banner565

banner472

banner458

banner457

2021’de e-ihracat zirve yapacak

Ülkeler, 2020’de 4 trilyon dolar büyüklüğe ulaşan e-ticaret pazarında yerini almak için kıyasıya bir yarış içindeler.

HABER 01.04.2021, 00:01 28.04.2021, 10:06
21769
2021’de e-ihracat zirve yapacak

Çin, bu yarışta, yaklaşık 100 milyar dolarlık B2C sınır ötesi e-ticaret satışıyla birinci sırada. Türkiye ise Dünya Ekonomik Forumu’nun 16 Aralık 2020 tarihli raporunda; ‘yarının pazarları’na hazırlık aşamasında olan ülkeler arasında. 2019’da e-ticaret yapan 68 bin 457 işletmeyle Türkiye yolun çok başında. Araştırmaların çoğunda ve Visa’nın 2019 ‘Küresel Satıcılar E-Ticaret’ çalışmasında katılımcıların yüzde 87’si ‘online satışlar’ın şirketlerin yeni pazarlara girme konusundaki en büyük fırsatlarından biri olduğuna inandıklarını belirtiyor.

“E-ticaret dışında kalınmayacak bir trend”: E-ticaretin sektörün dışında kalamayacağı bir trend olduğunu aktaran İstanbul Demir ve Demir Dışı Metaller İhracatçıları Birliği (İDDMİB) Başkanı Tahsin Öztiryaki, firmalar arası (B2B) e- ticaretin de giderek önem kazandığını söyledi. İDDMİB olarak önemli sanal girişimlere öncülük ettiklerini belirten Öztiryaki, 2020’de 15 ülkede 140 Türk firması ve 632 yabancı firmanın katılımıyla bin 300’den fazla ikili görüşme gerçekleştirdiklerini anlattı.

Ticaretin yeni geleceği: ‘e-ticaret’: Yerliara’nın CEO’su Dr. Arzu Aydın; Sınır ötesi e-ticaretin, KOBİ e-ihracat pazarları açısından yeni fırsatlar barındırdığını belirterek, ticaretin yeni gerçeği ve geleceği olacak e-ticaret verilerine göre ülkelerin rekabet üstünlüğü sağlamak için yerel kabiliyetlerini daha da güçlendirmeleri, yeni teknolojileri takip ederek dijital ortamda yeni pazarlara ulaşmaları gerektiğini söyledi. Aydın, Yerliara.com’un ‘Sınır Ötesi E-Ticaret’ ile ilgili bir yol haritası serisi yapmayı planladığını açıkladı: “Bu amaçla hazırladığımız serinin ilki Ticaretin Yeni Navigasyonu: Sınır Ötesi E-Ticaret isimli raporumuzu yayınladık.” Aydın, raporda, KOBİ ve girişimcilerin desteğe ihtiyaçları olduğunu, destek verildiğini ancak politika yapıcıların ve karar vericilerin belirleyeceği yeni e-ticaret politikalarıyla ihracatçının sırtındaki yük azaltılarak Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) çatısı altında yeni bir birlik oluşturabileceğinin vurgulandığını anlattı.

Rapora görüşleriyle katkıda bulunanlar
Armatür Derneği Başkanı Gökhan Turhan,  e-ihracatın geçici bir çözüm değil,dünya ticaretine yakın gelecekte yön verecek en önemli araç olacağını belirterek,  “Hız ve ulaşılabilirlik ön planda. Maliyeti de düşük. E-ihracat, devlet politikası haline getirilerek bütünlük içinde ele alınmalı,  devlet destekleri daha da artmalı. İhracatçının sırtındaki yük azaltılmalı” dedi.

EVSİD Başkanı Burak Önder, e-ihracatta ana stratejimizi belirlememiz gerektiğini, güçlü ve zayıf yanlarımızı doğru değerlendirmemizin çok önemli olduğunu vurguladı. HISİAD Başkanı Çetin Tecdelioğlu, “E-ticarete giriş bir nebze zor ancak katmadeğeri yüksek bir olgu. Hırdavat ürünlerinde yüzde 800-900 bandında iş yapıyoruz, bu mecrada rakamlar yükseldiğinde karlılık da artıyor ancak yüksek montanlı rakamlara ulaşmak için zamana ve yatırıma ihtiyaç var”diye konuştu. A Partners Kurucu Ortağı Servet Akkaynak, e-ticarette en büyük sorunların hukuki, mali (ödeme sistemleri) ve lojistik konularında yaşandığını ifade etti. Teknoser Genel Müdürü Ozan İnan, globalde 2020’de yüzde 20 büyümesi beklenen sektörün, IBM’in analizine göre 5 yıllık hızı bir yılda kaydettiğini, yapay zekanın e-ticaretin adeta DNA’sını değiştirirken önümüzdeki dönemde bu değişimin etkilerinin daha yakından hissedileceğini anlattı. Kurt&Partners Av. Özlem Kurt, KOBİ’leriçin asıl maliyetin altyapıdaki eksikler nedeniyle ileriki aşamalarda ortaya çıkması muhtemel riskler olduğuna dikkat çekti.  Coopera Group CEO’su Fırat Akdere, son beş yılda e-ticaret sitelerine düzenlenen siber saldırıların  yüzde 70 arttığını,  çok da güvende olmadığımızı söyledi.  Dioman Gümrük Müşavirliği’nden Ahmet Çimer, sadece Amazon firmasının yıllık cirosunun 200 milyar dolar civarı olduğunu anımsatarak, kayıtsız kalamayacağımız aşikâr; e-ticarette önemli temel sorunlardan birinin de lojistik ve taşımacılık maliyetleri olduğunu kaydetti.

Yorumlar (0)