banner565

banner472

banner458

banner457

Hizmet verdiği kurumları zirveye taşımak için çalışan ajans: Alya İletişim Danışmanlığı

Alya İletişim Danışmanlığı Ajans Başkanı Firuze Kaymaz, daha çok sayıda start-up şirketlerin büyümesine katkı sağlamak amacıyla yeni kurulan veya kurulma Aşamasındaki küçük ölçekli firmalara 3 ve 6 aylık, minimum maliyetli destek paketleri oluşturduklarını açıklıyor.

AJANS 01.09.2020, 00:01 29.09.2020, 10:17
20093
Hizmet verdiği kurumları zirveye taşımak için çalışan ajans: Alya İletişim Danışmanlığı

Alya İletişim Danışmanlığı Ajans Başkanı Firuze Kaymaz,  “Medya ve iletişim alanında 20 yıla yakın deneyimi ve uzmanlığıyla Alya İletişim Danışmanlığı, ‘Yaptığımız işi seviyor, sevdiğimiz işi yapıyoruz!’  sloganıyla; müşterilerine ‘itibar ve rekabet avantajı’ sunmak için çalışıyor” diyor.
Alya İletişim Danışmanlığı’nın hizmet yelpazesinde; “pazarlama iletişimi, marka yönetimi, kurumsal sosyal sorumluluk projeleri, kriz iletişimi, kurumsal itibar yönetimi, medya iletişimi, etkinlik yönetimi, finansal iletişim, iç iletişim ve değişim yönetimi” yer alıyor.
Firuze Kaymaz’ın girişimcilik hikayesi şöyle:11 yıllık gazetecilik deneyiminin ardından kurumsal iletişim alanına geçer. Pazarlama ve iletişim alanında; birçok farklı sektörlerde ulusal ve yerel marka ile çalışır, 2009’da marka ve iletişim danışmanı olduğu global ölçekteki bir Amerikan yazılım firmasının ülke müdürünün yönlendirmesi ve teşvikiyle girişimci olur, Alya İletişim Danışmanlığı’nı kurar. Kaymaz, ‘Alya’ isminin Arapça kökenli, ‘şeref’, ‘sema’, ‘dağ tepesi’ ve ‘yüksek yer’ anlamlarına geldiğini paylaşıyor: “Hizmet verdiğimiz kurumları zirveye taşımak misyonuyla yola çıkmıştık. Bu nedenle ‘Alya’ ismi bize çok anlamlı geldi. Ayrıca Alya, bugün 17 yaşında olan kızımın ikinci ismi. Zeynep Alya ve Alya İletişim Danışmanlığı beraber büyüdü; birbirine değer kattı.”
Alya İletişim Danışmanlığı’nın odağında ağırlıklı olarak bilişim ve çağrı merkezi sektörü var.  Kaymaz, anlatıyor: “Şimdiye kadar Zyxel, SAS, Atomico International, Callpex, Webhelp, Probil, Gantek, Platin Bilişim, Prota Bilgisayar, Fly Mobile, Mobee, Academytec, Akademi Yazılım, Novigo Türkiye gibi bilişim ve teknoloji firmalarına; Temel İhtiyaç Derneği, NordmannRassman Türkiye, Plastay Kimya, Plastik Cerrahı Dr. Ali Duman, Dr. Cansen Yeni Kut, Merdiven CafeRestaurant ve Çağrı Merkezleri Derneği’ne danışmanlık hizmeti sunduk. Ayrıca kimya, kozmetik, sağlık, hizmet, insan kaynakları ve kimya sektöründen birçok markaya; basın ile ilişkiler,  marka yönetimi, sosyal sorumluluk projeleri, kriz iletişimi, etkinlik yönetimi, sosyal medya yönetimi, dijital pazarlama, influencermarketing gibi alanlarda danışmanlık hizmeti veriyoruz. 2020 yılı ajansımız için oldukça başarılı bir yıl oldu. Kendine inanan, işini tutkuyla yapan, konusunda uzman, ulusal ve uluslararası deneyime sahip, dinamik bir ekibiz. Performans odaklı çalışma sistemine sahip olmamız, güvenilir ve şeffaf duruşumuz bize başarının kapısını açtı.”
“KOBİ’lere destek paketi oluşturduk”: Kaymaz, “Aramıza yeni katılan her yeni marka, gücümüze güç kattı. 2020 yılı sonuna kadar yüzde 35-40 büyümeyi hedefliyoruz. Önümüzdeki yıl için de yol haritamız hazır. Özellikle KOBİ’ler, pandemi sürecinden olumsuz etkilendi. Amacımız bu noktada KOBİ’lerin yanında olmak ve onlara dijital marketing alanında destek olmak. Yeni kurulan veya kurulma aşamasında olan küçük ölçekli firmalara destek paketleri oluşturduk. 3 ve 6 aylık minimum maliyetli esnek çözümlerimiz bulunuyor. Daha çok sayıda start-up şirketlerin büyümesine katkı sağlamak istiyoruz” diye konuşuyor.
“KOBİ’lere yeni bir iş modeli”: Kaymaz, 2021 hedeflerine de değiniyor: “Bilişim uzman olduğumuz bir segment. Sektörün dinamik yapısı; beni, çalışma arkadaşlarımı ve şirketimizi daha da dinamik yapıyor. İşinizi severek, tutkuyla yapar ve yeniliklere hızla adapte olursanız başarı kaçınılmaz olur. Markalarımızla beraber zirve yolculuğumuz 2021 yılında da devam edecek. Bugüne kadar bize güvenen markalarla beraber büyüdük. Zyxel ile 11 yıl, Procat ile 5 yıl, Callpex-Webhelp ile 4 yıl… Uzun soluklu iş ortaklıkları bizi motive ediyor. Sadece Türkiye değil, Avrupa ölçeğinde de başarılı olmak bizi ayrıca gururlandırıyor. Örneğin; ağ teknolojileri alanında faaliyet gösteren Zyxel Networks’ün Avrupa ve Ortadoğu ofisleriyle beraber çalışıyoruz. Zyxel Türkiye PR Ofisi, bölgedeki en başarılı ofisler arasında. 2021 yılı için yeni iş modelleri kurguladık, yeni ortaklıklar ve sürprizlerimiz olacak. Merkezi Londra’da bulunan bir ajansla görüşmelerimiz sürüyor. Stratejik işbirliği yapabiliriz. KOBİ sektöründe yeni bir iş modeliyle fark yaratmayı planlıyoruz. Teknoloji iletişiminde lider konumda ön saflarda yer alacağız.”
Pandeminin ülkemizin dijital dönüşüm yolculuğuna kaldıraç etkisi yaptığını düşünen Kaymaz, dijitalleşmenin artık bir seçenek değil, zorunluluk olduğuna işaret ediyor: “Ajansımızın mottosu; inovatif iletişim partneri. 2021’de bu söylemin arkasında durmaya kararlıyız. Odağımızda daima inovasyon bulunmakta. Hizmet verdiğimiz kurumlarla beraber, bireylerin hayatlarını kolaylaştırmak, hayallerini gerçeğe dönüştürmek için çalışıyoruz. Topluma katkı sağlayan tüm markaların önümüzdeki dönemde daha da güçleneceğine inanıyoruz. ‘Fayda odaklı iletişim’ projeleri ve ‘insan deneyimine’ odaklanan şirketlerin, (HX-Human Experience) daha başarılı olacağını düşünüyoruz. İnsanlığa hizmet ederek, otantik ve benzersiz çözümler sunarak, dünyayı yeniden şekillendirmek mümkün” diyor.
“Büyüme odaklı pazarlama faaliyetlerine odaklanın”: Firuze Kaymaz, Pandemi (COVİD-19 Salgını) döneminde kurumlara “Büyüme Odaklı Pazarlama” faaliyetlerine odaklanmalarını öneriyor: “Müşterinin ilgisini çekmek, müşteriyle etkileşime girmek, dönüştürmek ve elde tutmaya kadar birçok alanda bütünsel yaklaşımla büyümenin formülünü değiştirmek mümkün. Uzun vadeli ve sürdürülebilir büyümeyi mümkün kılan bu yeni strateji aynı zamanda veriye dayalı olduğundan, büyüme metriklerini inceler ve sonuç odaklıdır. Sonuçta kazanan hem müşteri, hem de şirket olur. Kazan-kazan stratejisiyle yola çıkmak, pandemi döneminde atılacak en doğru adım olabilir. Pandemide, birçok kurum  kampanyalarını ve projelerini rafa kaldırdı, fayda odaklı iletişim faaliyetlerine ağırlık verdi. Bu dönemde tüketiciyle olan bağı kuvvetlendirmek için ‘fayda odaklı iletişim projeleri’ne odaklanmak, en doğru strateji.
Temel olarak fayda odaklı pazarlama, tüketiciye sadece reklamı göstermek değil, onun işine yarayacak, bir değer sağlayacak reklam ve iletişim modeli kurgulamaktır. Tüketiciyle gönül bağı kurmanın en etkin yolu, faydalı içerik sağlayabilmektir. Bir markanın asıl gücü; bireyleri ve kurumları anlama yetisi ve hizmetindedir. Sürdürülebilir ilişkiler kuran marka olmak için hizmet sunduğumuz insanların veya kurumların hayatlarında devamlı ve anlamlı bir şekilde fark yaratmalıyız. CX- yani müşteri deneyimini, daha insancıl bir deneyim yaşatmak amacıyla kurgulamamız gerekiyor. HX-Human experience-insancıl deneyim bir markanın değerini belirler.”
KOBİ’lere ve markalara, alanında uzman, işini tutkuyla yapan, fayda odaklı iletişime gönül vermiş inovatif ve çözüm odaklı kurumlarla çalışmalarını da öneren Kaymaz, her krizin bir fırsat barındırdığına ve yeniden doğmanın mümkün olduğuna inanıyor: “İngiltere’de Arlington Araştırma şirketinin 14 farklı ülkeden 13.000 tüketiciyle yaptığı araştırmaya göre tüketicilerin neredeyse üçte birinin COVID-19 salgını sırasında herhangi bir markadan haber almadığında bu durumu kötü haber olarak algıladı. Tüketicilerin yüzde 31’i herhangi bir işletme, pandemi döneminde sessizleştiğinde bunun nedenini mali sıkıntı olarak görüyor, yüzde 35’i kriz sırasında onlara ilham veren ve umut ışığı olan markalar için gelecekte para harcamak istiyor. Tüm bu veriler ışığında; ‘pandemi döneminde bütçe kısıtlamasına giderek iletişim faaliyetlerinizi asla durdurmayın.’ Şirket ekonomisine olan inancı sağlam tutmak istiyorsanız tüm paydaşlarınızı, şirket haberleri, değişiklikler ve geleceğe dair planlarınızla ilgili bilgilendirmelisiniz.

Yorumlar (0)