banner565

banner472

banner458

banner457

Türkiye Finans, ‘insan’ odaklı dijitalleşiyor: Bankacılıkta ilk 10’u hedefliyor

Türkiye Finans Katılım Bankası 2021 yılında hayata geçireceği dijital bankacılık çalışmalarını ve yeni dönemi değerlendirdi. Türkiye Finans Genel Müdürü Murat Akşam, “Dijitalleşme yatırımlarımızı artırarak Türkiye’nin en büyük ilk 10 bankası arasına girmeyi hedefliyoruz” dedi.

FİNANS 01.04.2021, 00:00 28.04.2021, 09:58
22379
Türkiye Finans, ‘insan’ odaklı dijitalleşiyor: Bankacılıkta ilk 10’u hedefliyor

Türkiye Finans Katılım Bankası, 2021 yılında devreye almayı planladıkları dijital bankacılık çalışmalarını, yakın zamanda yürürlüğe girmesi beklenen uzaktan müşteri edinimi sürecini ve yeni dönemi değerlendirdi.
Türkiye Finans Genel Müdürü Murat Akşam, bankacılıkta yeni bir çağ başlatacak olan uzaktan müşteri edinimiyle birlikte artık Türkiye Finanslı olmanın yeri ve zamanının olmayacağını belirtti. Akşam, Türkiye Finans’ın sektörün 12. büyük bankası olduğunu hatırlatarak yeni dönemde de insan odaklı sürdürülebilir büyümeyi önceliklendireceklerini, dijitalleşme yatırımlarını artırarak Türkiye’nin en büyük ilk 10 bankası arasına girmeyi hedeflediklerini kaydetti.
Pandemi öncesinde hayata geçirdikleri dijitalleşme yatırımlarının etkisiyle 2020 yılını yüzde 55 büyüme, 81 milyar TL’lik aktif büyüklük ile kapattıklarını dile getiren Akşam, şunları söyledi: “Dijitalleşme yatırımlarıyla birlikte insan odaklı finans anlayışından da ayrılmadık. Pandemi döneminde toplumun farklı kesimlerine özel destekler sunduk, TFXTARGET Yatırım Platformu, Hızlı Finansman gibi ürün ve hizmetleri daha da geliştirerek finansal araçlara herkesin kolaylıkla ulaşabilmesini ve bu sayede finansal fırsat eşitliği sağladık.”

Bilançolarındaki KOBİ oranını 3’te 1’e çıkarmak istiyor
Türkiye’de kuvvetli büyüme hedefleri olduğunu kaydeden Akşam, ana hissedarın Ocak ayında yaklaşık 250 milyon dolarlık ilave bir sermaye desteği sağlayarak bu amacı güçlendirdiklerini ifade etti. Aktif ve pasifi yürütmede 2021’in daha zor geçeceğini ancak yine de çift haneli bir büyüme beklediklerini açıklayan Akşam, dijitalleşme hedeflerinde KOBİ’lerin olmazsa olmaz olduğunu kaydetti. KOBİ’lerde tabana yayılarak büyümek istediklerini kaydeden Akşam, “Bilançomuzun 10’da 1’ini KOBİ’lere tahsis ediyoruz bu oranı 3’te 1’e çıkarmak istiyoruz. Amacımız KOBİ paydaşlarımızı da dijitalleştirmek. Bunun için ücretsiz KOBİ paketleri veriyoruz” dedi.

Dijitalleşmeyle yeni müşteri kazanılıyor
Türkiye Finans’ın Bilgi Sistemleri Departmandaki insan kaynağının yaklaşık yüzde 65’i dönüşüm projelerine odaklı biçimde çalışıyor. Akşam, “Bu da demek oluyor ki Bilgi Sistemleri ekibimizin yarısından fazlası mevcut süreçlerimizi korumak ve geliştirmek yerine; mevcutların yerine koyabileceğimiz yeni süreçler oluşturabilmeye odaklandı. Dijital dönüşümün değerine inanmak ve bu yola baş koymak nereden bakarsanız bakın bir cesaret gerektirir” diye konuştu.
Dijital alt yapısı kuvvetli ürün ve hizmetler sayesinde daha önce katılım bankalarıyla çalışmamış yeni müşteriler kazanarak katılım bankacılığı sektörünün büyümesine öncülük ettiklerini aktaran Akşam, uzaktan müşteri ediniminin katılım bankaları arasında da büyük bir heyecan yaratacağını ve rekabeti olumlu yönde etkileyerek sektörün yüzde 15 olan pazar büyüklüğü hedefini destekleyeceğini söyledi.
Dijitalleşme vizyonunu bütüncül bir yaklaşımla mobil kanalların ötesine taşımayı hedeflediklerinin altını çizen Murat Akşam sözlerine şöyle devam etti: “Müşterilerimize dokunduğumuz her noktada, hizmetin yeri zamanı yok diyerek bankacılık deneyimini mükemmelleştirmeyi önceliklendiriyoruz. İster emekli ister profesyonel bir yönetici olun yeri geldiğinde evinizde oturduğunuz yerden hisse senedi alıp satmak, yeri geldiğinde bir beyaz eşya bayisinde alışveriş yaparken şubeye gitmeden hızlıca finansman ihtiyacını karşılamak yeri geldiğinde ise şubelerimizde hızlı, güvenli ve kağıtsız süreçlerle işlemlerini tamamlamak olabilir.”
Akşam, 2020 yılında geliştirdikleri yenilikçi ve müşteri odaklı yeni fonksiyonlar ile aktif mobil müşteri sayısını önceki yıla göre yüzde 39, dijital işlem hacimlerini ise yüzde 47 arttırdıklarını belirterek; dijitalden müşteri başvuru sayısını üç, müşteri edinim sayısını ise iki katına çıkardıklarını dile getirdi. Akşam, uzaktan müşteri edinimi ile başlayan yeni dönemle birlikte dijital kanallardan edindikleri yeni aktif müşteri oranını yüzde 68’den yüzde 80 seviyelerine çıkarmayı öngördüklerini söyledi.

TFXTARGET’in ürün gamı genişletildi
Türkiye Finans Perakende Bankacılık Genel Müdür Yardımcısı M. Necati Özdeniz, geçen yılın ikinci çeyreğinde hisse senedi ve fon alış-satış işlemlerinin eklenmesiyle uçtan uca bir yatırım platformuna dönüşen TFXTARGET hakkında da açıklamalarda bulundu. Özdeniz, sektörde bir ilk olan TFXTARGET’ın güncel ara yüzü ile her seviyeden yatırımcıya, en büyük marka ve şirketlerin kolaylıkla hissedarı olma imkanını sunduklarının, büyük veya küçük ölçekli fark etmeksizin herkesin kullanabileceği ve yatırım yapmayı herkes için kolay hale getiren bir platform olduğunun altını çizdi. Türkiye Finans’ın dijital yatırım platformu olan TFXTARGET ile şubelere ve internet şubesine bağlı kalmadan, akıllı telefonlardan hafta içi 5 gün 24 saat boyunca, yabancı para ve kıymetli madenlerin alış ve satış işlemleri uygun kurlarla gerçekleştirilebiliyor. Önümüzdeki dönemde TFXTARGET’a yeni özellikler eklenerek, fonksiyonlarının daha da genişletilmesi hedefleniyor.

Uzaktan Müşteri Edinimi ile bankacılığın yeri zamanı olmayacak!
Uzaktan müşteri ediniminin bireyler ve sektör üzerinde yaratacağı etkileri değerlendiren Özdeniz, bu sürece hazır olduklarını, müşteri edinimi sırasındaki yüz tanıma, dijital doğrulamalar ve çağrı merkezi personeli ile görüşme gibi birkaç dakikayı geçmeyen adımlarla süreci son derece güvenli hale getirdiklerini kaydetti.
Müşterilerin şubeye gitme zorunluluklarını ortadan kaldırarak bankaların şube sayılarından bağımsız olarak müşterilere yeri ve zamanı olmadan erişmelerini sağlayacak bir  gelişme olduğunu paylaşan Özdeniz, gelişmenin aynı zamanda bankalar arasındaki rekabeti ciddi şekilde arttıracağını ifade etti.
Türkiye Finans’ın dijitalleşen hizmetleri sayesinde finansal fırsat eşitliği yaratmak adına perakende bankacılıkta önemli adımlar attıklarını ifade eden Özdeniz, şunları söyledi: “Dijital bankacılık anlayışı sayesinde artık finans kurumlarının şube sayılarının kritik önemi geride kaldı. İnternetin çektiği herhangi bir yerde, ister denizin ortasında olsun ister dağ başındaki bir köyde, akıllı telefona sahip herkes yalnızca birkaç dokunuşla ihtiyaç duyduğu tüm işlemleri kolayca yapabilir hale geldi. Artık birçok bankacılık işlemi Twitter’da paylaşımları takip etmek, Instagram’da fotoğraf beğenmek kadar kolay. Bu durum herkesin finansal hizmetlere erişiminde eşit olanaklara sahip olmasını sağladı. Türkiye Finans olarak bu yeni bankacılık anlayışının ülkemizdeki temsilcisi olmaktan gurur duyuyoruz.”
Özdeniz, TFX TARGET’ın toplam kullanıcı sayısının 500 bini aştığını, bu sayının daha da artacağını paylaştı.

Yorumlar (0)