nin geçerli olduğu 1.900 Petrol Ofisi istasyonundan akaryakıt alarak vakitten kazanıyor. Böylece hem firma hem çalışan tarafında uygulanması çok güç olan fiş/fatura toplama zorunluluğu bu kart ile tarihe karışıyor. Müşterilerimize sunduğumuz raporlamalar da akaryakıt harcamalarının kontrol altına alınabilmesi açısından önem taşıyor.”
Firma olarak KOBİ’ler tarafında, özellikle Anadolu’daki hızlı gelişmeleri yakından takip ettiklerinin altını çizen Erdinç, “Türkiye ekonomisinin yüzde 90'ını KOBİ'ler oluşturuyor ancak büyük şirketlerin farkındalığına kıyasla KOBİ'lerin farkındalığı ve penetrasyon oranı biraz düşük kalıyor. Edenred olarak sunduğumuz avantajlarla bu oranları yükseltmek için çalışıyoruz” diye konuşuyor.

Daikin’in Emura’sı dikkat çekiyor
Daikin’in, klimalarından biri olan Emura, ultra ince şık görünümü kadar, üstün performansı, verimlilik değerleri, teknolojik özellikleri ve çevre dostu oluşu ile de beğeni topluyor. Haziran ayı itibariyle kullanıcıları ile tanışan Daikin Emura II duvar tipi klima ünitesi, beyaz ve gümüş renk seçenekleri sunan eğimli tasarımı ile her türlü dekora uyum sağlıyor. Şık iç ünitesi kadar performanstan ödün vermeyen özellikleri ile de pek çok ödülün sahibi olan Emura II, bütün bir yaz olduğu gibi hangi mevsimde olursanız olun ideal sıcaklık ve uyumlu nem düzeyi sağlıyor. Emura’nın dikkat çeken bir başka özelliği de iki bölgeli akıllı göz teknolojisine sahip olması. Odadaki insan varlığını algılamak üzere kullanılan yerleşik bir hareket sensörüne sahip olan Daikin Emura II, bu teknolojisi ile 20 dakika boyunca kimseyi algılamazsa otomatik olarak enerji tasarrufu moduna geçiyor.

Epson’un Akıllı Yazıcıları perakendede devrim yaratıyor
Epson’un akıllı POS yazıcıları, işlemleri modernize etmeye, alandan tasarruf sağlamaya ve sürücüsüz baskıyla maliyetleri azaltmaya yardım ediyor. TM-Akıllı aygıtlar dört ana avantaj sunuyor.
Hareketlilik: Tablet bilgisayarların ve diğer mobil cihazların kullanımıyla daha iyi bir müşteri deneyimi sunmak ve hizmeti kasanın ötesine taşımak mümkün. Esneklik: Sürücüsüz akıllı yazıcılarla doğrudan fiş basılmasına imkan sunuyor. Bu sayede platformdan bağımsız baskı almanızı sağlarken işletim sistemlerindeki güncelleme sonrası sürücüden dolayı sorun çıkma olasılığını ortadan kaldırıyor. Enerji verimliliği: POS terminali gerektirmediğinden donanımda azalma ve enerji maliyetlerinde düşüş.  Uygun maliyet: Hepsi bir arada tasarım sayesinde hizmet ve bakım maliyetlerinde azalma.

Koleksiyon’un ofislere yönelik yenilikleri Amerika’da
Koleksiyon’un ‘REwork’ başlıklı ofis serisi yeni kıtalara açılıyor. Umberto Eco’nun ‘Açık İş’ yaklaşımından temel alan bu yeni seri, her yıl Amerika’da gerçekleşen ve uluslararası ofis sektörünün en önemli fuarlarından biri olarak kabul edilen NeoCon’da sunuldu. Koleksiyon ‘REwork’ serisi; ofis çevresinin çalışma alışkanlıklarını değiştirdiğinin altını çiziyor, değişimi yönetebilen bir iş anlayışı için ofisleri yeniden düşünmeye davet ediyor. Bu yaklaşım altında masa sistemlerinden bölücü panel sistemlerine kadar çeşitlenen tasarımlar yarının iş kültürünün şekillenmesine katkı sağlayacak öneriler olarak dünyanın farklı bölgelerinde tanıtılmaya devam ediyor. Sergilenen ofislere yönelik yeni Koleksiyon tasarımları arasında; CAP tekil çalışma ünitesi, TUBE ve VİS depolama sistemleri, BORGES masa sistemleri, HALİA çalışma koltuğu serisi gibi çok farklı tasarımlara yer verildi. Ayrıca fuar girişine konumlandırılan Koray Malhan tasarımı OBLİVİON Yaşam ve Çalışma Alanı da ziyaretçilerden farklı bir deneyim şansı sundu.

A+++ soğutan ve ısıtan klima
Türkiye’de 23 Aralık 2013 tarihinde yayımlanan yeni tebliğe göre, klimalar artık sezonsal performansları ile değerlendiriliyor. Daha önce cihazların enerji sınıfları tek bir çalışma noktası için belirlenirken şimdi tüm sezonu kapsayacak şekilde birçok çalışma noktası için hesaplamalar yapılıyor. Bu sayede yeni hesaplanan sezonsal verimlilik değerleri ile ürünün performansı gerçeğe en yakın şekilde belirleniyor. Mitsubishi Electric’in ürünlerinden biri olan Kirigamine serisi klimalar, zorlu iklim koşullarında bile hem ısıtma hem de soğutmada yönetmeliğin belirlediği en verimli sınıf olan A+++ enerji sınıfına ulaşabiliyor. Mitsubishi Electric Kirigamine Comfort Plus* serisi klimalar -25 derecelik dış hava sıcaklığında dahi çalışabiliyor.

Fakir Hausgerate’den sağlıklı serinlik
Fakir Hausgerate, yaz aylarında sağlıklı serinlik arayanlara özel vantilatör seçenekleri sunuyor. Markanın ürün gamında yeralan vantilatörler, mekanlara hoş bir serinlik verirken estetik görünümleri ve fonksiyonellikleri ile öne çıkıyor. Kendi etrafında tam tur dönebilen tek vantilatör olma özelliğini taşıyan Rotating 360, ister ayaklı ister masaüstü ya da duvara monte edilerek kullanılabilen All Over 3 in 1, sadece 55 watt elektrik harcayarak çalışan VC 20 S, üstün salınım özelliği ile rakiplerinden farklılaşan ve rüzgarı odanın her köşesinde hissetmeyi sağlayan Prestige TVL 30 kule tipi vantilatör, büyük mekanlarda bile etkili serinlik sağlayan TVL 90 ve TVL 90 S tercih edilebilir.

Paraşüt'ün Mobil Uygulaması ile şirket giderleri kontrol altında
Küçük ve orta ölçekli işletmelerin fatura ve finansal operasyonlarını verimli yönetebilmesini sağlamak amacıyla geliştirilen web tabanlı finansal yönetim uygulaması Paraşüt, kullanıcılarına mobil uygulaması ile de hizmet vermeye başladı. Paraşüt, bu yeni mobil uygulaması ile işletme harcamalarının kayıt altına alınmasını ve yönetilmesini kolaylaştırmayı amaçlıyor. iTunes App Store ve Google Play Store’dan indirilebilen uygulama ile Paraşüt kullanıcıları ofis dışında yaptıkları şirket harcamalarını, fotoğraflarını çekerek anında kaydedip giderlerini kolayca yönetebilecek. “Paraşüt Harcamalar” uygulamasını kullanmak için Paraşüt’ün web uygulamasında 1 aylık ücretsiz deneme hesabı açmış olmak yeterli. Paraşüt’te açılan şirket hesabına yetkilendirilerek erişim sağlayan şirket çalışanları, firma adına yaptıkları taksi, yemek ve benzeri harcamaları “Paraşüt Harcamalar” ile anında kaydedebilir; firma ay sonunda yapacağı geri ödemeleri; çalışanlar da gerçekleşen ödemelerini rahatlıkla izleyebilir.

Yorumlar (0)
banner366